Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kitlenzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• kitlenzen

Uit het forum van de camera's blijkt dat de bodys van de d70s,350d,e300 ongeveer gelijkwaardig zijn.
    Maar als ik een kit wil aanschaffen is het dan niet beter om eens een vergelijking te maken tussen de geleverde lenzen:

Nikon : DX 18-70 en eventueel een DX tot 200mm(ik weet het juiste formaat niet)
    Canon:EF-S 18-55 en 55-200 USM
    Olympus:Zuiko 14-45 en 40-150

Wie weet meer over de kwaliteit van deze lenzen.
    Last edited by heligeert; 21 augustus 2005, 11:03.

Re: kitlenzen

Over de kwaliteit van de lenzen ga ik me niet uitspreken, want ik heb geen van allen. Maar de Nikon kitlens biedt meer bereik en meer lichtsterkte dan de canon kitlens:

18-55 f/3.5-5.6
    18-70 f/3.5-4.5

en is steviger gebouwd, de 2e handswaarde is ook zeker 3 maal zo hoog, 60 eur voor de canon en 200 voor de nikon...
    Over die Olympus weet ik helemaal niets, maar ik zou deze topics eens lezen:
    Op mijn zoektocht naar mogelijk een nieuwe camera kwam ik de Olympus E300 tegen eventueel als kit met 14-45mm lens en 40-150mm lens. Nu wordt er hier op dit forum zeer veel aandacht besteed aan de canon en nikon camera's (DSLR's) maar andere merken kom je hier weinig tegen :confused: . De reviews van de E300 camera zijn

Ik heb sinds 3 weken de olympus E300. Ik wil graag met anderen tips uitwisselen. Aangezien er hier veel Nikon en Canon is, wil ik graag weten of er mensen zijn die de E300 hebben. Tips uitwisselen met mensen met dezelfde camera is toch handiger als mensen die een ander merk hebben. Groetjes, Bart Voor foto's genomen met

Mvg

Comment

Ik zou het raar vinden om een body te kiezen aan de hand van de bijgeleverde kitlenzen. De prijzen van de kits lopen nogal uiteen denk ik.

Sommige handelaars stellen zelf een kit samen. Zo zag ik eens in Duitsland de 350D staan samen met de 18-200 van SIGMA voor 999 euro.

In ieder geval zijn slechte lenzen goedkoop en goeie lenzen duur. En kitlenzen zijn soms zo goedkoop dat ze niet apart verkocht worden. De 18-55 EF-S zonder USM bijvoorbeeld.
      pixelpusher

Comment

Ik dacht dat daar al een draad over liep ?
        Aangezien dat de body's D70s,350D,E300 ongeveer gelijkwaardig zijn,is het dan niet beter de kitlenzen te vergelijken en op basis daarvan een keuze te maken. maw.is er een merk die er uit springt door de geleverde kitlenzen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird
          In ieder geval zijn slechte lenzen goedkoop en goeie lenzen duur.
          Ben ik ni helemaal mee akkoord hoor! Er zijn op dit forum al heel waat toplenzen besproken die niet zo duur zijn (denk aan de Tamron 28-75 of de 50mm van eender welk merk).
          Of er dure lenzen zijn die slecht zijn, daar ga ik me niet over uitspreken...
          Apple Inc. rulez

Comment

Om maar weer terug te keren naar het onderwerp, ik kan alleen spreken over de originele kitlenzen van nikon en canon, de nikon lens is veel en veel beter dan die van canon( ik vind ook dat je dit aan de prijs kunt zien).

Het kan ook een goede reden zijn om voor een bepaalde camera te gaan.

Mocht nou een nikon D70 100 euro duurder zijn als een canon 300 dan heb je bij die nikon wel een lens zitten die (zelfs 2e hands) 200 euro waard is en die van canon is 2e hands nog geen 40 euro waard.

Dit lijkt me toch wel wat om mee te nemen.

Comment

Working...
            X