Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kan geen contact maken met body.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kan geen contact maken met body.

    Lekker met een shoot bezig en plots weigert mijn Canon 24-70mm nog te communiceren met de body en komt de melding op het scherm dat de contacten dienen gereinigd te worden. Dit wordt uitgeverd (eerst droog, vervolgens nog eens met een alcoholdoekje) maar het probleem blijft: ISO op max, zicht door de kijker erg duister. ontspanknop werkt niet.
    Eens terug thuis conact opgenomen met Canon. be website en vandaar na veel zoeken naar een telefoonnummer. Zeer vriendelijk antwoord, maar doorverwezen naar een hersteldienst in Frankrijk die eerst nog een bevestiging zal sturen (?) met de richtlijnen voor verzending. Tot nu toe GEEN ANTWOORD.
    Wat is jullie advies ? Liefst niet : koop een nieuwe lens. Hebben jullie slechte ervaringen met de herstelling van Canonmaterieel? Naar een fotografiewinkel stappen ? Veranderen van merk ? ...
    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

  • #2
    Zeer vermoedelijk diafragma defect.
    Welke 24-70 is het??
    Indien een oude versie zal Canon dit niet herstellen wegens geen stukken meer voorradig.
    Zelfde voor gehad.
    Is toen hersteld bij Rofa-repair Den haag.Eens informeren.Mailtje sturen.
    Werkt nu nog altijd perfect.
    Gebruik je hem professioneel,dan nieuwe kopen.Is dan fiscaal in te brengen.

    Comment


    • #3
      Thanks. Geeft al enkele opties. Het is een 1:2.8 L II USM. De prijs was niet mals bij aankoop, maar ik hoopte er zonder problemen de rest van mijn hobby-activiteit mee te doen. Niet dus. We kijken uit.
      NB: het was wel een verrassende uitdaging om de rest van de fotoreis zonder de meestgebruikte lens toch nog productief te houden.
      mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
      nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
      https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

      Comment


      • #4
        Ja,dat geeft meer mogelijkheden.Als de lens nog in het gamma zit,kan Canon of wil Canon ze nog repareren.

        Comment

        Working...
        X