Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

prijsstijging Canon lenzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• prijsstijging Canon lenzen

Lap,

Ge zult het altijd zien ik plan een aankoop van een nieuwe tele en wat gebeurd er, juist diegene die in aanmerking komen zijn bij Corné van Iperen met ongeveer € 100 in prijs gestegen.

Ik ben er nog niet helemaal uit, maar zowel de Canon 70-200 L 2.8 IS USM als de Canon 100-400 L 4.5-5.6 IS USM zijn in prijs gestegen. Ook de Canon 70-300 DO is nog in overweging te nemen (ben nog niet zeker van de kwaliteit), maar deze is in prijs gelijk gebleven.

Met deze aanbieding worden de Belgische aanbieders terug wat gunstiger in prijszetting, of de prijsstijging zou algemeen moeten gelden.

Groeten,
    Rudy
    Neem ook eens een kijkje op mijn WebSite : RudFoto

Re: prijsstijging Canon lenzen

yep, ik zit juist met hetzelfde probleem , nu wordt het lenskeuze afwegen
    "Denk zelf. Kijk Zelf. Oordeel Zelf. Beslis zelf. "

Comment

Misschien een schrale troost, er zijn jammer genoeg ook wat nikon lenzen in prijs gestegen.
      Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
      --------

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rud
        Met deze aanbieding worden de Belgische aanbieders terug wat gunstiger in prijszetting, of de prijsstijging zou algemeen moeten gelden.
        Lenzen worden nog steeds in dollar betaald.

Je kan dus veronderstellen dat lensprijzen bepaald worden door de koers van de dollar tegenover de euro.

Als de dollar verder stijgt tegenover de euro dan gaan ook de lens prijzen verder stijgen.
        Uitzondering op deze regel zijn de vrij recente lenzen zoals de 70-300 DO IS die pas na een tweetal jaar een stabiele prijs zal krijgen.

(Enkel mijn 2 euro centjes. )

Jan.

Comment

De Sigma lenzen zijn ook bijna allemaal duurder geworden.
          Volgens mij is het meer een zaak van vraag en aanbod. Omdat er zoveel DSLR's verkocht worden stijgt de vraag naar lenzen (en bij DSLR's worden volgens mij sneller extra lenzen gekocht dan vroeger bij een analoog toestel), en dan gaat ook de prijs omhoog.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Alles draait om de verhouding dollar-yen en deze is inderdaad de laatste tijd gestegen, waardoor de prijzen in Europa weer wat gaan stijgen.
            Canon 1Ds MKII, EF 14mm f/2.8, EF 24mm f/1.4L USM, EF 35mm f/1.4L USM, EF 50mm f/1.4 USM, EF 85mm f/1.2L, EF 135 f/2L, EF 200mm f/2.8, Gitzo 1127 & Kirk BH1 & Leica Digilux 2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
              Lenzen worden nog steeds in dollar betaald.

Je kan dus veronderstellen dat lensprijzen bepaald worden door de koers van de dollar tegenover de euro.

Als de dollar verder stijgt tegenover de euro dan gaan ook de lens prijzen verder stijgen.
              Waarom betalen we hier dan nog altijd meer in euro's dan wat dezelfde lens in de verenigde staten in dollars kost .
              De euro was de laatste tijd toch een flink stuk meer waard dan de dollar. Een lens die 1000 dollar kost zou hier dan maar 800 euro mogen kosten, maar hier kost die dan wel 1200 euro

En dan het belangrijkste punt:
              Wie heeft al dat geld in zijn zakken gestoken ? Die moet ondertussen wel een flinke bankrekening hebben .
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Alle redenen zijn goed om prijsverhogingen te "verklaren", maar ik heb nog nooit een prijsverlaging geweten vanwege ... een "sterke €"...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LucD
                  Alle redenen zijn goed om prijsverhogingen te "verklaren", maar ik heb nog nooit een prijsverlaging geweten vanwege ... een "sterke €"...
                  Drie jaar terug was de prijs bij AC-Foto voor een Canon 24-70L 1818 euro, nu nog 1199 euro.

Toen ik mijn 10D kocht heb ik alle lensprijzen van dat moment afgedrukt op papier:

Canon EF 70-200L IS 2393 euro, nu nog 1787 euro.
                  Canon EF 100-400L 1828 euro, nu nog 1474 euro.

Prijsstijgingen worden blijkbaar beter opgemerkt dan prijsdalingen.

Jan.
                  Last edited by Jan_10D; 1 augustus 2005, 21:00.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
                    Waarom betalen we hier dan nog altijd meer in euro's dan wat dezelfde lens in de verenigde staten in dollars kost .
                    De euro was de laatste tijd toch een flink stuk meer waard dan de dollar. Een lens die 1000 dollar kost zou hier dan maar 800 euro mogen kosten, maar hier kost die dan wel 1200 euro
                    Bij de dollar prijzen moet je altijd nog 19% of 21% btw bijtellen. Verder zal de kleinere omzet in de europese landen ook een oorzaak zijn.

Jan.

Comment

Zoals met de olie,als men nog maar denkt dat de kans bestaat dat er iemand,wie weet waar,in de mogelijkheid zou kunnen verkeren om een
                      SCH*** te laten,dan IS de olieprijs de dag voordien al gestegen .
                      Sorry,dacht dat ik bij chit/chat zat
                      Last edited by Macroshopper; 1 augustus 2005, 21:10.
                      'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
                        Bij de dollar prijzen moet je altijd nog 19% of 21% btw bijtellen. Verder zal de kleinere omzet in de europese landen ook een oorzaak zijn.

Jan.
                        Tja, maar dan kom je in feite toch nog altijd uit op een dollar voor een euro (verschil is ongeveer 20% vandaag)... Blijkbaar blijven die fabrikanten de Europese Unie nog altijd zien als een verzameling van kleinere deelmarkten i.p.v. één grote markt. Ik hoorde laatst de vertegenwoordiger van Canon (in Duitsland) iets mompelen over de "parallel-import" tussen België, Nederland en Duitsland, waar ze iets tegen wilden ondernemen. Man, man, man... die gasten lopen zowaar bijna 20 jaar achter op de actualiteit van het Europese recht.

Als er nog mensen zijn die eraan twijfelen waarom we meer i.p.v. minder Europa nodig hebben... Ziehier alvast één antwoord. (ook al gemerkt dat fabrikanten/importeurs tegenwoordig meer garantie moeten geven op hun spul? Awel, nog een reden...)
                        Canon 1D Mark II; flitsers en het nodige gLasservies...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper
                          Zoals met de olie,als men nog maar denkt dat de kans bestaat dat er iemand,wie weet waar,in de mogelijkheid zou kunnen verkeren om een
                          SCH*** te laten,dan IS de olieprijs de dag voordien al gestegen .
                          Sorry,dacht dat ik bij chit/chat zat
                          uw woorden zijn nog niet koud...en zie http://www.krantenkoppen.be/go.php?b=gva&kID=5143

Comment

Working...
                          X