Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

teleconverter MD naar Konicka Minolta 7D/5D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • teleconverter MD naar Konicka Minolta 7D/5D

    beste, heb nog MD lens Sigma ZOOM Beta II 1:4-5.6 f 60-200mm liggen, perfekte staat (zwaar lenske ;-) en staat ook een TELEMORE 95 for SR op (<komura lens MFG ) .Ik zou die ns wille proberen met KM 7D of 5D
    ttz die lens in eerste instatantie en HOE ik die op de KM kan fixen/passen, en tevens de intentie om met teleconverter eens teproberen.Ik weet niet voor wat die Tele more er opstaat (kan zo afgeklikt worden natuurlijk) waarschijnlijk voor "more Tele " ? ;-)) en hoe functioneel die kan zijn en kwalitatief

    DUs wschl een adapter voor lens op KM 7D te passen, en dan past die telemore ook misschien, of andere teleconverter...?
    Moest mn vraag niet duidelijk/volledig zijn, dan hoor ik het graag aub
    Minolta x700 heb ik niet meer, en tevens geen MD toestal meer, wel andere van MInolta

    dank bij voorbaat
    Patt


  • #2
    Hiervoor heeft u een adapter nodig. Er heeft ooit een minolta 2x vergroter bestaan van A-mount naar MC/MD - die is vrij zeldzaam. Er hebben ook convertoren met glas bestaan van Minolta (en clones) - maar daar is een merkbare achteruitgang. Als u echter een E-mount camera heeft - daarvoor zijn tal van goedkopere convertoren waaronder de vrij betaalbare en vrij degelijke van K&F.
    Dus het kan, maar enkel met glas als u wil focussen op oneindig met de 5D/7D - wil u dat glasje vermijden, dan kan u beter naar E-mount converteren (dat mag APS-C zijn dat kan ook Full Frame).
    De convertor voor A-mount heb ik dus helaas niet in mijn bezit. Deze voor E-mount wel.
    groeten

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
      Hiervoor heeft u een adapter nodig. Er heeft ooit een minolta 2x vergroter bestaan van A-mount naar MC/MD - die is vrij zeldzaam. Er hebben ook convertoren met glas bestaan van Minolta (en clones) - maar daar is een merkbare achteruitgang. Als u echter een E-mount camera heeft - daarvoor zijn tal van goedkopere convertoren waaronder de vrij betaalbare en vrij degelijke van K&F.
      Dus het kan, maar enkel met glas als u wil focussen op oneindig met de 5D/7D - wil u dat glasje vermijden, dan kan u beter naar E-mount converteren (dat mag APS-C zijn dat kan ook Full Frame).
      De convertor voor A-mount heb ik dus helaas niet in mijn bezit. Deze voor E-mount wel.
      groeten
      -----------------------------------------------------------------------------------

      beste ,

      dank voor de reactie/antwoord
      heb wat opgezocht mbt wat jij schreef,maar paar zaken zijn nieuw vr mij
      u schreef :

      Hiervoor heeft u een adapter nodig. Er heeft ooit een minolta 2x vergroter bestaan van A-mount naar MC/MD - die is vrij zeldzaam. Er hebben ook convertoren met glas bestaan van Minolta (en clones) - maar daar is een merkbare achteruitgang.

      ----------------- hebt u daar een specificatie van/type aub , ik zou dan kunnen zoeken met die REFERENTIE ?

      ---------------------------------------------------------------

      Als u echter een E-mount camera heeft -


      ................... ik heb een Konica Minolta 5D en 7D,(al de andere "bijhoud toestellen ;-) is met filmrol, al die lenzen passen wel op de 5D/7D,
      op het forum hier vond ik nog deze site :

      Dyxum lens guide provides information about most lenses ever released for Minolta and Sony Alpha system (A-mount and E-mount DSLR, SLT, and ILC cameras)


      waar staat dat 7D een A MOUNT camera is,dus moet ik mij daar op richten begrijp ik, A MOUNT ?

      ----------------------------------------------------------------

      daarvoor zijn tal van goedkopere convertoren waaronder de vrij betaalbare en vrij degelijke van K&F.

