Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma COMPACT HYPERZOOM 28-200mm F3,5-5,6 ASPHERICAL MACRO (D)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma COMPACT HYPERZOOM 28-200mm F3,5-5,6 ASPHERICAL MACRO (D)

Niveau: beginner
    Gebruik: alledaags gebruik, wil toch dat telebereik hebben
    Nadelen: geen breedhoek
    Voordelen: prijs, ik tast liever eerst wat af
    Camera: D50 (wordt dan 42-300 mm )

Doen of niet? Alternatieven? Bedankt!
    flickr

Re: Sigma COMPACT HYPERZOOM 28-200mm F3,5-5,6 ASPHERICAL MACRO (D)

en 18-200 al overwogen?
    is wel donkerder op 200mm...
    maar is populair hier op't forum (bij de niet L-users dan )

Comment

Al overwogen, maar prijs schrikt me toch wat af (300 euro?!)

Dat is 140 euro meer voor 15 mm meer bereik, of 9,33.. euro per 1 mm
      flickr

Comment

Guruth, welke lens steekt er dan nu op je camera ?
        BD0497BE : Nikon body + glas
        www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guRuh
          Al overwogen, maar prijs schrikt me toch wat af (300 euro?!)

Dat is 140 euro meer voor 15 mm meer bereik, of 9,33.. euro per 1 mm
          ha, maar wacht eens....daar zit je fout he. met die extra 18mm betekent het dat je met die lens meer foto's kan trekken, zonder te moeten wisselen je zal dus met de 18-200 meer foto's nemen dan met de 28-200 op basis van de aantallen mm's...

meer foto's met die 18-200, betekent dat per foto de kost van die lens lager gaat liggen. dus beter voor die 18-200 gaan dan

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
          [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
          Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajuin
            ha, maar wacht eens....daar zit je fout he. met die extra 18mm betekent het dat je met die lens meer foto's kan trekken, zonder te moeten wisselen je zal dus met de 18-200 meer foto's nemen dan met de 28-200 op basis van de aantallen mm's...

meer foto's met die 18-200, betekent dat per foto de kost van die lens lager gaat liggen. dus beter voor die 18-200 gaan dan
            Zo kan je natuurlijk ook denken

Maar: een student als mij heeft wel iets al "strikte bugdetbeperkingen", 150 euro verschil is al een heel pak voor mij hoor

Nu staat er trouwens helemaal geen lens op, is ook moeilijk omdat ik de body zelf nog niet heb (eerst wachten tot als m'n geld is gestort )
            flickr

Comment

als je student bent: WACHTEN.

eerlijk waar. indien je student bent kan je beter allerlei reviews doorworstellen, lenzen testen bij gebruikers en dan de lens kopen die je het beste ligt.

lenskwaliteit is zeker niet iets om te vergeten.
              dure lenzen hoeven niet maar dan wordt het oppassen.

er zijn enkele goedkope lenzen die beterkoop zijn. er zijn vele goedkope lenzen die dat niet zijn.
              uit het hoofd weet ik dat de nikkor 50mm prime voor 100 euro te vinden is. goedkope prijs voor een héél scherpe lens. sigma en tamron hebben ook goede lenzen tussen, alleen ken ik ze niet uit het hoofd.

mijn raad: alles goed doornemen.
              de lens met meeste tele/bereik voor de goedkoopste prijs nemen zou ik zeker niet doen. de goedkoopste lens die de scherpste foto's neemt, die lens moet je kopen!

een lens die je niet aanstaat is verloren geld. dan kan je beter maanden doorsparen tot je genoeg hebt om een betere lens aan te schaffen, het plezier zal groot zijn. ondertussen heb je hier op het forum lectuur genoeg.
              en je zal wonderwel ontdekken dat het niet om namen of euros per millimeter draait
              foto als spiegel of als venster?

Comment

Jup daar haal je eigenlijk ook mijn ingesteldheid aan:

beter ff doorsparen ik iets heb waar ik 100% achter sta.

