Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

alé zeg, 104998,00 euro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• alé zeg, 104998,00 euro

zeg, ik surf eens hier en daar om een goeie lens te kopen, maar die bedragen
    zijn toch nie normaal é, wat doet die lens dan wel? altijd perfekte foto's trekken?
    Je kan daar dus wel een huis mee kopen hé...
    Wie koopt nu zo iets????

EN heeft iemand daar geen adressen van waar je dat in occazie kan kopen?

Groetjes

http://www.geheugenkaart.be/Nederlan...roduct=8979238
    http://www.busimatch.com

Re: alé zeg, 104998,00 euro

dat is wel al een super super super tele hé. Dat is wel zomaar eens 1200 mm.
    En het is een L lens (de beste optische kwaliteit).
    Ik denk dat de productie ook niet echt zo vlot verloopt, en dat het moeilijk is om zo een toeter te maken.

Dus dan kom je al makkelijk aan zo'n prijs!
    Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
    Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

Comment

Hallo ;
      U hebt dus de grootste lens van Canon gevonden , ik zoek al een hele tijd de Nikon 360-1200mm die ik maar niet vinden kan om deze (liefst nieuw) te kunnen aankopen .
      Als je hiervan een adres en liefst ook de prijs ervan zou tegen komen gelieve dit dan te willen doormailen naar : steve.billast@skynet.be .
      Ooit wilde ik vroeger me de Nikon 1200-1700mm eens zien en hiermee zelf foto's mee maken , maar deze is veel te duur voor me om aan te kopen , dus kan ik van deze maar blijven dromen .
      Mvg,
      Steve B.

Comment

Canon heeft nog een grotere lens.
        Let op de hanvatten.
        De wieltjes zijn een optie..... Weegt 100kg.

De 5200mm - 1/14.

Groetjes
        Skitch
        "In een tijd van universeel bedrog is het vertellen van de waarheid een revolutionaire daad." ~ George Orwell

Comment

Geweldig toch dat er zo'n lenzen bestaan?

Elke keer dat ik 900 meter naar voren loop denk ik 'Jippie, weer 100.000 euro verdiend'. Ik ben een heel rijk mens

nb: 'in occazie' kopen? Ja, voor ca 85.000, of 82.000 met ietsje meer gebruikssporen. Ik gok dat het exemplaar dat je voor 400 euro mag hebben niet meer op je cam kan worden geschroefd

Comment

Haha Skitch, een optie zeg je?

Mijn statiefke trekt dat toch niet hoor, dus geen optie. Wieltjes (en rails!) zijn dus zeg maar eerder noodzaak

Comment

En eerst even uitproberen voor aankoop kan ook al niet, want je mag 50% voorschot geven en dan beginnen ze pas aan de bouw bij Canon!

(heb dit ook maar ergens gelezen hoor)

btw: met een cropfaktor 1.6 geeft dit 1920mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch
                Let op de hanvatten.

De 5200mm - 1/14.

Groetjes
                Skitch
                Strict genomen is dit eigenlijk geen lens, maar een katadioptrische spiegelteleskoop waar een camera wordt aangehangen. De praktische bruikbaarheid is bovendien erg beperkt, daar op grote afstanden ook de thermische onrust van de lucht en diffractie gaat meespelen. Je vergroot dus niet allleen het voorwerp, maar ook alle luchttrillingen, waardoor er nog slechts een grillige vorm overblijft. Alleen voor astronomische waarnemingen heeft deze 'lens' nog enige bruikbaarheid, alhoewel de geringe lichtsterkte ook hier beperkingen oplegt.

Zouden ze er 5 van verkocht hebben?

Maar inderdaad, leuk dat het bestaat...
                Fullator
                Fotostudio Candela Zone
                website: http://www.chronax.be
                website: http://www.marquisemodels.eu

Comment

Da's ne watertoren !

Groetjes,
                  Pol.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dvcgraphics
                    't Ergste is dat hij die niet eens op stock heeft

Comment

Ik dacht gelezen te hebben dat er geen enkele particuliere eigenaar van de 1200 is op dit moment. Sports Illustrated heeft er twee in gebruik.

