Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

TAMRON AF 28/300 F3.5 6.3

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• TAMRON AF 28/300 F3.5 6.3

Hey fellow Digital freaks...

Sinds kort de eigenaar van de canon 300D met de 18-55 kit lens. Door beperking in tele dus op zoek naar een degelijke aankoop.
    Momenteel big fuss over de tamron 28-300 als de ideale all area's lens.
    Iemand reeds ervaring met dit wondertje ? Of een alternatief ? (gelijke prijs betere kwaliteit ?)
    Indien ik hier dezelfde vraag als voorgangers stelde, gelieve me te vergeven (of tot de oneindige vergeteldheid te verbannen).
    Alvast bedankt voor elke inbreng !!!!
    Beste groeten !

Fred.
    Frédéric
    Canon 30 & 300 D, EFS 18-55, EF 50 1:8, TAMRON 28-200 DII en sparend voor het echte L-gerief.

Re: TAMRON AF 28/300 F3.5 6.3

Je kan altijd eens kijken naar de sigma 70-300 zowel macro als tele en een behoorlijke. Als je eens wat voorbeelden wil zien pm me maar.

Ik heb er momenteel eentje te koop staan.
    Ik heb een 70-300mm APO Macro super II te koop staan. (Canon vatting) Deze lens is in nieuwstaat en voorzien van een Sigma Ex UV-filter. (die er nooit afgeweest is.) Het is een lens die macro bindt aan een mooi telebereik. En de lens is nog in garantie met blanco garantie kaart ... Waarom gaat deze dan weg? Wegens aankoop

en je krijgt er nog eens 3 batterijen bij.

Ik doe hem weg omdat ik een 28-70 F2.8 wil kopen ...
    Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
    Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

Comment

hoi!!!

Dit was ook mijn eerste lens, en ik mag er niet over klagen. Op mijn site staan redelijk wat fotos die ermee getrokken zijn, met name de albums "zwarte woud", "spotten", "de kreuners live".

inderdaad, 28-300 is echt wel een allround bereik, en om mee te starten is dit zeker geen slechte lens voor zijn prijs. Ondertussen heb ik ze weer verder verkocht aan een forumlid, want na verloop van tijd miste ik wat groothoek bij deze lens, en eveneens begon de "soft-heid" van de lens vanaf 200mm me serieus te irriteren (wat niet laat staan dat ik er geen mooie foto's mee genomen heb.)

Enkel jammer dat de mount in kunsstof is. In elk geval heb ik veel plezier beleefd aan de lens.

Ook interessant als je niet echt 300mm nodig hebt is de sigma 18-200. Zelf heb ik de sigma 18-125 (die was net iets eerder uit), maar naar ik heb vernomen heeft de 18-200 net ietsje minder last van vignetting.

Maw, ik probeer je eerder richting sigma 18-200 te sturen (tamron heeft deze ook trouwens) omdat ik groothoek persoonlijk belangrijker vindt dan tele bij de keuze van een all-round lens.

In elk geval, succes met het maken van een keuze.
      Indien je nog vragen hebt, don't hesitate !!

mvg,
      Johan

Comment

Ik heb deze lens sinds ruim een jaar en ben er zeer tevreden over (is mijn reislens). Je moet wel de beperkingen kennen en kijken of deze binnen jouw gebruikskader passen. De lens levert best scherpe beelden op (zelfs op 300mm), zolang je over zeeeer veel licht beschikt. Nu, ik gebruik ze zowat enkel in de tropen (doch niet in de jungle) dus ik baad meestal in het felle zonlicht en dan voldoet ze prima. Bij wat minder licht zie je de scherpte zienderogend dalen tot een amper (en zelfs on-)aanvaardbaar niveau.

Wat het bereik betreft moet ik zeggen dat ik op mijn enige reis die ik er tot nu toe mee maakte de breedhoek niet echt heb gemist (je kan altijd pano's maken), maar dat ik de 300mm ook niet echt nodig had. Als je tele te kort komt, kan je bovendien nog altijd een beetje croppen. Als die 18-200 op 18mm en 200mm goede scherpe plaatsjes aflevert, zou ik nu op dit ogenblik ook eerder hiervoor opteren denk ik.

Samengevat:
        - prima prijs/kwaliteit
        - all round capaciteit
        - op 200mm+ enkel bruikbaar bij decadent veel licht (maar croppen vanop 150-200 mm blijft dan een optie ), dus niet echt geschikt voor de meeste tele/licht-combinaties .
        - niet de snelste AF, maakt ook redelijk wat lawaai, maar wat wil je voor die prijs?

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Kan van de Sigma 18-200 niet hetzelfde gezegd worden als van de 28-300 qua lichtsterkte op max. tele?... Beiden hebben 6.3 dacht ik...

Comment

Een 70-300 zal het altijd beter doen. En als je toch plastic wilt heb ik nog wel een tupperware bakje met deksel, dan weet je zeker dat er geen stof aan je sensor komt en heb je alleen het gewicht van de body!
            Sony en Olympus
            Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart
              En als je toch plastic wilt heb ik nog wel een tupperware bakje met deksel, dan weet je zeker dat er geen stof aan je sensor komt en heb je alleen het gewicht van de body!
              hier steek je echt iets van op...
              ik snap althans niet wat het ermee te maken heeft...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.D
                Ik heb deze lens sinds ruim een jaar en ben er zeer tevreden over (is mijn reislens). Je moet wel de beperkingen kennen en kijken of deze binnen jouw gebruikskader passen. De lens levert best scherpe beelden op (zelfs op 300mm), zolang je over zeeeer veel licht beschikt. Nu, ik gebruik ze zowat enkel in de tropen (doch niet in de jungle) dus ik baad meestal in het felle zonlicht en dan voldoet ze prima. Bij wat minder licht zie je de scherpte zienderogend dalen tot een amper (en zelfs on-)aanvaardbaar niveau.

Wat het bereik betreft moet ik zeggen dat ik op mijn enige reis die ik er tot nu toe mee maakte de breedhoek niet echt heb gemist (je kan altijd pano's maken), maar dat ik de 300mm ook niet echt nodig had. Als je tele te kort komt, kan je bovendien nog altijd een beetje croppen. Als die 18-200 op 18mm en 200mm goede scherpe plaatsjes aflevert, zou ik nu op dit ogenblik ook eerder hiervoor opteren denk ik.

Samengevat:
                - prima prijs/kwaliteit
                - all round capaciteit
                - op 200mm+ enkel bruikbaar bij decadent veel licht (maar croppen vanop 150-200 mm blijft dan een optie ), dus niet echt geschikt voor de meeste tele/licht-combinaties .
                - niet de snelste AF, maakt ook redelijk wat lawaai, maar wat wil je voor die prijs?

Hier sluit ik me volledig bij aan. Deze lens gebruik ik ook om "werk foto's" te maken. Inderdaad veeeeeeeeeeeel licht nodig, maar voor die prijs een lens.

Comment

Working...
                X