Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Extender voor Canon EF 70-200mm f/4L USM aan te raden?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Extender voor Canon EF 70-200mm f/4L USM aan te raden?

Dag allemaal, humo, libelle, ...

Ik ben van plan een Canon Extender EF 2x II aan te schaffen voor mijn 20D met EF 70-200mm f/4L USM lens. Nu heb ik her en der vernomen dat dit een invloed zou hebben op de snelheid. Klopt dit of is het zever in pakskes? En is het werkelijk de moeite om op deze lens met een extender te werken of ga je dan minder kwalitative foto's schieten?

Alvast bedankt voor jullie feedback.

Michel
    ---

Canon 7D

Re: Extender voor Canon EF 70-200mm f/4L USM aan te raden?

Ondanks je uitstekende lens, zul je met een 2x extender vooral minder contrastrijke foto's hebben.

Bovendien zal de autofocus van je 20D niet meer functioneren, omdat de AF slechts werkt tot lichtsterkte F5.6.

Met een F4 lens en 2x extender heb je eigenlijk een F8 lens en dus geen AF meer .

Heb wel gehoord dat de "onafhankelijke" merken (zoals Kenko) de nieuwe lichtsterkte van de lens - in tegenstelling tot de Canon extenders - niet door geven aan de camera electronica en de AF nog ZOU kunnen werken in goede lichtomstandigheden, maar misschien kan iemand anders dit bevestigen??
    Greetz Geert.
    Canon gerief...

Comment

Hoi Geert,

Ja, dat heb ik nog horen vertellen ... doeme hé.

Misschien kan ik dan maar investeren in een deftige groothoeklens ipv in een extender? Maar het probleem is dat ik van groothoeklenzen weinig kaas heb gegeten

M
      ---

Canon 7D

Comment

Een uitstekend compromis is de 1.4x extender.

OK, je hebt minder tele winst, maar je autofocus blijft werken (combinatie geeft dan F5.6 lichtsterkte) en de kwaliteit van je foto's blijft goed, ook omdat je van een uitstekende basis lens gebruik maakt.

De 1.4x extender heb ikzelf op mijn "wishlist" staan.
        Greetz Geert.
        Canon gerief...

Comment

Heb de lens en een Tamron 2x en een Canon 1.4x

Tamron 2x:
          De Tamron geeft geen info over z'n aanwezigheid door en de camera probeert dus te focussen. Met nadruk op probeert verwacht er niet te veel van. Niet qua nauwkeurigheid en snelheid van de AF en niet van de beeldkwaliteit in vergelijking zonder TC.

Canon 1.4x:
          Beeldkwaliteit is nog steeds goed, maar de AF heeft danig te lijden qua snelheid. Als het onderwerp echt snel beweegt (vliegshow !) is de nauwkeurigheid ook niet meer wat je verwacht en hoopt.

Naar mijn mening is de 1.4 prima bruikbaar voor statische en langzaambewegende onderwerpen. Kom je echter regelmatig mm'ers te kort en heb je hoge verwachtingen van de AF raad ik je aan om naar de 100-400 te gaan kijken. Een TC blijft een compromis en niet één van de beste
          Last edited by ajh; 16 augustus 2005, 09:52. Reden: Spelfoutje..
          Groeten,

Albert Jan

Website AJH
          lidnummer: BD0371NL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThaFonz
            Misschien kan ik dan maar investeren in een deftige groothoeklens ipv in een extender? Maar het probleem is dat ik van groothoeklenzen weinig kaas heb gegeten
            Is een groothoeklens niet net het tegenovergestelde van wat je met de extender zou willen bereiken?
            Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

Comment

Working...
            X