Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oude lenzen.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Oude lenzen.

Op een vorige post bij "Cameras" bleef deze vraag onbeantwoord,daarom probeer ik hier eens.
    Zouden deze lensen nog werken op de DSLR van minolta ? :

VIVITAR Series 1 A.F lens 28-105 mm. 1:2,8 - 3,8 dit is geen motorzoom maar een schuiflens)

Minolta AF 50 mm 1:1,7 (22)

Moesten deze lenzen goed geschikt zijn voor de minolta DSLR overweeg ik de aankoop van zulk toestel i.p.v. canon 350 D.
    Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
    Web-Albums

Re: Oude lenzen.

Geen idee , maar door deze twee "oude beren" van lenzen zou ik me toch niet laten leiden om of het één of het ander merk te kiezen .

Ik denk dat je met deze lenzen qua kwaliteit toch niet veel bent ?
    http://www.dullaert.net

Comment

Ook voor mij was het bezit van enkele minolta lenzen de aanleiding om op de Minolta 7D te wachten. En ik heb er nog geen spijt van.
      Alle lenzen die ik vroeger gebruikte op mijn dynax 500 en 505 werken perfect op de DSLR van Minolta.
      Je Minolta AF 50 mm 1:1,7 (22) werkt zeker (toch volgens het overzicht en de reviews op www.dyxum.com ) Er staan daar wel géén Vivitar lenzen tussen, maar er werd toch bij de introductie gezegd dat alles van de dynax serie compatibel was dacht ik.
      Waarom niet eens testen bij een dealer ? (deed ik trouwens ook)

Groeten,
      Benny
      ~~ Konica-Minolta 7D, Minolta Dimage 7, Dynax 500 SI, Dynax 505 SI Super ~~

Comment

Bij mij werken ook alle oude lenzen perfect.Ik bezit geen vivitar lenzen.
        En ik heb ook nog geen spijt van de aankoop van de 7D.
        ja, ik zou de lenzen meenemen naar de winkel, je mag dat wel proberen daar, ik had dat ook gedaan. Of misschien bij iemand thuis die de 7D bezit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Benny
          Ook voor mij was het bezit van enkele minolta lenzen de aanleiding om op de Minolta 7D te wachten. En ik heb er nog geen spijt van.
          Alle lenzen die ik vroeger gebruikte op mijn dynax 500 en 505 werken perfect op de DSLR van Minolta.
          Je Minolta AF 50 mm 1:1,7 (22) werkt zeker (toch volgens het overzicht en de reviews op www.dyxum.com ) Er staan daar wel géén Vivitar lenzen tussen, maar er werd toch bij de introductie gezegd dat alles van de dynax serie compatibel was dacht ik.
          Waarom niet eens testen bij een dealer ? (deed ik trouwens ook)

Groeten,
          Benny
          Nu dacht ik aan bijvoorbeeld de Minolta 7D met Tamron 18/200 - 3,5-6,3 AF XR DI II ASPHERICAL LD IF MACRO voor minolta,met de stabilisator van de minolta dacht ik dat het een goede combinatie zou zijn maar nu lees ik dit:
          Anti-shake effect cannot be obtained with 1x-3x Macro Zoom lenses. When using these lenses, please turn off the Anti-shake;
          - Anti-Shake effect decreases when the lens with Macro switch function is set for Macro shooting or. the lens with focus limiter function is with a focal length other than infinity with limiter setting. (except SSM land Macro (D) lenses) or . the AF coupler between lens and camera is disconnected. In this case, 14-segment metering and ADI metering do not work, either. (except SSM lenses)
          Begrijp dit niet geod is dat op deze lens van toepassing ?
          Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
          Web-Albums

Comment

Working...
          X