Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Best geen converter of extender gebruiken op deze lens.
De beste resultaten bekomt men met prime lenzen van 135 mm of meer en liefst L objectieven van F2.8 of beter.
MVG, Jeff
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."
Ik heb een CANON ZOOM LENS EF 75-300mm 1:4-5.6 OM MEN 300D
Welke teleconverter is hier voor geschikt?
en kan je ook een richtprijs geven
Merci
Hier kan ik Digipics bijtreden, een convertor zal altijd de lensfouten vergroten, en de lichtsterkte laten zakken. de kleinst mogelijke convertor, x1.4, zal al een lens met F8 maken, dus, donkere zoeker, geen of zeer slechte werkende autofocus,en zeer matige beeldkwaliteit.
uit ervaring weet ik dat je meestal betere of evengoede resultaten met te croppen, ,tenzij je met een heel goede lens werkt. dan heeft een goede convertor zin.
En als je er toch eentje op wil zetten zul je moeten kijken naar de Kenko's... Zowel Canon als Sigma TC's hebben een bouw (met vooruitstekend glas) die met de meeste lenzen niet compatibel is, en ook niet bij de jouwe...
Kenko of Tamron (zijn die niet hetzelfde ) gaan werken. Over de kwaliteit zou ik me echter niet teveel illusies maken.
Ik heb ondertussen de Kenko (1.4) gezien tov de Canon (en vroeger de Sigma 1.4 tov de Canon 1.4 getest), en ik moet zeggen dat er weinig tot geen verschil tussen zit. Voor een 1.4 zou ik me in elk geval geen zorgen maken rond het merk dat je aanschaft, maar ga bij Kenko wel voor de Pro-versie.
Als er een verschil zal zijn, dan zal het bij de 2.0 varianten gezocht moeten worden, daar wordt kwaliteit nog belangrijker...
Ik heb ondertussen de Kenko (1.4) gezien tov de Canon (en vroeger de Sigma 1.4 tov de Canon 1.4 getest), en ik moet zeggen dat er weinig tot geen verschil tussen zit. Voor een 1.4 zou ik me in elk geval geen zorgen maken rond het merk dat je aanschaft, maar ga bij Kenko wel voor de Pro-versie.
Als er een verschil zal zijn, dan zal het bij de 2.0 varianten gezocht moeten worden, daar wordt kwaliteit nog belangrijker...
Ik doelde niet op de kwaliteit van de convertor, maar op de kwaliteit van de combinatie met de genoemde lens
Die convertors doen inderdaad niet onder voor de merkeigen en presteren op een goede lens zonder meer goed.
Comment