Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 70-200mm VRii

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon 70-200mm VRii

    Beste Forumleden,
    Ik ben in het bezit van een Nikon 70-200mm VRii ,maar zit met een probleem nl, geen autofocus mogelijk , ook niet op een andere camera ,manueel scherpstellen vanaf statief lukt wel. Met andere zoomlenzen ondervind ik geen probleem op beide camera's .Ik heb ondertussen de CPU- contacten van de lens gereinigd, maar dit geeft geen verbetering .Deze lens is nooit gevallen of gestoten geweest, ik ben de éérste eigenaar ,is ook droog opgeborgen geweest .Wat doe ik nu het best ?

  • #2
    Prijsopgave reparatie

    Comment


    • #3
      De schakelaar A/M, M/A en M niet in de juiste positie?

      Comment


      • #4
        De kans bestaat dat de AFS-motor het begeven heeft. Ook al met een 2-tal lenzen gehad door de jaren heen.
        Geen goedkope herstelling volgens ik mij herinner.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #5
          Beste forumleden,
          Ondertussen heb ik zelf van alles uitgeprobeerd , de scherpstelring een paar keer naar rechts en tenslotte helemaal naar links gedraaid , de lens wil weer focussen , is dit nu opgelost ?
          Op het éérste zicht wel ,maar met alles dat digitaal is of met computer te maken heeft is het begrip" opgelost" wel heel relatief ,maar we maken weer foto's .
          Dank om te reageren op mijn bericht ,Johan .

          Comment


          • #6
            Het is bij veel gemotoriseerde lenzen een euvel dat juist bij weinig gebruik de motor vast kan gaan zitten. Als hij niet weer doet, vooral regelmatiger gaan gebruiken. Ze gaan soms kapot van het in de kast staan.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
              Het is bij veel gemotoriseerde lenzen een euvel dat juist bij weinig gebruik de motor vast kan gaan zitten. Als hij niet weer doet, vooral regelmatiger gaan gebruiken. Ze gaan soms kapot van het in de kast staan.
              Dat klopt inderdaad.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment


              • #8
                Dank voor de goeie raad ,ik zal ze zeker regelmatiger gebruiken, het is met materiaal net als bij de mens ,teveel rust > roest .

                Comment

                Working...
                X