Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat neem ik mee

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wat neem ik mee

Ik zit in dubio wat mee te nemen op reis. Ik heb de keuze uit Tamron 150-600mm en Tamron 100-400mm met 1.4 extender voor op mijn Canon R6markII dus beiden ook nog met lensadapter. Het moet mee het vliegtuig in en ik wil behalve mijn enige rf objectief (24-105) ook een breedhoek meepakken en mijn filterset. De 150-600 weegt al ruim 2kg en neemt veel plek in beslag. Met de 100-440+extender sjouw ik minder maar boet ik niet te veel in op kwaliteit?
    Wat zouden jullie doen?

Dat hangt er van af wat je reisdoel is…

Comment

Reisdoel = wildlife en landschap

Comment

Dan ging ik toch resoluut voor 150-600. Die kg meer zal de zaak niet maken, wel de f6,3 die je kwijtspeelt op de 100-400 met extender.

Comment

Welke bestemming ? Want zelfs dat kan van belang zijn.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
            Dan ging ik toch resoluut voor 150-600. Die kg meer zal de zaak niet maken, wel de f6,3 die je kwijtspeelt op de 100-400 met extender.
            Dat zou ik niet zeggen. Voor een fotograaf telt elke kilo. Ik heb bijvoorbeeld al problemen met mijn rug.

Comment

Bestemming Slovenië waarbij ook gewandeld gaat worden dus het gewicht is echt wel een dingetje. Ik ga maar even een testje doen me beide camera's om te zien wat ik best kan doen want ik heb niet zo veel aan de antwoorden hier

Comment

Lang geleden dat ik nog m'n mening hier op het forum gedeeld heb, en met de historiek van vraag-antwoord weet ik weer waarom.
                Maar een serieuze vraag, dus...

omdat je ook spreekt van filterset veronderstel ik dat je ook statief mee neemt. ( correct ?)
                dus sowieso al gewichtig. Neem dan uw beste materiaal mee. ( aansluitend op Pol parasol)

Bekijk ook uw vakantie, uw intenties, en vooral ook uw gezelschap.

Alleen ? Neem zoveel mogelijk mee, en plan een echte fotovakantie.

Met gezelschap, en met deftige rugzak, en de bedoeling echt te wandelen ( +20 km) :
                geniet van de wandeling en het gezelschap. Vooral bij 'mooie' weersomstandigheden ( lees dramatische luchten bij start in het ochtendgloren wegens lange wandeling, net voor zonsondergang of net voor een onweer) zul je je gezelschap irriteren met statief en 600mm-opstelling. Het aantal fotografen door medewandelaars gespiest aan hun statief, hoofd ingeslagen met hun beste tele zijn ontelbaar.
                Die tot-400mm , gewicht onder de kilo ? kun je wel meenemen in rugzak voor occasioneel mooie gedrongen landschapcompositie, of dieren in het avondlicht in de buurt van uw bestemming

alle, da's mijn gedacht. Hopelijk heb je er iets aan. en geniet van Slovenie, want heel mooi.

Een 200-500mm Nikon op crop gebruik ik ook geregeld, maar nooit zonder duidelijk vooraf gepland doel

beste groeten, Geert

Comment

Slovenië; nu weten we al iets meer.
                  Ik zou mij beperken tot de 100-400 als je van plan bent om veel te wandelen.
                  Wildlife; in Postojna (het stadje waar de wereldbekende grotten zijn) is het mogelijk met een gids mee te gaan naar een kijkhut.
                  Prijs ben ik vergeten, maar dat viel wel mee.
                  Daar is het mogelijk om beren te zien en andere dieren zoals dassen, eekhoorns,...
                  Met een 300mm kan je al heel wat. Onthou dat je je dan in een bos bevindt en dat de lichtomstandigheden niet ideaal zijn.
                  De gids neemt je mee in de late namiddag.
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Working...
                  X