Sinds geruime tijd overweeg ik een 180 macro aan te schaffen (tweede hands natuurlijk).Mogelijkheden zijn beperktCanon (heb Canon bodies),Tamron,Sigma.
AF van Canon en Tamron zouden legendarisch traag zijn,Sigma sneller.
Maar waarover het gaat:
In hoeverre zijn deze lenzen in macrogebied handheld nog bruikbaar?Zijn stuk voor stuk zware lenzen.Reviews zeggen best op statief.Handheld??? 1 op 20 opnames scherp of betere slaagkans?
Hoe soepel is de manuele focusring?
In hoeverre zijn ze nog compatiebel met systeemcamera's?(denk hier vooral aan Sigma,waarmee ik vroeger al problemen had bij nieuwere bodies)
Maakt de ietwat langere werkafstand zoveel uit?
Daar ik vroeger al gezien heb,dat er hier mensen zijn die 180 macro's hebben,stel ik hier de vraag naar hun ervarungen .
NB:gaat over opnames in natuurlijke omgeving,geen studio.
Heb zelf al een 100 mm macro en een MPE-65.
AF van Canon en Tamron zouden legendarisch traag zijn,Sigma sneller.
Maar waarover het gaat:
In hoeverre zijn deze lenzen in macrogebied handheld nog bruikbaar?Zijn stuk voor stuk zware lenzen.Reviews zeggen best op statief.Handheld??? 1 op 20 opnames scherp of betere slaagkans?
Hoe soepel is de manuele focusring?
In hoeverre zijn ze nog compatiebel met systeemcamera's?(denk hier vooral aan Sigma,waarmee ik vroeger al problemen had bij nieuwere bodies)
Maakt de ietwat langere werkafstand zoveel uit?
Daar ik vroeger al gezien heb,dat er hier mensen zijn die 180 macro's hebben,stel ik hier de vraag naar hun ervarungen .
NB:gaat over opnames in natuurlijke omgeving,geen studio.
Heb zelf al een 100 mm macro en een MPE-65.
Comment