Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Is niet alleen goedkoper maar ook veel lichter (210 gr) en compacter.
Wat is hier mis mee? Ik ben deze lens gisteren gaan afhalen en ga hem de komende dagen uittesten.
180gr, dat zijn mijn gsm+sleutels, dat zal er zelfs wat boven zitten, en daarvan merk ik niet als ik ze vergeten ben. Ik snap het ook niet echt van Nikon, de 18-70 biedt meer bereik en een grotere lichtsterkte, als ik de keuze krijg weet ik wel wat gekozen. Tenzij de 18-55 het stukken beter doet of echt weggegeven wordt. Aangezien de 18-55 maar 1 ED-element heeft zal hij het wrs niet stukken beter doen. Dus zal het eerder de bedoeling zijn de objectieven aan weggeefprijzen te kunnen produceren...
Zal waarschijnlijk dezelfde redenering zijn als bij Canon hé. De 18-70 van Nikon die als kitlens wordt verkocht is echt wel een heel goed ding, maar kost toch ook wel al een eurootje of 200. De kitlens bij Canon is zo'n goedkoop prul (hoewel de beeldkwaliteit toch nog behoorlijk meevalt), en kost slechts zo'n 50 euro.
Als je dan gaat kijken naar de prijzen van de volledige kit, komt (kwam) een 300D of 350D goedkoper uit dan het equivalent van Nikon, vooral door de goedkopere lens die erop staat. Nu dat Nikon de D50 wil verkopen als directe concurrent voor de 300D/350D, moeten ze dan natuurlijk ook wel zo'n goedkope lens hebben.
Bovendien, als je een tijdje zo'n goedkope lens hebt gebruikt wil je meestal toch upgraden naar iets beters. En de meesten gaan dan niet upgraden naar de 18-70, maar ineens naar iets heel wat duurder. Althans, ik neem aan dat dat ook wel de bedoeling van Nikon is. Bij Canon upgraden velen ook van de 18-55 naar de 17-40 f/4L.
Comment