Hoi,
ik ben sinds 2 weken trotse eigenaar van een Canon Eos 350D en heb daar de kitlens bij. Nu wil ik een andere lens erbij kopen. Ik zit al 2 weken ( aantal uren per dag
) alle bekende forums te lezen over objectieven, maar ik kom er echt niet meer uit. Ik weet gewoon niet wat verstandig is : ik maak graag foto's van insecten en planten, maar ook graag van landschappen. Ik heb een budget van ongeveer 450 € . Ik kan bv. een sigma 18-200 kopen, maar daar lees ik weer van dat je aan scherpte inlevert. Ook lees ik verhalen over een lichtsterke lens ( 2.8) , ik zie door de bomen het bos niet meer. Wat kan ik nu het beste doen, ik wil een lens die wel mooie scherpe foto's maakt. Ik heb ook al gelezen over de L-serie die schijnen superscherp te zijn, maar zie ik als beginner duidelijk verschil tussen bv. de kitlens en een duurdere L-lens ?
Wie kan me opweg helpen ?
ik ben sinds 2 weken trotse eigenaar van een Canon Eos 350D en heb daar de kitlens bij. Nu wil ik een andere lens erbij kopen. Ik zit al 2 weken ( aantal uren per dag

Wie kan me opweg helpen ?
Comment