Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

AF-S Nikkor 300mm f/4D IF-ED + AF-S TC-17E II

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• AF-S Nikkor 300mm f/4D IF-ED + AF-S TC-17E II

Beste BD'ers,

Ik ben van plan om binnenkort (ergens in deze vakantie) een DSLR (waarschijnlijk de D70) te gaan kopen. Hierbij zou ik dan bovenvermeld glas en TC kopen.
    Nu is mijn vraag of bij deze combinatie de autofocus nog werkt (moet ik de diafragma-waarde x1.5 doen of x1.7 doen?)
    En is de kwaliteit van deze foto's (met TC) nog te doen, of toch af te raden?

Hopelijk is er hier iemand die deze combinatie heeft want een search heeft niet echt iets opgeleverd .

Dank bij voorbaat

PS: andere 'oplossingen' zijn altijd welkom!

Re: AF-S Nikkor 300mm f/4D IF-ED + AF-S TC-17E II

Kingfisher,
    Deze nikkor geeft AF met alle TC-xxE II, dus de 1.4,1.7 & zelfs de 2.0.
    De AF wordt wel telkens een stukje langzamer en de lens wordt wat softer naarmate de TC groter is. Maar de kwaliteit is nog dik in orde.
    Een belangrijke opmerking : dit soort combinatie vereist een statief (of monopod)
    Met de 1.4 gaat het nog juist uit de hand.
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

Comment

ps : alternatief de Nikkor 80-400 VR :
      Voordeel je kan nog uit de hand fotograferen (tot op zekere hoogte)
      Nadeel je hebt maar 400mm ipv 510mm
      www.RudyVerrijt.info

Comment

De 80-400VR heeft als voordeel dat hij die VR en zoom heeft. Maar het is toch de bedoeling dat ik een statief ga gebruiken dus heeft de VR niet echt veel zin meer...
        En de zoom, die is er natuurlijk niet bij de 300 f/4, maar dat is geen probleem.

Het blijkt dat de 80-400VR toch een veel tragere autofocus heeft dan de 300 f/4. Ik hoop dan ook dat de autofocus wat sneller is met de 300 f/4 en de TC 17.

Ik weet ook al dat de AF werkt met de TC 1.7

Ik ben nog niet overtuigd om een andere lens te kopen dan de 300 f/4
        Misschien zijn er andere BD'ers die mij kunnen overtuigen

Comment

@Kingfisher: ik heb beide lenzen. Ik wil je helemaal niet pushen voor 80-400 Vr of de 300mm F/4. Beide lenzen zijn zeergoed (de prijs is er dan ook naar).
          Ik kan enkel uit ervaring spreken. Tijdens wandeltochten is de 80-400 gewoon makkelijker in het gebruik.omdat je uit de hand kan 'schieten'.
          Als je nu al weet dat je toch op statief gaat dan is de 300mm + 1.7 TC zeker
          een goed combo. (De 2.0 heeft te trage AF voor bewegende voorwerpen)
          Wel opletten met de statiefbeugel -> http://www.naturfotograf.com/index2.html

Als Nikon ooit een 300 F/4 VR uitbrengt dan
          www.RudyVerrijt.info

Comment

Ik ga de AFS 300 f/4 denk ik niet echt als wandellens gebruiken, want het is de bedoeling om vanuit een schuilhut (voornamelijk) vogels te fotograferen.

Dat van de statiefbeugel had ik al gelezen

Als Nikon ooit een 300 F/4 VR uitbrengt dan
            Idd zou dit perfect zijn. Alleen zal het prijskaartje dan ook wat hoger zijn , kijk maar naar de AFS 300 f/2.8

mvg,
            Robert

Comment

Working...
            X