      Dus het kan, maar enkel met glas


      ----------------- is dat n probleem aub?of misscchien ZWAARDER, als men dat een minpunt zou vinden?wel ,heel het idee va die TELE converter is DICHTER bijtrekken, dus meestal op oneindig dan gezien de afstand

      Ik vernam ook van iemand " opletten of de MD zoomlens wel op een converter gaat want alle lenzen passen niet altijd op een converter omdat bij sommige het achterlensgedeelte soms te ver achteruit steekt,"
      dit mbt mn MD manuele zoomlens SIGMA bèta II;4/5.6,waar een Komura TELEMORE 95 conv op staat (met glas) en staat for SR op .
      Dus hier ging het wel over MD lens (pastte ooit op Minolta x700 oa) naar teleconverter op 7D?

      Ik heb hier nog n paar lenzen liggen uit de Minolta periode "met film", voor xi en andere types .Ook de beercan 70/210 -4, en een Minolta kitlens 75/300, een Sigma 70/210, ea, passen op KM 7D,5D, maar hier zou ik een adere converter nodig hebben dan ,ttz gewoon n converter voor die autom ZOOMlenzen, die past op de KM 7D, ?
      Wou die lenzen wel eens MET TELE conv op 5D,7D fixen....als het mij lukt en betaalbaar blijft?

      ------------------------------------------------------------------

      als u wil focussen op oneindig met de 5D/7D - wil u dat glasje vermijden, dan kan u beter naar E-mount converteren (dat mag APS-C zijn dat kan ook Full Frame).
      De convertor voor A-mount heb ik dus helaas niet in mijn bezit. Deze voor E-mount wel.
      groeten

      ---------------------

      ps: zou ik vr die MD lens Sigma hier iets mee kunnen denkt u?:

      Danubia 31mm MD Lens + Panagor Auto Tele converter 2x MD

      dank bij voorbaat ,fijne dag nog
      pat​

      Comment


      • #4
        Al het a-mount glas (de vroegere minolta AF) past op de KM 5D en 7D. Daar heb je geen convertor voor nodig - tenzij je op een Sony e-mount camera zou willen gaan werken (dan wordt het verhaal pas complex, want er zijn 5 adapters en nog één gehackte met een printplaat uit China - om te zwijgen van alle manuele opties - dan zijn we morgenvroeg nog aan't tikken).

        Er bestaat ook een gewone convertor van Minolta met glaasje er in - maar dat gaat mogelijks niet met alle lenzen werken - zelf heb ik zoals gezegd geen convertor van minolta MC/MD -> A-mount.
        vb. van zo'n clone: https://www.benl.ebay.be/itm/1723307...Bk9SR868irPaYg

        met deze adapter verlies je de focus op oneindig (MD -> A-mount): https://www.benl.ebay.be/itm/2653942...Bk9SR4K1r7PaYg

        Hopelijk kan je er eentje vinden van Minolta zelf, soms komen die wel te koop, zoeken en geduld hebben is de boodschap. De gewone convertor is moeilijk te vinden - er bestaan wel clones van met wisselende kwaliteit. Geen idee hoe goed/slecht - zoek dat best op Dyxum. Of post die vraag in het engels op Dyxum. Daar zitten een paar manuele lensgebruikers die u zeker kunnen helpen - ik ken er zo een paar van op dat forum die heel straf zijn met manueel glas... Het leeuwendeel gebruikt hiervoor een systeemcamera (meestal Sony, maar dat hoeft niet per sé - convertoren genoeg voor manueel glas).

        U kan best de MD-lenzen gebruiken met een MD-teleconvertor en dan met zo'n glazen omzetter naar A-mount gaan - nu de kwaliteit zal wat achteruit gaan - de vraag is hoe erg dat gaat zijn (met een 6 Mpixel 5D/7D kan dat nog wel meevallen - en toegegeven de 5D/7D blijft nog altijd goed bruikbaar in optimale omstandigheden - genoeg licht dus). SR is een synoniem voor MC/MD-mounts.

        Mogelijks kan u ook een 1.4 of 2x vergroter inzetten met A-mount - en misschien zijn daar de tamron en clones wel aangewezen (sommigen hebben daar geen chip aan boord). Je zal hiervoor wel een optie in het menu moeten uitzetten, zodat de sluiter ook werkt zonder lensdetectie (want dat manueel glas van u heeft geen chipje).
        Over die vergroters (teleconvertors) is er een goed en volledig artikel voor a-mount te vinden op dyxum.

