Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanvulling

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Aanvulling

Hallo
    Ik stel met snel even voor.
    Ik ben Nicky.
    39j, 3 kinderen en woon in Landen.
    Rond 2015 heb ik andere interesse gekregen en ben ik gestopt met fotografie.
    Hiervoor had ik avondschool gevolgd bij CVO. Digi 1, 2 en 3 blijkbaar niet afgewerkt.
    Ik ging vooral meer sporten etc..
    Nu na 2, ja 2 recente ongevallen zal ik het waarschijnlijk rustiger aan gaan moeten doen.
    Ik heb dus al mijn materiaal is samen gezocht en ben wat aan het spelen.
    Mijn tas bevat een Canon 7D, Canon 10-22 USM, Canon 24-105L en Canon 100-400L.
    Mijn EX420 recent verkocht.
    Alles is als nieuw en verkopen of inruilen zie ik niet zitten door krap budget voor ander.
    Maar wat me nu opvalt is dat ik met dit donker grijs weer en ik niet naar buiten kan door gebroken been ik binnen geen deftige foto's kan maken.
    Hoge iso geeft op de 7D toch wel zeer veel ruis vergeleken met de nieuwe generatie camera's.
    Wat ontbreekt er in mijn tas?
    Wat zijn de objectieven die ik nog niet ken.
    Scherp en lichtsterk.
    Eventueel 2dehands.
    Marcro wil ik ook nog wel is leren.

Vriendelijke groeten

Je lenzen zijn top.
    Daar moet je niet direct wijzigen een R réels ligt al veel beter inzake ruis bij hoge ISO. Vraag is wat voor fotografie je wil doen
    Groeten,
    Fabrice,
    Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

Comment

Lightroom AI Denoise duurt een tijdje (op mijn portable alleszins) maar het werkt wel fantastisch. Misschien eerder naar zo'n software oplossing kijken in plaats van nieuw materiaal.
      Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Topaz Photo AI is ook een mogelijkheid; bevat naast Denoise ook Sharpen en Resize (om kleinere afbeeldingen groter te maken).
        Als je echt denkt aan een lichtsterke lens: mijn vrouw gebruikt nogal vaak een Canon 50mm f/1.8 STM. Goed betaalbaar en een goeie lens om binnen zonder licht te fotograferen.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Bedankt voor de berichten alvast.
          Lightroom ken ik een beetje.
          Welke richting ik uit wil weet ik niet.
          Ik had ook de 50mm f/1.4 USM gezien.
          Zit je niet te kort op je onderwerp met een 50mm

Comment

Met een 7D (een 'cropcamera') moet je de 50mm vermenigvuldigen met 1,6 dus is het eigenlijk een 80 mm. Mijn vrouw werkt nog met een 50D, maar da's evengoed een 'cropcamera'.
            Een f/1.4 is uiteraard 'lichtsterker', maar kost ook een stuk meer. Een 50mm hoort eigenlijk in elke cameratas thuis. Voor portretten verkies ik mijn 85mm f/1,8; schitterende lens, maar je moet meer afstand nemen. De fout die je met een 50mm kunt begaan, is inderdaad te dicht op je onderwerp te gaan.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
              Lightroom AI Denoise duurt een tijdje (op mijn portable alleszins) maar het werkt wel fantastisch. Misschien eerder naar zo'n software oplossing kijken in plaats van nieuw materiaal.
              ik volg eigenlijk wel meer dit idee: wil je meer aan fotografie doen, dan kan je hoe dan ook niet zonder een goed softwarepakket, welke richting je ook uitgaat. Ik zou eerst daar in investeren, zowel in tijd als qua € ( laagdrempeliger dan hardware). et het materieel waar je vertrouwd mee bent, kan je uitzoeken in welke richting je verder wil evolueren. Ouder worden en fysieke problemen kunnen bepaalde richtingen moeilijk maken. Hou het gezellig en rustig, foto's maken moet een plezier blijven, geen must.
              mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
              nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
              https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

Comment

Hallo

Ik heb dus Lightroom CC geïnstalleerd.
                Is dat voldoende of moet je photoshop ook hebben?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nikolaos Bekijk bericht
                  Hallo

Ik heb dus Lightroom CC geïnstalleerd.
                  Is dat voldoende of moet je photoshop ook hebben?
                  Dat is voldoende
                  Groeten,
                  Fabrice,
                  Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

Comment

Working...
                  X