Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sportfotografie, welke lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sportfotografie, welke lens

Oorspronkelijk geplaatst door def joe
    @ Robert,
    Wat vond je van deze oplossing?
    Ik weet niet wat dit kost maar komt dit niet in de buurt van een Bigma, een lens zonder convertor is optisch normaal nog altijd beter dan eentje met ... Als je daar een 1.4 convertor + F4 is ook al F5.6 dus lichtsterk is hij ook niet meer ... wat heeft een bigma F5.6 of F6.3 ?

Wat mij vooral als sportlens zou boeien, zeker bij wakeboarden ( dat normaal toch een eindje van de kust gebeurt sommige zitten toch 100m van het strand... ) een supertele zoals de bigma, en een redelijk snelle lens wat ze ook is.

Als je deze eventueel 2de hands kunt kopen lijkt dit mij een goede deal, bij corné staat de DG ook nog onder de 1000€ geprijst.. Want zonder DG lijkt moeilijk deze tijd .
    Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
    Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

Comment

Ga vlug voor de 70-200L f4 of indien je meer budget wil uitgeven en indien vooradig de 300 Lf4 . groetjes
      Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
      http://www.racenews.be

Comment

Als ik het zo lees ben je aardig tevreden met de lens die je hebt dus waarom veel geld uitgeven.Als je echt een betere lens wilt zijn er naar mijn mening 2 opties: 100-300 F4 meer bereik en betere prestaties bij slechter weer(ik denk ook sneller scherpstellen) En de 70-200 F2.8 waarvan ik weet dat je de prestaties hiervan in je stoutste dromen niet kan verwachten. Bereik is wel het zelfde maar een af waar je U tegen zegt, fotograferen zelfs bij slecht weer en kwalitatief veel beter als wat je nu hebt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xentro
          Ik weet niet wat dit kost maar komt dit niet in de buurt van een Bigma, een lens zonder convertor is optisch normaal nog altijd beter dan eentje met ... Als je daar een 1.4 convertor + F4 is ook al F5.6 dus lichtsterk is hij ook niet meer ... wat heeft een bigma F5.6 of F6.3 ?

Wat mij vooral als sportlens zou boeien, zeker bij wakeboarden ( dat normaal toch een eindje van de kust gebeurt sommige zitten toch 100m van het strand... ) een supertele zoals de bigma, en een redelijk snelle lens wat ze ook is.

Als je deze eventueel 2de hands kunt kopen lijkt dit mij een goede deal, bij corné staat de DG ook nog onder de 1000€ geprijst.. Want zonder DG lijkt moeilijk deze tijd .
          De bigma's worden zeer weinig 2e hands aangeboden , is als het zoeken naar een spelt in een hooiberg

Comment

Ik zit een beetje met het zelfde probleem, daarom dacht ik aan de 80-400mm 4.5-5.6 ED D VR. te kopen voor 1299 euro. Of de 300mm F4 (909 euro)! Alle twee van Nikon!

Wat denken jullie er over?
            D100 en nog veel wensen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chretien
              De bigma's worden zeer weinig 2e hands aangeboden , is als het zoeken naar een spelt in een hooiberg
              Je kan wel altijd een verzoek posten op de verschillende sites.
              Al verscheidene malen gedaan en reactie op gehad.
              Er zijn altijd mensen die een lens niet meer gebruiken maar ze vergeten te verkopen.
              BD0497BE : Nikon body + glas
              www.RudyVerrijt.info

Comment

Working...
              X