Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

18-200 sigma WAS EEN FOUTE LENS!!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 18-200 sigma WAS EEN FOUTE LENS!!!

aangezien ik vond dat de 18-200 op 18mm toch wel erg soft was aan de linker kant heb ik es een voorbeeldje gezonden naar corne.

vandaag bericht terug gehad:

Koen,

Vandaag het eea opgestuur aan Sigma en heb nog geen reactie gehad, maar mijn mening is dat deze lens absoluut onacceptabele softness (en CA) heeft. Het probleem is echter hoe we deze op tijd omgeruild gaan krijgen. Ik kan maandag informeren of Sigma ze nog heeft liggen en dan kan ik deze naar je toesturen en dan komt de “ slechte” wel na 1 augustus terug.

==> al mijn test van de 18-200 zijn foutief!!!!!

de 18-200 is nog niet helamaal dood hoor. indien de softnes links weg zou zijn dan gaan er hier nog vies opkijken van deze "wandellens"

Re: 18-200 sigma WAS EEN FOUTE LENS!!!

'foutief'

eerder een mogelijke kwaliteits indicatie
    foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
      'foutief'

das zever he

hoeveel tamrons 28-70 zijn er dan niet foutief??

hoeveel L glas moet es niet eens ff terug??

het is niet omdat er een lens slecht is in een serie dat de hele lijn fout is he

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door immage
        aangezien ik vond dat de 18-200 op 18mm toch wel erg soft was aan de linker kant heb ik es een voorbeeldje gezonden naar corne.

vandaag bericht terug gehad:

Koen,

Vandaag het eea opgestuur aan Sigma en heb nog geen reactie gehad, maar mijn mening is dat deze lens absoluut onacceptabele softness (en CA) heeft. Het probleem is echter hoe we deze op tijd omgeruild gaan krijgen. Ik kan maandag informeren of Sigma ze nog heeft liggen en dan kan ik deze naar je toesturen en dan komt de “ slechte” wel na 1 augustus terug.

==> al mijn test van de 18-200 zijn foutief!!!!!

de 18-200 is nog niet helamaal dood hoor. indien de softnes links weg zou zijn dan gaan er hier nog vies opkijken van deze "wandellens"
        Ben eens benieuwd !

Groetjes,
        Pol
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Hoi...

Ik dacht echt dat Immage met Ajuin aan het spelen was...want die wil zo een lens kopen dacht ik toch? Niet dan Ajuin....?

Hihihi

Een kennis van mij heeft een tamron 18-200...en die is goed..
          En Veeeeel beter als die test resultaten..dus ik dacht echt...die Immage is er mee aan het spelen....

O JA....ik ben nog maar een paar dagen ingeschreven hier op dit forum....
          Maar ik lees al een hele tijd hier....
          D70 enz... Casio EX-Z750 ...www.PhotoNews.tk
          "Photography has no rules. It is not a sport. It is the result which counts, no matter how it is achieved"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
            'foutief'

Kwaliteits indicatie : zoiets gebeurd bij de besten hoor.
            'k Ben ook erg benieuwd naar de eindresultaten.

We hebben allen recht op "de waarborg" van de produkten wie we kopen.
            Misschien "vergeten" we te dikwijls om daar gebruik van te maken.
            Misschien is het leuk voor immage zijn persoonlijke lenstest om , tussendoor , ook eens die waarborg mee te testen.
            Dat wordt dan echt een VOLLEDIGE test.

Groetjes
            Skitch
            ​​

Comment

Hoi...

Ik dacht echt dat Immage met Ajuin aan het spelen was...want die wil zo een lens kopen dacht ik toch? Niet dan Ajuin....?

Hihihi

Een kennis van mij heeft een tamron 18-200...en die is goed..
              En Veeeeel beter als die test resultaten..dus ik dacht echt...die Immage is er mee aan het spelen....
              Zeker, maar ik ga voor de Tamron gaan. Waarom? Grotere hoek, hogere vergrotingsfactor. Okee, niet zoveel verschil, maar ja, vermits dat service ook bij De Beukelaer is

Duurder, maar hopelijk ook iets beter. En ik koop die sowieso, negatieve bespreking of niet. Ook moet je alle besprekingen in het juiste daglicht bekijken!

Ik weet waarom ik die lens koop. Mochten er nu echt pokkeslechte resultaten mee getrokken worden, okee, dan laat ik het varen, maar ik heb al goede resultaten gezien van zowel de sigma als de tamron!!

Dus immage mag gerust met me spelen

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
              [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
              Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajuin

Dus immage mag gerust met me spelen

RRRRRRRRRRRRRRRR

nee dit is fout

nope ik speel me niemand nie,
                ma als de nieuwe 18-200 er komt dan zal het opnieuw gedaan worden.

Comment

Van Sigma is algemeen geweten dat deze enkele hele fraaie lenzen in het assortiment hebben, maar ook dat kwaliteitscontrole beneden peil is. Zelf heb ik m'n 50-500mm kunnen terugsturen (topfoto) omdat deze lens een soort stereobeeld gaf bij wijd open diafragma tot f/8 - f/11. Ook zonder enige discussie een nieuwe lens gekregen.
                  Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre
                    Van Sigma is algemeen geweten dat deze enkele hele fraaie lenzen in het assortiment hebben, maar ook dat kwaliteitscontrole beneden peil is. Zelf heb ik m'n 50-500mm kunnen terugsturen (topfoto) omdat deze lens een soort stereobeeld gaf bij wijd open diafragma tot f/8 - f/11. Ook zonder enige discussie een nieuwe lens gekregen.
                    Kan je mss. enkele vbn. posten van die zgn. "stereobeelden"? Ik kan mij niet goed voorstellen wat je daarmee precies bedoelt. Thx.

Comment

Working...
                    X