Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schuizoom of draaizoom

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Schuizoom of draaizoom

Zit er verschil in het glas tussen de Nikon 80-200 2,8 schuifzoom en dezelfde in draaizoom ?
    De schuifzoom kan ik kopen voor 650 eur en ziet er bijna als nieuw uit de draaizoomkan ik kopen voor 750 eur maar ziet er gebruikt uit .Ik heb een paar testfoto's genomen en ik zie niet echt veel verschil ,de draaizoom is een klein beetje sneller denk ik en heeft een statief voetje ,maar dat zit zo kort tegen de lens dat het eigenlijk wat in de weg zit ,de schuifzoom heeft geen statiefvoet en ik heb een beetje schrik dat die lens wat te zwaar is op een D70 als ik een statief wil gebruiken of is dat geen probleem .
    Mijn dilemma nu is De schuifzoom 65Oeur 6maand garantie ,de draaizoom 750 eur 6maand garantie of een nieuwe Sigma 70-200 voor 850 eur en 2jaar garantie
    Nikon digi en analoog + Yashica Mat
    http://www.flickr.com/photos/donald-s

Re: Schuizoom of draaizoom

Ik zou de sigma kopen voor 839EUR bij www.sdkaart.be met 3 jaar garantie!

Mvg

Comment

De schuifzoom is al heel wat jaartjes oud en is mijn gedacht nogal onhandig ook denk ik dat bij het scherpstellen de voorste ring verdraaid wat zeer onhandig is met een polar filter, maar optisch zijn dit prachtige lenzen, ik heb op internet reeds verschillende 80-200 AFS lenzen te koop zien staan, liever dit dan een piraatlens zou ik zeggen, hoewel velen deze mening niet delen blijf ik bij mijn standpunt na 10 nikon boddy's en een 30 tal lenzen van verschillende merken weet ik zeker over wat ik spreek, mij hoef je niet meer te overtuigen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg
        De schuifzoom is al heel wat jaartjes oud en is mijn gedacht nogal onhandig ook denk ik dat bij het scherpstellen de voorste ring verdraaid wat zeer onhandig is met een polar filter, maar optisch zijn dit prachtige lenzen, ik heb op internet reeds verschillende 80-200 AFS lenzen te koop zien staan, liever dit dan een piraatlens zou ik zeggen, hoewel velen deze mening niet delen blijf ik bij mijn standpunt na 10 nikon boddy's en een 30 tal lenzen van verschillende merken weet ik zeker over wat ik spreek, mij hoef je niet meer te overtuigen.
        1. Dit forum gaat volgens mij NIET over overtuigen.
        2. Hier wil toch niemand JOUW overtuigen?
        3. Frustratie?
        4. Leestekens aub.
        :::: Canon :::: 1D MkII N
        :::: Lenzen :: 17-40 4.0│24-105 4.0 IS│70-200 2.8 IS│100-400 4.5-5.6 IS
        :::: Varia ::::: 1.4 X│1.7 X│2.0 X│420EX│G6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Donaldduck
          Zit er verschil in het glas tussen de Nikon 80-200 2,8 schuifzoom en dezelfde in draaizoom ?
          De schuifzoom kan ik kopen voor 650 eur en ziet er bijna als nieuw uit de draaizoomkan ik kopen voor 750 eur maar ziet er gebruikt uit .Ik heb een paar testfoto's genomen en ik zie niet echt veel verschil ,de draaizoom is een klein beetje sneller denk ik en heeft een statief voetje ,maar dat zit zo kort tegen de lens dat het eigenlijk wat in de weg zit ,de schuifzoom heeft geen statiefvoet en ik heb een beetje schrik dat die lens wat te zwaar is op een D70 als ik een statief wil gebruiken of is dat geen probleem .
          Mijn dilemma nu is De schuifzoom 65Oeur 6maand garantie ,de draaizoom 750 eur 6maand garantie of een nieuwe Sigma 70-200 voor 850 eur en 2jaar garantie
          Niet doen, 650€ voor een schuifzoom is veel te veel geld !!!
          Kan het weten, want heb mijn draaizoom in perfecte staat verkocht aan 675€!!!
          Ook voor de schuifzoom aan 750€ teveel geld!

