Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma 105mm macro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sigma 105mm macro

    beste fotovrienden,

    ik heb een vraag ivm de SIGMA 105mm F2.8 EX DG macro OS HSM

    zou je deze lens kunnen gebruiken op een canon R7 mits gebruik van de ef-eos R adapter natuurlijk

    wil terug wat aan macrofotogafie gaan doen maar wil er ook geen te groot budget voor vrijmaken om bvb de canon RF versie aan te schaffen


    ik kijk uit naar jullie reacties en/of ervaringen

    gr,

    Mario

  • #2
    Zelfs met een adapter werken niet alle Sigma en Tamron lenzen probleemloos op een Canon "R", als je die in een winkel gaat kopen, dan moet je zeker testen of ze wel degelijk werkt op jouw R7 vooraleer je koopt.
    Als je een tweedehands lens koopt, dan is het ook altijd aangeraden om die eerst te testen om te zien of ze wel in orde is, als je dat dan doet op de R7 dan weet je meteen of ze daar op werkt of niet.

    Wat de kwaliteiten van die Sigma 105mm betreft, in alle reviews zie je dat die optisch heel goed is, maar dat de autofocus vrij traag is (dat geldt voor bijna alle macrolenzen, er zijn maar een paar uitzonderingen die een redelijk snelle autofocus hebben, maar optisch zijn eigenlijk alle macrolenzen prima in orde).
    Last edited by Black B@ndit; 27 augustus 2023, 17:54.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Ik heb twee maand geleden een tweedehands Sigma 150mm 1:2.8 APO MACRO DG HSM (bouwjaar rond 2005) gevonden en die werkt feilloos op de R5.
      Ook met bijbehorende APO TELE CONVERTER 1.4x EX DG blijft de beeldkwaliteit uitmuntend zodat ik een 210mm heb, wat op FF geen luxe is.
      Dergelijke lange macro's worden niet meer gemaakt.
      Behoorlijk snelle AF voor een macrolens ook.
      Dit alles voor een fractie van de prijs van een nieuwe RF lens.

      Er is m.i. zeer veel kans dat de Sigma 105mm macro het zonder problemen zal doen op de R7, alhoewel de AF minder schijnt te zijn dan de 150.

      De reviews van de RF100 macro zijn niet zo overweldigend positief, bovendien veel te kort voor mijn manier van werken.
      Last edited by palombian; 28 augustus 2023, 07:42.

      Comment


      • #4
        Ik gebruik de 105 sigma macro(met tussenring) op een R10 en ben er zeer tevreden over,werkt feilloos.

        Comment

        Working...
        X