Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon RF 200-800mm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon RF 200-800mm

Hallo iedereen,

Ik heb nog eens een vraagje, zijn er mensen onder jullie die ervaring hebben met de RF 200-800mm lens?

Ben afgelopen maandag nog eens naar een vogelhut geweest en vond het soms toch nog wat te ver met mijn 100-500mm, ben zo wat alle mogelijkheden aan het proberen afwegen.

Groetjes.

Oorspronkelijk geplaatst door Marjannie24 Bekijk bericht
    Hallo iedereen,

Ik heb nog eens een vraagje, zijn er mensen onder jullie die ervaring hebben met de RF 200-800mm lens?

Ben afgelopen maandag nog eens naar een vogelhut geweest en vond het soms toch nog wat te ver met mijn 100-500mm, ben zo wat alle mogelijkheden aan het proberen afwegen.

Groetjes.
    Meer mm geven niet altijd betere foto's.

Ik heb de Rf100-500 en de EF500 en ook voor beide converters.

Op het moment dat ik fotografeer heb ik ook steeds de neiging om van 500 naar 700 (converter 1,4) of naar 1000 (converter 2,0) te gaan, maar meestal beklaag ik het mij achteraf.

Neem het van mij aan de RF100-500 is een (veel) betere lens dan de 200-800.

Groeten,
    Fabrice,
    Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

Comment

Bedankt voor je antwoord, ik heb namelijk wel de 100-500mm, maar ben niet zo converter gezind, omdat het bij die les dan pas kan vanaf 300mm ipv van 100, dus is geen optie, maar vind de 500 soms nog te weinig in mm's, voor de rest wel een uistekende lens met zeer uistekende foto's :-)

Bedankt voor je antwoord allesinds.

Comment

Wanneer je in de hoge mm gaat werken dan moeten de klimatologische omstandigheden goed zitten anders krijg je onscherpe beelden en
        dat ligt dan niet aan de lens maar aan het weer.
        Ik durf zelf naar vrij hoge mm gaan maar het is veel oefenen.
        In bijlage een beeld van even terug gemaakt op 1120 mm op een FF camera body. F11 en een sluitertijd van 1/50 en iso 5000
        In dit voorbeeld zijn 2 converters gebruikt. Een 1,4x ingebouwd in de lens en een 2x extra erbij.
        Verdere exif over het beeld vind je onder de i
        Burgers Zoo_2022_09_24 - Dirk Vernemmen Fotografie

De RF100-500 en de 200-800 zijn voor mij nog onbekende lenzen en wat er allemaal mogelijk is met deze lenzen.

Over de 200-800 vind ik het volgende :
        Heeft de Canon RF 200-800mm f/6.3-9 IS USM een zwak ontwerp? - Canon-mount spiegelreflexcamera's - Fotografie - FM Forum
        De lens zou niet zo stevig gemaakt zijn?

En in onderstaande link vind je beelden en toelichting van mensen die de 200-800 gebruiken
        Canon RF 200-800 afbeelding thread - Canon-mount spiegelreflexcamera's - Fotografie - FM Forum

En tot slotte vind je vele info van gebruikers van de 200-800 inclusief voorbeeld foto's
        Canon RF 200-800mm f/6.3-9 IS USM : specificaties en meningen | JuzaFoto

Groetjes,

Dirk
        ​​​​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotosdirk Bekijk bericht

Heeft de Canon RF 200-800mm f/6.3-9 IS USM een zwak ontwerp? - Canon-mount spiegelreflexcamera's - Fotografie - FM Forum

​​​​
          Ik heb deze berichten over deze lens ook gelezen en het lijken mij toch incidenten, er zijn een paar mensen waarbij dit gebeurt is (ik vind er effectief zelfs maar 2 terug) dus ik zou me daar niet door laten afschrikken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotosdirk Bekijk bericht
            Wanneer je in de hoge mm gaat werken dan moeten de klimatologische omstandigheden goed zitten anders krijg je onscherpe beelden en
            dat ligt dan niet aan de lens maar aan het weer.
            Ik durf zelf naar vrij hoge mm gaan maar het is veel oefenen.
            In bijlage een beeld van even terug gemaakt op 1120 mm op een FF camera body. F11 en een sluitertijd van 1/50 en iso 5000
            In dit voorbeeld zijn 2 converters gebruikt. Een 1,4x ingebouwd in de lens en een 2x extra erbij.
            Verdere exif over het beeld vind je onder de i
            Burgers Zoo_2022_09_24 - Dirk Vernemmen Fotografie

De RF100-500 en de 200-800 zijn voor mij nog onbekende lenzen en wat er allemaal mogelijk is met deze lenzen.

En in onderstaande link vind je beelden en toelichting van mensen die de 200-800 gebruiken
            Canon RF 200-800 afbeelding thread - Canon-mount spiegelreflexcamera's - Fotografie - FM Forum

En tot slotte vind je vele info van gebruikers van de 200-800 inclusief voorbeeld foto's
            Canon RF 200-800mm f/6.3-9 IS USM : specificaties en meningen | JuzaFoto

Groetjes,

Dirk
            ​​​​
            Dank je voor de toelichting Dirk, vind dat er mooie foto's tussen staan.

Comment

Working...
            X