Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fish eye

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fish eye

Ik zou graag eens experimenteren met het sferische effect van een fish-eye, helaas zijn deze lenzen een zware financiele last voor mijn (beperkt) studentenbudget . (een nikon fish eye lens voor D70 gaat al snel boven de 600 euro) . Bestaan hier alternatieven voor ? (goedkopere lenzen van andere merken, of eventueel een alternatief voor analoge reflexcameras,...)

elk voorstel is welkom

Sellig

Re: Fish eye

Ik heb zelf de Sigma 15mm diagonal fish, maar die is niet heel veel goedkoper, wel een prima lens.

Goedkopere alternatieven: Zoek maar eens op Zenitar.

Comment

Zenitar en Peleng zijn wel alternatieven , zoek eens op ebay .
      http://www.dullaert.net

Comment

maat van mij heeft juist peleng gekocht (wel circulair) voor iets van een 200 euro denk ik, wel volledig manuele bediening. Check de search functie van bd

Comment

pm sent!
          Met vriendelijke groeten,
          Ronald
          www.konings.biz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rogé
            maat van mij heeft juist peleng gekocht (wel circulair) voor iets van een 200 euro denk ik, wel volledig manuele bediening. Check de search functie van bd
            ik heb idd net een peleng fisheye gekocht via ebay
            as ge "nikon fisheye lens" intikt op ebay, of gwn Peleng, vind ge et zeker
            ik heb em van verkoper "kabacan", en tis echt snelle en goeie service!
            aan te raden zeker voor dieje prijs ( 160€ + 10€ vervoer )

let wel op: die lens is volledig manueel, dus helemaal niks autofocus of automatisch diafragma (back to the roots man)
            Canon 7D + Tokina AT-X 10-17 f3.5 + Sigma EX 24-70 f2.8 + Canon 70-200 f4 L + Canon 50 1.8 MKII + Speedlite 430EX + Canon Powershot A710 IS
            my portfolio: https://www.crestock.com/artist/pons?page=portfolio

Comment

Working...
            X