Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoeveel soorten sigma 180mm zijn er ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hoeveel soorten sigma 180mm zijn er ?

    Is er een verschil tussen volgende lenzen of zijn dit slordigheden van de internetwereld ?
    Sigma 180mm F3.5 EX APO MACRO IF HSM.
    Sigma 180mm F3,5 DG EX APO MACRO IF HSM.
    Sigma 180mm F3,5 DG MACRO IF HSM.

    Thx.
    BB

  • #2
    Re: hoeveel soorten sigma 180mm zijn er ?

    De DG-versie is de laatste nieuwe, iets met een speciale coating op het glas dewelke ze als alibi gebruiken om hun prijzen wat op te schroeven
    Enfin, imho is het de méérprijs niet waard tenzij iemand mij dit overtuigend kan aantonen
    Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

    Comment


    • #3
      Re: hoeveel soorten sigma 180mm zijn er ?

      doe eens een search... tonnen paginas...
      vb http://users.pandora.be/tonysmet/afkortingen.html
      -=- Light is the key...

      Comment


      • #4
        Re: hoeveel soorten sigma 180mm zijn er ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Haai8
        De DG-versie is de laatste nieuwe, iets met een speciale coating op het glas dewelke ze als alibi gebruiken om hun prijzen wat op te schroeven
        Enfin, imho is het de méérprijs niet waard tenzij iemand mij dit overtuigend kan aantonen
        euh.... Ik heb een van de laatste niet DG's gekocht en die was al reeds voorzien van DG glazen. (getest en vergeleken met maanden oudere sigma 180 - zonder DG natuurlijk) De DG glazen zaten al een korte tijd in de lenzen en dan hebben ze de prijzen omhoog gehaald en er DG opgezet (logo), maar ja, die lenzen uit productie hadden dus al DG.... Ik zat dus nog bij de gelukkigen...

        Verschil zie je alleen maar bij nacht fotogr... dus was niet zo belangrijk voor mij, maar ja, tis meegenomen en al van pas gekomen...
        -=- Light is the key...

        Comment


        • #5
          Re: hoeveel soorten sigma 180mm zijn er ?

          Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be
          euh.... Ik heb een van de laatste niet DG's gekocht en die was al reeds voorzien van DG glazen. (getest en vergeleken met maanden oudere sigma 180 - zonder DG natuurlijk) De DG glazen zaten al een korte tijd in de lenzen en dan hebben ze de prijzen omhoog gehaald en er DG opgezet (logo), maar ja, die lenzen uit productie hadden dus al DG.... Ik zat dus nog bij de gelukkigen...

          Verschil zie je alleen maar bij nacht fotogr... dus was niet zo belangrijk voor mij, maar ja, tis meegenomen en al van pas gekomen...
          en als je dan eens een voorbeeldje post van het verschil tussen DG en non-DG
          --
          Play Drakensang - a free online mmorpg

          Comment


          • #6
            Re: hoeveel soorten sigma 180mm zijn er ?

            Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be
            euh.... Ik heb een van de laatste niet DG's gekocht en die was al reeds voorzien van DG glazen. (getest en vergeleken met maanden oudere sigma 180 - zonder DG natuurlijk) De DG glazen zaten al een korte tijd in de lenzen en dan hebben ze de prijzen omhoog gehaald en er DG opgezet (logo), maar ja, die lenzen uit productie hadden dus al DG.... Ik zat dus nog bij de gelukkigen...

            Verschil zie je alleen maar bij nacht fotogr... dus was niet zo belangrijk voor mij, maar ja, tis meegenomen en al van pas gekomen...
            zou toch wel eens graag willen weten vanwaar je deze informatie gehaald hebt?
            foto als spiegel of als venster?

            Comment


            • #7
              Re: hoeveel soorten sigma 180mm zijn er ?

              voorbeeldje,... sorry al verwijderd...

              info.... doe eens een search... dan vind je het wel...
              -=- Light is the key...

              Comment


              • #8
                Re: hoeveel soorten sigma 180mm zijn er ?

                Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be
                Verschil zie je alleen maar bij nacht fotogr... dus was niet zo belangrijk voor mij, maar ja, tis meegenomen en al van pas gekomen...
                Wie gaat er nu macro's nemen bij nacht , of 't moet al van motten zijn .
                http://www.dullaert.net

                Comment


                • #9
                  Re: hoeveel soorten sigma 180mm zijn er ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door dzjee
                  Wie gaat er nu macro's nemen bij nacht , of 't moet al van motten zijn .
                  Dit is wel een PRIME lens 180mm waar je zowel gewoon als macro mee kan nemen... (scherpstelafstand word verder dichtgedraaid...)

                  (er lopen er hier nog steeds rond die denken dat je met een macro lens alleen maar macros kan maken... )
                  -=- Light is the key...

                  Comment


                  • #10
                    Re: hoeveel soorten sigma 180mm zijn er ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be
                    Dit is wel een PRIME lens 180mm waar je zowel gewoon als macro mee kan nemen... (scherpstelafstand word verder dichtgedraaid...)

                    (er lopen er hier nog steeds rond die denken dat je met een macro lens alleen maar macros kan maken... )
                    Das juist , maar als primair gebruik is deze lens toch gemaakt om MACRO'S met te nemen . en bv een 200/2.8 lens is dat niet .
                    http://www.dullaert.net

                    Comment

                    Working...
                    X