Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aperture 00

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Aperture 00

Pfff , ik heb dus inderdaad ALTIJD pech als ik iets aankoop. Ik denk dat ik in de laatste 10 jaar nog geen enkel 'duur' iets heb aangekocht (maar dan ook geen enkel) waar achteraf geen defect aan blijkt te zijn, de moed zinkt er gewoon van in mijn schoenen.

Sinds novermber 2004 heb ik een Canon 20D met 100-400mm IS lens. Na een paar maand kwam het regelmatig voor dat bij het indrukken van de ontspanknop geen foto kon worden genomen, het diafragma stond dan altijd op 00 op de display (of Err 01). Omdat het de laatste tijd altijd maar frequenter voorkwam, heb ik toch even op het net gezocht, en mijn verkoper (Corné) gecontacteerd. Blijkt dit inderdaad een gekend probleem te zijn doordat de IS van de lens teveel energie verbruikt, waardoor ze vervangen moet worden. Dus mag de lens binnen voor herstelling (en naar ik nu al wat heb gelezen dat de herstellingen LANG duren + de lenzen vaak niet meer scherp fotograferen ...).

Sommige mensen hebben alle geluk, andere alle ongeluk.
    Canon Eos 20D + 100-400mm USM / Nikon Coolpix 4500

Only when the last tree has been cut down,
    Only when the last river has been poisened,
    Only when the last fish has been caught,
    Then only will you see that money cannot be eaten.

Re: Aperture 00

Oorspronkelijk geplaatst door diedhert

Sommige mensen hebben alle geluk, andere alle ongeluk.
    géén nood, als het een gekend probleem is dan ben je niet alleen. misschien voel je je nu beter?

het leuke aan gekende problemen is dat je met die informatie je aankoop kunt afwegen.

heb trouwens al ondervonden dat mensen rare karaktertrekken kunnen hebben.

zo heb je mensen die nog nooit problemen hebben gehad (met wat dan ook).
    of mensen die altijd het beste hebben voor het minste geld. nuja, dat denken ze dan
    foto als spiegel of als venster?

Comment

Working...
    X