Ga nog wat reviews lezen, en ik laat nog van me horen
                flickr

Comment

Goede instelling.
                  Het gaat je veel frustratie en geld besparen (want een paar slechte lenzen kosten zoveel als een goede )

Mijn slechste lens was een Nikkor 28-200 en ik dacht ook de koop van mijn leven gedaan te hebben. Ik heb indertussen (hardleers soms) veel bijgeleerd.
                  BD0497BE : Nikon body + glas
                  www.RudyVerrijt.info

Comment

28 is niet wijd genoeg en 200 op zo'n utra zoom mist veel te veel scherpte.
                    Dus: kitlens + 70-300 is veel beter voor hetzelde geld of minder.
                    Ik vind persoonlijk een d70 nog wel te prefereren boven d50.
                    Tweedehands zou je voor 800 euro een d70+kitlens+ 70-300 moeten vinden.
                    persoonlijk zou ik erg graag mijn handtekening zetten voor een kwaliteitslens die voor 10 euro per mm korter gaat dan een 28-xx standdaardzoom. Leuk uitgerekend maar stel dat een 12-200 zou bestaan met behoud van kwaliteit dan zou ik er graag 1000 of 1500 euro voor betalen. Dat is zeker 100 euro extra gerekend vanaf 18mm per mm. Maar helaas, het wordt lenzen meedragen en wisselen.
                    Overigens kost een goede 12-24, 28-70 en 80-200 samen ook al gauw nieuw 2000 euro.
                    Last edited by Spanjaart; 14 augustus 2005, 00:24.
                    Sony en Olympus
                    Fotoseries

Comment

ik heb de
                      Sigma COMPACT HYPERZOOM 28-200mm F3,5-5,6 ASPHERICAL MACRO (D)
                      Het is inderdaad een beginnerslensje maar daarom lang niet slecht voor zijn prijs
                      Heel handig voor op vakantie! lekker compact en licht, en toch een mooi zoombereik, ik neem ze altijd mee op vakantie samen
                      met mijn kitlens van mijn
                      300D.En als je dan de microbe echt te pakken krijgt spaar dan voor duurdere lenzen.In ieder geval die 28-200 zal ik nooit weg doen, verder heb ik geen zin om met dure en zware objectieven op vakantie te gaan!!
                      nogmaals voor die prijs krijg je al heel veel als beginner zijnde, en vermits je nog student bent kan ik me best voorstellen dat je op zoek bent naar goedkopere alternatieven, stel je voor je moet misschien maandenlang sparen voor een dure lens!? en intussen wat moet je dan? met je duimen draaien? ik zou zeggen kijk naar je budget nu, en later.. zie je dan wel weer, en dat is mijn mening, niet meer en niet minder, en daar moet je het maar mee doen
                      mvg. Sensor
                      Last edited by sensor; 14 augustus 2005, 09:57.
                      Groeten Sensor

Comment

sorry, zie boven , had al verstuurd (dit mag dus verwijderd!)
                        Last edited by sensor; 14 augustus 2005, 10:00.
                        Groeten Sensor

Comment

Kan je eventueel eens wat voorbeeldfoto's tonen sensor?

Ik stel je hulp alvast zeer op prijs !

Edit: en daarmee bedoel ik niet alleen sensor
                          Last edited by guRuh; 14 augustus 2005, 11:57.
                          flickr

Comment

Voor "alledaags" gebruik zou ik de 18-200 nemen.
                            Heel handig voor uitstapkes, op reis, of als ge wat minder wilt sleuren.
                            Kunt later nog sparen voor een 1.4 .. 2.8 reekske van lenzen als ge veeel geld verdiend, maar ondertussen kunt ge veeel fotokes trekken.
                            www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

Comment

Kan je eventueel eens wat voorbeeldfoto's tonen sensor?

Ik stel je hulp alvast zeer op prijs !

Edit: en daarmee bedoel ik niet alleen sensor
                              ik stuur je pm want ik weet niet of dit hier toegestaan is
                              mvg. sensor
                              Groeten Sensor

Comment

Working...
                              X