Er wordt ook gezegd dat de 1200 optisch niet zo goed is als de 600 met 2x TC, dus als je 1200mm zoekt, zijn er goedkope alternatieven...
                      Pieter
                      --
                      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Hallo Pieter G. ;

Je vermelde dat Sports Illustrated 2 van de 1200mm lenzen in gebruik zou hebben , heb je van deze persoon ook een e-mail adres ?
                        Stuur deze eens door a.u.b.
                        Zelf zoek ik nog een Nikon 360-1200mm lens aan te schaffen , maar kan deze jammer genoeg nergens vinden (weet er zelfs geen prijs van) .
                        Als je hiervan een prijs en een adres zou van vinden mail me deze dan ook door naar : steve.billast@skynet.be .
                        Mvg,
                        Steve B.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch
                          Let op de hanvatten.

De 5200mm - 1/14.

Groetjes
                          Skitch
                          Dat is geen objectief meer, maar een k(c)anon
                          En nu ga ik nog wat foto's proberen maken...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steve B.
                            Hallo Pieter G. ;

Je vermelde dat Sports Illustrated 2 van de 1200mm lenzen in gebruik zou hebben , heb je van deze persoon ook een e-mail adres ?
                            Stuur deze eens door a.u.b.
                            Sports Illustrated :

Misschien Mel Levine eens een belletje doen...
                            :::: Canon :::: 1D MkII N
                            :::: Lenzen :: 17-40 4.0│24-105 4.0 IS│70-200 2.8 IS│100-400 4.5-5.6 IS
                            :::: Varia ::::: 1.4 X│1.7 X│2.0 X│420EX│G6

Comment

''Joop van Tellingen - 16-12-2003 17:59 uur
                              Foto Konijnenberg verkoopt bijzondere spullen en dit is een van die super aparte lenzen die je niet overal op voorraad vind.

Ons bedrijf werkt als enige in Nederland met deze tele en is zeer tevreden over de kwaliteit. Het extreme bereik maakt deze lens geschikt voor die enkele bijzondere gelegenheid dat je niet zonder kan. De lens is zijn geld dubbel en dwars waard en heeft enkele bijzondere foto's opgeleverd die niet gemaakt hadden kunnen worden met een andere tele. Voor mij persoonlijk was deze lens de reden om over te stappen op Canon (voorheen Olympus). De IS werkt perfect om spiegelbeweging te compenseren. Ik hoef nauwelijks met MLU te werken. Vergeet uit de hand fotograferen zelfs met IS. Soms zet ik er zelfs twee statieven onder (een onder de body en een onder de lens). Verder zijn de resultaten altijs superscherp en fraai van contrast. In combinatie met de 1D body die ik het liefst standaard gebruik is de effectieve lengte van het brandpunt zelfs 1560 mm. Genoeg om een afgeschermde BN-er toch nog in zijn prive omstandigheden te 'pakken'.

Al met al een echte aanrader. Enige nadeel: een backup lens is een begrotelijke zaak, dus soms voel ik me een beetje onzeker fotograferen met het fotograferen van een evenement waar ik echt MOET scoren. Stel je voor dat de AF of de IS het zou begeven.

Ik weet dat Konijnenberg geen orders accepteert zonder een aanbetaling van 11.120 Eur (10%) op deze lens, maar ik zou iedereen die deze lens echt nodig heeft kunnen adviseren daar over heen te stappen. Deze supertele is zijn geld dubbel en dwars waard! ''

Joop
                              Nikon D70s / Nikkor AF-S DX 18-70/3.5-4.5G IF ED,Nikkor AF 50/1.8 D,Nikon, Sigma 70-200mm F2.8 EX APO HSM Nik-D DG, SB-800 Speedlite , 2x Dane-Elec CompactFlash XTreme 512 Mb/44x / Canon Powershot A 510

Comment

Working...
                              X