Kijken voor een schuifzoom aan +-500€ of een draaizoom aan +-650€.
          Daarnaast kan ik je ten sterkste de Sigma 70-200 F2.8 HSM aanraden.
          Een collega van mij heeft deze en hij is zeer rap, stil en verdomd scherp.

Kan je tamelijk goedkoop vinden:

Sigma AF 70-200/2.8 EX APO (HSM) ø 77mm DG 799€

Sigma AF 70-200/2.8 EX APO (HSM) ø 77mm DG 799€ & gratis verzending

Sigma AF 70-200/2.8 EX APO (HSM) ø 77mm DG 848€

Dus kijk goedkoper rond voor de Nikon, of spaar ietsje voor een nieuwe Sigma.
          (Moet je eens testen, is echt goed!)
          Nikon D300 & een beetje glas...
          Iets kleiners als carry everywhere

Comment

Zojuist een mail naar je gestuurd:-)

Ik heb door omstandigheden namelijk beide objectieven te koop:
            De schuifzoom voor 450 euro
            Gaat weg wegens ontbreken van statiefgondel)

De draaizoom voor 650 euro
            Gaat weg wegens mogelijke aankoop van 70-200VR

In Utrecht (NL) op te halen.
            Opsturen heb ik zeer recent nog slechte ervaring mee, dus dat is geen optie.
            Kijk voor foto's even naar deze twee topics in forum 'aangeboden':
            Draaizoom
            Schuifzoom
            Last edited by svmnb; 21 augustus 2005, 15:51.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg
              ..., liever dit dan een piraatlens zou ik zeggen, hoewel velen deze mening niet delen blijf ik bij mijn standpunt na 10 nikon boddy's en een 30 tal lenzen van verschillende merken weet ik zeker over wat ik spreek, mij hoef je niet meer te overtuigen.
              Daar gaan we weer

Dit noemen ze trolling , en normaal zeggen ze 'don't feed the trolls'.
              Maar allez, nog ene keer om het af te leren:

Een persoon die 10 bodies en 30 lenzen blijft aanhalen als zijn persoonlijke ervaring om dan op basis daarvan alle alternatieve merken continu af te kraken levert volgens mij geen constructieve bijdrage aan dit soort discussies.

Je laat het overkomen alsof die andere merken illegaal bezig zijn en rommel op de markt brengen.
              "Namaak verkopen als het origineel" dat is piraterij, de rest is stemmingmakerij.

Hoe kun je nu iemand een advies geven om voor een tweedehandse lens van 750€ te gaan boven een nieuwe van 800€ met drie jaar garantie?? Zeker wanneer algemeen geweten is dat de Sigma een toplens is in dezelfde klasse als de betreffende Nikkor draaizoom.

Het kan zijn dat je professioneel bezig bent met fotografie, en daarom een keuze maakt om enkel Nikon materiaal op je Nikon body te gebruiken. Dat is logisch om verschillende redenen; kwaliteit, één adres voor je service, compatibiliteit van converters e.d. enz...

Maar voor een amateur die in de uitoefening van zijn hobby naar de beste prijs/kwaliteits verhouding streeft zijn de alternatieve merken zeker niet minderwaardig hoor!

Het heeft allemaal te maken met hoeveel geld je aan je hobby wilt spenderen. Ik blijf het zeggen; alles is relatief....

Comment

Ik zou voor de draaizoom gaan ,die schuifzoom heb ik zelf als heel onprettig ervaren (bij het uitzoomen steeds die camera in je gezicht drukken).

De prijzen die je noemt zijn naar mening ook veels te hoog.

Voor 400 heb je al een goede schuifzoom 2e hands.zelfs bij fotowinkels.
                Voor 700 euro heb je een goede draaizoom.

Voor 909 euro koop je hem nieuw bij corne van iperen.

Comment

Working...
                X