Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help een Newbee (lens keuze)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Help een Newbee (lens keuze)

Ik zal alvast beginnen met mijn excuses voor deze vraag.
    Waarschijnlijk voor velen van jullie een domme vraag die al tevaak gesteld is.
    Ik zie aleen door de bomen het bos niet meer en zoek advies.

Ik ben nu 1,5jaar de eigenaar van een d70 die mij heelgoed bevalt.
    Naar mijn idee ben ik nu klaar voor wat meer serieus glas.
    Het volgende "probleem" steekt zich de kop op.

Ik hou van Circuit fotografie/ en andere autoevenementen.
    Ook heb ik een enorme intresse in macro fotografie.

Is het technisch mogelijk om deze te combineren?
    Helaas is mijn budget zo dat ik maar 1 lens kan aanschaffen.

Kan ik bv met een nikkor of sigma 80(70)-200 f2.8 ook macro foto's schieten van goede kwalitied? misschien met tussenringen?

Ik weet dat de minimale focus afstand 1,80meter is voor beiden lenzen?

Wie kan mij adviseren wat te doen?

DAnk u
    www.hamond.nl

Re: Help een Newbee (lens keuze)

Wat dacht je van Dinky Toys fotograferen?

Naar mijn mening gaat er voor serieus macrowerk met een D70 toch niets boven een echte macro-lens. Maar natuurlijk kan met behulp van een balg of tussenringen ieder objectief worden gebruikt voor macrofotografie. Waarschijnlijk zul je in jouw geval de keuze primair laten bepalen door de wens auto's e.d. te fotograferen. Echte macro-objectieven zullen daar niet snel geschikt voor zijn. Overigens zijn er wel zoom- en tele-objectieven met macro-stand, maar dat is toch onvergelijkbaar met een echt macro-objectief. Meestal kun je met een echt macro-objectief meer vergroting behalen.

IOk hoopdat dit een beetje helpt...

Groeten, Miriam

Comment

Ja, je zou er een Canon Set-up lens kunnen opschroeven (bv. de 500D)
      BD0497BE : Nikon body + glas
      www.RudyVerrijt.info

Comment

bedankt voor je reactie...

dinkey toys geven mij toch niet de kick die echte auto's mij geven.
        wuahahahaha

als ik jouw reactie zo lees is er weinig hoop... dan doorsparen en 2 lezen aanschaffen.

eens kijken wat er voor andere reacties komen.
        www.hamond.nl

Comment

Geen van de langere telemacro's heeft een autofocus die echt snel is. Zelf fotografeer ik geen auto's op circuits en weet dus niet hoe belangrijk dit is en of je mits creatief pre-focussen of panning toch niet uit de voeten kan met een 180 mm Sigma of Tamron.

Alleszins: ik gebruik mijn Sigma 180 Macro zeer regelmatig als tele. Voor mij waren het inderdaad 2 vliegen in 1 klap en dat voor een interessante 2-de hands prijs.

Misschien kan je eens afspreken met iemand om in Zolder,... het zelf eens te proberen?
          Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Geen ervaring met Nikon,maar en deftige macro en deftige tele voor circuit
            zijn mijn in ervaring (Canon) niet te combineren .Hangt er natuurlijk vanaf wat je verwachtingen zijn.

Comment

Ik wilde juist hetzelfde vertellen. De 180 macro van Sigma gebruik ik vaak. AF ook best goed maar langzamer dan afs van Nikon; je kunt echter met pre-focussen uitstekende resultaten bereiken op de track. Ik heb op Zandvoort ook met ene schuifzoom (de langzaamste) weleens prima pics geschoten op die manier.
              Ik werk in Breda en kom ook nog wel ns in Rotterdam als je iets wilt testen?
              Sony en Olympus
              Fotoseries

Comment

Ik ben nogaltijd amateur maar wil wel naar de toekomst kijken.
                Glas waar ik later zeker nog iets aan zal hebben als mijn ervaring zich ontwikkeld.
                www.hamond.nl

Comment

Working...
                X