Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuwe lens

Ik heb nu een Sigma 18050mm 1:3-5,6DC en een Sigma 55-200mm 1:4 -5,6DC

Nu zoek ik eigenlijk een lens met iets meer bereik en die twee lenzen in 1. Nu zag ik de Tamron 28-300 XRDi (f3,5 -5,6).

Zou dit een goed alternatief zijn? mn oude lens loopt van 18tm 50 (die eerste) maar deze begint pas bij 28, zal je dat erg merken?

En hoe zit het met de kwaliteit van Tamron tegenover Sigma?

Het is trouwens voor een EOS 350D

Re: Nieuwe lens

http://forum.belgiumdigital.com/sear...earchid=340848
    Groeten,

Albert Jan

Website AJH
    lidnummer: BD0371NL

Comment

Waarom koop je eigenlijk een dslr als er al eerst 2x pipo glas op koopt? En dan liever een alles in 1 pipo?
      Ik heb de 55-200 trouwens ook voor erbij en de 18-50 is ook best leuk voor de prijs... Natuurlijk ga je het merken als je 28 hebt ipv 18 maar dat kun je toch gewoon zien met de lenzen die je al hebt?
      Je hebt een dslr om af en toe lenzen te wisselen!
      Sony en Olympus
      Fotoseries

Comment

Dis is GEEN goed alternatief.

Blijf bij je huidige lenzen of verbeter de optiek maar ga niet over op superzooms type 28-300 wat een superzoom is en een zeer matige kwaliteit geeft over het ganse bereik. Goede zoomlenzen zijn Max 3 X in bereik en liefst constant van opening over hun bereik.
        My2cents
        Jeff
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

In jouw plaats zou ik ook proberen om je optiek te verbeteren, net zoals digipics aanhaalt. Ik heb ook zo'n 28-300 gehad, en op zich is die best wel handig door zijn bereik, maar optisch gezien ben je volgens mij beter af met wat je al hebt aan glas.

In plaats van nog eens 350€ neer te leggen voor die 28-300 ben je misschien beter af met nog een beetje door te sparen en dan 350€ bij te leggen om een betere/snellere/stillere lens te kopen.

Initieel ging ik er vanuit dat met zo'n bereik van 28mm tot 300mm dat ik nooit nog andere lenzen zou nodig hebben. Dat fabeltje heeft gewerkt tot ik door ermee te werken (na 2000+ foto's) de mankementjes van deze superzooms begon in te zien (vooral is die nogal soft naar mijn mening, wat je bij bv. croppen kan missen).... Ik steek mijn handen er voor in het vuur dat zelfs de goedkoopste 70-300 in combinatie met je andere glas betere presaties zal afleveren dan een all-in-one zoals de 28-300 tamron of sigma. (Wat niet wilt zeggen dat ik enkel maar lelijke foto's heb gemaakt , in elk geval als beginnende DSLR-er heb ik er enorm veel plezier aan gehad, en heeeeeel veel geleerd)

Ik zou zeggen, probeer voor jezelf uit te maken wat primeert:
          - optische kwaliteit
          OF
          - wisselen van lenzen
          OF
          - wachten op zoiets ala 18-300L F4 IS USM

Groeten,
          Johan
          Last edited by yowan-kenobi; 1 juli 2005, 06:51.

Comment

Die 28-300 is zeker een goede lens, voor een beginners,
            ik had die ook, vroeg of laat doe je hem toch van de hand,
            en leg je wat meer geld...

je kan er zeker uitstekende en scherpe foto's mee maken,
            maar je moet al uitstekende lichtomstandigheden hebben ook dan
            volgens mij zie je t verschil een enkele keer zelfs niet met dubbel
            zo dure lenzen, maar meestal zie je het wel natuurlijk... toch als je
            een geoefend oog hebt...

denk er maar 2x over na, vroeg of laat doe je hem toch weg,
            hoewel het voor mij toch een schitterende reislens was kies ik nu
            ook voor meerdere glasstukken
            Nikon

Comment

Ik heb deze lens en als beginneling en redelijk tevreden mee.

