Post gedelete.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Fotoreportage ouderlijk huis & luchtfoto's
Collapse
X
-
-
Re: Fotoreportage ouderlijk huis & luchtfoto's
Luchtfoto's maken van een bepaald huis, vanuit een luchtballon, dat is niet zo simpel. Zo'n ding kan je namelijk niet sturen naar de juiste plaats.
Zomaar wat luchtfoto's maken van een bepaalde omgeving, dat kan soms wel eens lukken. De gemakkelijkste oplossing is foto's maken vanuit een helikopter. Vanuit een sportvliegtuigje heb ik al wel eens foto's gemaakt maar dat is ook niet zo gemakkelijk (tegen 200km/h).
Op het forum zit er geregeld iemand die luchtfoto's maakt vanuit een vlieger, misschien kan je die eens kontakteren.
Aan een echte breedhoek kan ik je ook niet helpen, want mijn breedste lens is de Sigma 18-50 f2,8 EX DC.http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
-
Misschien kan je ipv een groothoek te kopen, een paar foto's stitchen tot panorama ('t onderwerp gaat toch niet lopen en je kan waarschijnlijk op statief)
Vervangt de fish-eye en zelfs zonder de bolling (o.a met panoramafactory vb.)www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta
Comment
-
Kan ik geloven dat je van dit huis een fotoreportage wil maken. Pracht van een woning trouwens.
Maar terzake. Ik denk dat je dit het best kunt klaren met een helikopter. Vanuit een balon moet dit ook kunnen, maar de juiste opstijgruimte kortbij vinden is misschien niet zo eenvoudig. Je moet je inbeelden dat de wind hier de drijvende factor is en dat je bijgevolg de exacte opstijgplaats moet vinden. Toen ik zelf privaat piloot was ben ik eens met een oude rat in het vak ons huis gaan fotograferen. De beste manier was een duikvlucht recht op doel af. Maar dat is dan weeral weggelegd voor ervaren piloten en ze moeten het nog willen doen ook(niet reglementair als je te laag moet komen). Je zit ook met een voorruit van het toestel die niet altijd zuiver is van insekten of ander vuil. Dus volgens mij zou het beste zijn een heliverhuurfirma onder de arm nemen of ergens een kennis helikopterpiloot die de klus met jou wil opknappen. Helifirmas vragen wel hoge bedragen. Je moet weten dat de prijs per uur voor een helikopter rap 500€ bedraagt en misschien meer met de huidige prijs van de brandstoffen.
De ballon is een oplossing, maar zoals ik al zei moeten de omstandigheden hiervoor ideaal zijn qua terrein en windrichting.
Groetjes,
Pol.Leeft en LAAT LEVEN !
Comment
-
ipv een helicopter te huren, kan je misschien gemakkelijker een hoogwerker huren. Die dingen gaan soms ook al een serieus stuk de hoogte in.
Ik weet natuurlijk niet hoe groot het huis is dat je wil fotograferen, want dat bepaalt de hoogte natuurlijk.
Comment
-
-
Zoals reeds geschreven :
Probeer eens met een tool om foto's aan mekaar te plakken (pano maken dus)
Een eenvoudig gratis tooltje (voor windows) is autostitch. Doet bijna alles automatisch (behalve grootte gemaakte foto) en geeft redelijk goede resultaten.
autostitch
Alain
Comment
-
Op Marktplaats heeft iemand een 14 meter hoog hoog statief+toebehoren te koop staan, misschien is dat een idee? Zoek op luchtfotografie in de fotogroep.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ArrienOp Marktplaats heeft iemand een 14 meter hoog hoog statief+toebehoren te koop staan, misschien is dat een idee? Zoek op luchtfotografie in de fotogroep.
Voor die prijs kan je beter eenmalig een vlucht met helicopter doen. Dat zal veel goedkoper en makkelijker zijn.
Comment
-
Bd member "birdseye" die luchtfotografie doet met kite's.Zijn toestel bevestigt hij aan deze vliegers.Goedkope oplossing en daarna stichen en je hebt een 360° view van je ouderlijke woning !
Kijk maar eens hier http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=78504
Ik heb m'n camera heel hoog moeten laten gaan (150m.) om het labyrinth er helemaal op te krijgen. M'n vlieger zat ondertussen op 250 Mtr. best spannend zulle !
suc6Last edited by Fabbe; 23 juli 2005, 13:20.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FabbeBd member "birdseye" die luchtfotografie doet met kite's.Zijn toestel bevestigt hij aan deze vliegers.Goedkope oplossing en daarna stichen en je hebt een 360° view van je ouderlijke woning !
Kijk maar eens hier http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=78504
Ik heb m'n camera heel hoog moeten laten gaan (150m.) om het labyrinth er helemaal op te krijgen. M'n vlieger zat ondertussen op 250 Mtr. best spannend zulle !
suc6
Ja inderdaad, ik heb zijn fotos al gezien, en moet zeggen, het resultaat is prachtig, en dit zal wel niet zo duur zijn als een helicopter- of ballonvlucht
YvanCanon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko
Comment
-
-
Als je in dat huis hebt gewoond kan er dan geen heli vluchtje af ?
Comment
Comment