Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 135-400 Apo 4.5 - 5.6

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma 135-400 Apo 4.5 - 5.6

Beste forumleden.

Eerst zal ik me even voorstellen.
    Ik ben Samuel Roman, wonende te Houthalen-Helchteren (Belgisch Limburg).
    Ik ben in het bezit van een nikon d70 + 18-70 kitlens. (hier doe ik voornamelijk portret, mensen fotografie, en landschap mee)
    Ik ben geïnteresseerd in tele fotografie en wil starten met de Sigma 135-400 APO 4.5-5.6.

Kan iemand mij wat vertellen over deze lens? Geeft het voldoende Tele? Kan ik op het internet een voorbeeld vinden van wat het verschil is tussen bvb een 70mm of een 400mm? Is de lens lichtsterke voldoende? Geeft het scherpe foto's? Ik weet dat het geen toplens is, en zeker geen f 2.8 maar wil nog even binnen mijn budget blijven. Na de aanschaf van mijn d70+18-70 + statief, opbergnet, geheugenkaart, ... is een lens van €1500,- toch te veel op het moment.

Kortom een hele hoop vragen, maar wil weten of ik er goed bij gedaan heb om deze lens te bestellen. Als iemand tips heeft, ... kan je het mij altijd zeggen.

Ik ben al een tijdje bezig met fotografie, en het boeit mij enorm.

alvast bedankt voor jullie reacties.

Samuël Roman.

Re: Sigma 135-400 Apo 4.5 - 5.6

Er is ergens online een vergelijkende slide...

Hierop staat een foto en met de slide kan je dan zien welk beeld dit geeft bij welke lens (afhankelijk van de mm).

Ik geloof dat het iets van Sigma of Tamron was maar ik vind het niet meer terug. Het gaf wel een goed beeld wat nu precies het verschil is tussen echt groothoek en een klein beetje groothoek.... Of tussen de echte tele's (VB 500mm)

Als iemand het weet... mag ie de link doorgeven. Ik vind de URL niet meer.

Comment

En Welkom op BD trouwens... (sorry het was een korte nacht voor mij!)

Je zal hier ongetijwfeld veel leren!

Groetjes Geert

Tip: gebruik als je iets wil weten de zoekfunctie een keer! Je staat er van versteld welke schat aan informatie hier ondertussen al beschikbaar is op BD!!! Succes...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geert Alders
        Er is ergens online een vergelijkende slide...

Hierop staat een foto en met de slide kan je dan zien welk beeld dit geeft bij welke lens (afhankelijk van de mm).

Ik geloof dat het iets van Sigma of Tamron was maar ik vind het niet meer terug. Het gaf wel een goed beeld wat nu precies het verschil is tussen echt groothoek en een klein beetje groothoek.... Of tussen de echte tele's (VB 500mm)

Als iemand het weet... mag ie de link doorgeven. Ik vind de URL niet meer.

enne veel plezier hier
        Als je nog wat wil weten moet je zeker ens bij zoekene kliken op het forum naar desgewenste infotoppics

Comment

Wow,

Bedankt voor deze zeer interessante link.

Ik heb er wel een vraagje over.

Is de 400mm die je daar ziet voor analoog of voor digitaal?

met mijn d70 wordt die 400mm eigenlijk 600mm.

Comment

Los van het feit of deze lens nou wel of niet optisch redelijke beelden oplevert. Moet je je wel realiseren dat deze lens niet over HSM (snelle en stille moter) beschikt, wat inhoudt dat deze lens niet super snel focust. Een ander alternatief zou bijvoorbeeld de sigma 50-500. Deze is wel weer een slagje duurder, maar heeft zich ruimschoots bewezen.

Ik denk dat die link over een digitale kamera gaat gezien het feit dat in de intro de sigma SD 10 langskomt (cropfactor 1.7)
            Nikon D70 | nikkor AFS DX 18-70 f/3.5-4.5G | Nikkor AF 70-300 f/4-5.6G |Lowepro Nova 4 AW | Manfrotto 55db + 141RC

Comment

Working...
            X