Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

18-200

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 18-200

Vraagje voor de kenners en eigenaars van deze lens.
    Wat opvalt is dat Tamron tegenover de sigma op de 200mm een groter
    zoomberijk heeft, is niet veel maar toch zit er een duidelijk verschil op.
    Nu is mijn vraag ,
    hoe zit dat dan met de korste instelling naamlijk de 18mm stand.

Wie is daar dan de winnaar van, en ik bedoel hierbij niet de kwaliteit van deze lenzen maar gewoon de verschillen in die afstand.

Grts
    Formatje

Re: 18-200

euh...
    misschien begrijp ik uw vraag verkeerd, maar 18-200 bij Sigma is toch hetzelfde als 18-200 bij tamron???

Enkel de multiplier (cropfactor) van het toestel kan enig verschil in brandpuntsafstand tot gevolg hebben (en dan is't nog niet echt brandpunt, maar cropfactor).

Comment

Soms gebruiken ze populaire benamingen die niet overeenkomen met het werkelijke bereik.
      Enkel de prime's zijn correct, de rest is bijna altijd verkeerd.
      Een 50-500 is geloof ik 'maar' tot 450 of 480 bijvoorbeeld.
      Er is ergens een site waar de effectieve waarden voor Canon lenzen opstaan, maar god weet waar die te vinden is...
      Misschien bestaat er ook wel zo'n site voor jouw lenzen.

Comment

Wat ik wel weet (van de effectieve mm-bereiken weet ik het niet), is dat de Tamron een iets grotere kijkhoek heeft, en iets hogere vergrotingsfactor.

Mocht er een sigma-gebruiker in A'pen vertoeven, kunnen we het eens testen...

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
        [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
        Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Misschien eens afspreken, ben vorige week met Parakiet op stap geweest, da' s regio Mechelen. Ik heb zo'n Sigma 18-200 in mijn tas zitten.
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Working...
          X