Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 80-400 OS

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma 80-400 OS

ik kocht gisteren een lens zoals in de titel vermeld,
    bestaat er een soort test om te zien of deze OS werkt?
    en heeft iemand tips bij deze lens....
    iedere tip is welkom hoor ....
    En toen kocht ik mij een kodakske
    D70/DX 18-70AF/70-300 AF NIKKOR/50mm 1,4D/Tamron DI28-300 3.5-6.3 macro/SB600/Sigma 80-400 mm F 4.5-5.6 D OS APO

Waarom zijn lenzen rond....En foto's rechthoekig??????
    Da vraag ik mij nu ne keer af zie....

Re: Sigma 80-400 OS

Neem eens een foto op 400 mm uit de hand zonder OS en daarna eentje met OS, ik denk dat je het verschil wel zal zien.
    Of er een echte test voor bestaat weet ik helaas niet.

EDIT : Ik heb gekozen voor de Nikkor 80-400 VR ( ook in occasie ), een soortgelijke lens, een stuk minder zwaar weliswaar, dat wel, maar voor de rest dezelfde eigenschappen, ik heb de Sigma eens mogen uittesten van iemand en deze moet zeker niet onder doen voor de Nikkor.
    Last edited by Franciskine; 28 juni 2005, 08:43. Reden: Aanvullende commentaar
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Zoals 21kine zegt, 2 foto's nemen met dezelfde instellingen maar dan 1 zonder en 1 met stabilisatie.

Toch gefeliciteerd met je aankoop, je zal er ongetwijfeld veel plezier aan beleven!

Groetjes,
      Johan

Comment

maar als ik da buiten doe dan zijn mijn sluitertijden in de duizenden....
        maakt die OS dan ook verschil???
        voor zover ik het begrepen had moet die OS zorgen "scherpte" bij foto's waar je sluitertijd "te laag" is
        ik verklaar.
        ik ging ervan uit dat je een soort theoretische sluitertijd had van 1 op anderhalve keer de focuslengte (dus op 300 heb je in die redenering 1/450 nodig.....)
        dus als ik dan een foto neem op bvb 1/750, laat staan op 1/2000 dan speelt die OS toch niet zo'n grote rol???

hebben jullie anders nog wat "wetenschap" wat berekening betreft als ik met die OS werk?
        ik las iets van zoveel stops (3 :-S )winst maar hoe zou da precies zitten?
        is dat zo dat als ik bvb volgens mijn normale berekening 1/450 nodig heb ik die 1/450 door 8 mag delen en zou moeten scherp kunnen blijven bij 1/(450/8)

of ben ik te optimistisch (veeleisend)?
        D70/DX 18-70AF/70-300 AF NIKKOR/50mm 1,4D/Tamron DI28-300 3.5-6.3 macro/SB600/Sigma 80-400 mm F 4.5-5.6 D OS APO

Comment

nobody??????

Comment

Efkes nadenken, ik ben zelf nog niet zo heel lang bezig met fotografie maar ik kan eens een poging doen he

Als je minder licht hebt moet je je sluitertijd verhogen, met als gevolg dat je meer kans hebt op bewegingsonscherpte, die wordt veroorzaakt door de beweging die jij maakt tijdens het maken van de foto. Die beweging wordt gecompenseerd door het OS systeem.

Als je nu foto's kan maken op 1/2000 of 1/4000 gaat het effect volgens mij van OS systeem iets minder zijn, maar toch, als je op 400 mm trekt is de minste minimale beweging genoeg om bewegingsonscherpte te hebben, vandaar dat op 400 mm met lenzen zonder OS, steevast op statief wordt gewerkt, een statief dat je dus eventueel zou kunnen vermijden als je het OS systeem hebt.

Trouwens, als je een lens met OS hebt, moet je het OS systeem uitzetten als je op statief wil werken.

Pfffttttt.....ik hoop dat ik hier niet de mist in ben gegaan
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

Als de sluitertijd kort genoeg is, dan zal de beeldstabilisatie niet veel helpen. Maar als er wat minder licht is, of als je het diafragma vrij ver dicht moet zetten om genoeg scherptediepte te krijgen, dan zal je het verschil met of zonder OS (IS, VR) heel snel merken .

Als ik mijn 100-400L op statief zet, dan blijft de IS gewoon aanstaan, want dat geeft betere resultaten.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
                Als ik mijn 100-400L op statief zet, dan blijft de IS gewoon aanstaan, want dat geeft betere resultaten.
                Oops, da's raar, op de meeste fotografie sites raadt men wel degelijk af de IS of VR te laten aanstaan???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door megakiek
                  maar als ik da buiten doe dan zijn mijn sluitertijden in de duizenden....
                  En op welke ISO setting werk je dan?...

Comment

Zet je toestel op S (voorkeuze sluitersnelheid, diafragma wordt door camera bijgeregeld) en ga buiten op 1/60 of 1/80 wat panningfoto's van auto's of motoren maken.

Comment

heb de zelfde lens, echt krijg je nooit spijt van, een scherpere lens bestaat niet , ook wijdopen.
                      Zet je lens op 400 mm en richt hem op een onderwerp, je zal zien dat dat knap schommeld op 400 mm.
                      Druk nu je ontspanknop half in, en je ziet de OS in werking komen, je onderwerp staat ineens bijna geheel stil.

Gr. John Marbico
                      www.sportactiefoto.nl

Comment

Hoe is deze lens tov de bigma 50-500?
                        of is dat geen vergelijking?

als jullie moesten kiezen tussen die twee, welke zou het dan worden?

Gr S
                        Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jijsambalbij
                          Hoe is deze lens tov de bigma 50-500?
                          of is dat geen vergelijking?

als jullie moesten kiezen tussen die twee, welke zou het dan worden?

Gr S
                          Tja, ik heb met hetzelfde probleem geworsteld en bij mij is de keuze gevallen op de Nikkor 80-400 VR, de Nikkon is een pak lichter, onderschat de grootte van de BIGMA niet, ik heb de Sigma 80-400 OS ook in mijn handen gehad en die was al een stuk zwaarder dan de nikkor 80-400 VR, de BIGMA is dus nog zwaarder en groter en nog lastiger om zonder statief te werken EN heeft geen OS.

Ik heb met de Sigma 80-400 OS van iemand anders ook foto's gemaakt en vindt het een prima lens die scherp blijft tot op 400 mm. De BIGMA zou ik enkel nemen om het bereik, maar misschien kan je dat ook bereiken door een extender te gebruiken op de Sigma 80-400

MAW om een antwoord te geven op je vraag, ik zou gaan voor de Sigma 80-400 OS

Comment

Working...
                          X