        Voor u geld investeert om die MC/MD-lenzen te laten werken zou ik voorstellen dat u die even evalueert qua kwaliteit op iemand met een MC/MD-convertor op een E-mount-camera. Want ik heb mijn twijfels over. Op de toenmalige zooms die al gene vette waren, nog 's een 2x convertor zetten, dan schiet er niet zo bijzonder veel van over.

        groeten

        Comment


        • #5
          Een goedemiddag,

          tijdje geleden, alsof voor velen de ervaring van "TIjd", sneller gaat dan "anders"....TJa, en een minuut is nog steeds 60 seconden..;-)
          TJa,...zonder de "externe input" uit de samenleving moet ik toegeven dat ik ook iets dergelijks ervaar, al geruime tijd
          Maar goed, dat was even off-topic ;-)

          Is juist wat u schreef in vorig bericht, ttz mbt "evaluatie vd kwaliteit"
          ZOals ik schreef , is het stukje "bevlieging" ook, om die lens die MD lens die hier ligt eens op 7D te kunnen fixen met een vergroter met A-mount ,wat u aanhaalde, en "vliegtuigjes" kijken hier recht boven mij ;-)
          De 75 -300mm , klassieker uit de minolta kits van "ooit", doet wat hij doet, maar ook niet meer, de Beercan zou ook nog eens kunnen,goed tegengewicht als ik achterover leun, op zoek naar de nieuwe 747 ;-)

          Eender hoe, nogmaals dank voor uw professionele , heldere input

          Ik was beetje stilgevallen, rond 7D, omdat kort na mn laatste mailtje met jou, de 7D, ineens een "lichter "blauw display heeft, van ene moment op het andere...geen enkele aanleiding, binnen mijn weten natuurlijk
          Zowel op display bij opstarten als bij weergave van fotos
          Zegt jou dat iets ?

          Moest je de tijd vinden, dank bij voorbaat
          grtn
          pat

          Comment


          • #6
            Voor adapters heb ik één adres: https://fotodioxpro.com/collections/lens-mount-adapters
            Super kwaliteit verzekerd en een uitgebreide keuze aan allerlei adapters. Ook zeer goede service.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Beste Patt,

              Geen idee waarom die blauwe display lichter zou moeten geworden zijn, tenzij er per ongeluk iets in de instellingen van de weergave van het scherm gewijzigd zou zijn. Zelf heb ik een 5D die een paarse schijn geeft in een bovenhoek (en dat zit echt in de beelden - gaat weg na 3e foto in een burst, om dan terug te keren - wellicht iets in het CCD-circuit, die andere 5D doet normaal). Zoiets als blauwer op het scherm zelf nog niet meegemaakt (tenzij je de foute kleurtemperatuur in gaat stellen bij de Whitebalance natuurlijk). Zowel de 5D als 7D hebben een fout die first black frame genoemd wordt (kunststof onderdeel dat eigenlijk een foutje bevat wat zich op termijn wreekt - er zijn er die dat tandwiel hebben weten te vervangen door third-party-dingetjes, maar dat is niets voor mij). Men heeft dit euvel een paar jaar aan een stuk gratis hersteld, maar die periode is al lang voorbij (dat komt ook niet overeen met uw beschrijving).

              Dat is bij u niet het geval - maar de 7D zou de Hue waarde kunnen wijzigen voor het beeld weggeschreven wordt. https://www.dpreview.com/reviews/konicaminolta7d/12 - maar dat zou zo geen effect mogen hebben.

              Staat uw camera misschien op Adobe RGB ipv SRGB? pagina 91 (ik mag helaas niet verwijzen naar de manuals die online staan - maar u kan daar op zoeken, of meestal heeft u de bijgeleverde handleiding al ergens liggen).

              het kan iets banaals zijn zoals de monitor brightness.

              kleurtemperatuur: p62 van de manual. Dat kan inderdaad bij te 'koude' temperaturen (hoe hoger hoe blauwer) zorgen.

              Wat doen de beelden als u ze bekijkt op een standaard scherm (pc/mac/tablet...) - zijn de kleuren dan normaal/normaler? (je kan altijd een reset van al je instellingen doen - soms helpt dat).

              Comment

              Working...
              X