Alleen niet zo lichtsterk hoor en vind ik onscherp op de 300mm.

Maar ja, voor die prijs

Later waarschijnlijk iets beter kopen

Comment

Ik ben het zeker eens met het advies je geld uit te geven aan beter glas in plaats van heel groot zoombereik.
                Sony en Olympus
                Fotoseries

Comment

De Tamron 28-300 heb ik ook gehad. Het is een toffe en goede lens voor weinig geld. 'k Heb er veel plezier van gehad.
                  Als DSLR beginneling was ik daar heel tevreden mee.

Maar....

Maar stilaan groeit die goesting om naar betere kwaliteit te gaan. En het moeten daarom niet altijd L lenzen zijn hoor. Andere merken hebben soms ook kwaliteit in huis.
                  Dan maak je een keuze : Of veel zoom... of veel van lenzen wisselen.
                  En geloof me : van lens kunnen wisselen is een plezier. Dat is het echte zoomen.... (samen met een beetje voetenwerk )
                  Vooral als je op voorhand weet wat je gaat fotograferen leer je ook kiezen welke lenzen je die dag meeneemt. Dat bespaart al die kilo's.
                  'k Bedoel hier niet dat je prime's moet kopen hoor. Maar wel redelijke zooms. Zeg maar tot 3x of 4x zoom.

Op reis is het iets anders denken velen? Ja en neen. Ga eens op uitstap met alleen een prime van bvb 50mm. Heel snel leer je alles te zien in functie van die 50mm. En dat is een hele belevenis. (en leerschool). En plezant.
                  Inderdaad mis je enkele foto's die je in gedachten had (met een andere lens) , maar je hebt ook extra mooie foto's die je niet had kunnen voorzien.

Anderzijds kan ik je aanbevelen om die lenzen te kopen waarvan je denkt dat je ze echt wilt. Want tenslotte is het goedkoper om van de eerste keer "de juiste" lens te kopen dan eerst ommetjes te maken om uiteindelijk toch die droomlens te kopen..... En dan liever één juiste lens in de hand dan tien in de .......

My 2€

Groetjes

Skitch
                  Last edited by Skitch; 1 juli 2005, 23:51.
                  "Perfectie wordt niet bereikt wanneer er niets meer valt toe te voegen, maar wanneer er niets meer valt weg te halen.."
                  Antoine de Saint-Exupéry​​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart
                    Waarom koop je eigenlijk een dslr als er al eerst 2x pipo glas op koopt? En dan liever een alles in 1 pipo?
                    Ik heb de 55-200 trouwens ook voor erbij en de 18-50 is ook best leuk voor de prijs... Natuurlijk ga je het merken als je 28 hebt ipv 18 maar dat kun je toch gewoon zien met de lenzen die je al hebt?
                    Je hebt een dslr om af en toe lenzen te wisselen!

Zo tegen het einde van het jaar komen de eerste volledig automatische DSLR's voorzien van een kunststof-vatting waarmee u foto's kunt maken met enkel automatische belichting. Gebruikt Secure Digital kaarten, heeft geen ingebouwde flitser en de behuizing is helemaal uit kunststof gemaakt.

... hier is sprake van een synoniem van "pipo" ?....
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Zekers!
                      Maja wie ben ik als lenzofiel om hier te oordelen.
                      Ik denk dat je tegen 2006 diverse camera's kunt kopen rond de 500 euro en dat Otto Knap vooral een beetje zit te zieken; voor dat geld heb je vast wel iets rond niveau 300D/350D/D70/D50 en dat zijn handige toestellen voor wie bfeeling heeft of een manual kan lezen.
                      Je kunt als serieus fotoamateur natuurlijk altijd een camera of lens erbij willen hebben als je een keerje "licht" wilt gaan; soms zie ik mensen zoveel meesjouwen wat ze nauwelijks benutten...
                      Aan de andere kant krijg je met die "pipo" spullen nooit....
                      Sony en Olympus
                      Fotoseries

Comment

Working...
                      X