Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens ter vervanging van kitlens 300D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lens ter vervanging van kitlens 300D

Ik ben op zoek naar een lens om mijn kitlens te vervangen. Ik ben daar niet erg tevreden van. Voor portretfoto's gebruik ik nu steevast mijn 70/200 L lens, omdat deze mooiere resultaten geeft. Probleem is dat ik dan steeds een redelijke afstand moet nemen om de achtergrond wat wazig te kunnen krijgen. Werken met de flits wordt dan wel moeilijker.
    Ik zou er ook liefst eentje hebben met een redelijke lichtsterkte.

Het hoeft niet per sé een zoomlens te zijn.

Welke lenzen kunnen jullie mij aanraden?
    (probeer ook wat op de prijs te letten )
    http://www.first-response.be (Hulpdienstenforum).
    Canon EOS 300D + 18-55mm f/4.0-5.6 Kitlens + EF 70-200mm f/4.0 L USM + 50mm f:1.8 + Speedlite 420EX

Re: Lens ter vervanging van kitlens 300D

Canon EF 50mm f1.8 II @ €85 bij www.sdcard.be mss
    Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

Comment

Ik heb de canon 50mm 1.4 tweedehands gekocht en ben daar heel erg tervreden van. Is wel een pak duurder dan de 1.8 en ik weet niet of het prijsverschil evenredig is met het kwaliteitsverschil, want van de 1.8 heb ik al heel wat goede commentaren gelezen.
      Ik vraag me wel af of een 50mm hetgene is wat je zoekt, want met een 300D (x 1.6) zou ik dan precies voor een 24mm of een 35mm gaan (rekening houdende met wat je daar zegt ivm 'een redelijke afstand moeten nemen'. 't Is maar een gedacht...
      NaXX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Haai8
        Canon EF 50mm f1.8 II @ €85 bij www.sdcard.be mss
        Ik was hetzelfde aan't denken

Een beetje tele is prima voor portretten en met de cropfaktor van je toestel wordt die 50mm zoiets van een 80mm dus ideaal imho...

Altijd welkom om ze uit te testen

http://www.jovanholder.com/tony/50mm1.8II/IMG_4736.JPG
        (recht uit m'n D30 met 50mm1.8II zonder enige vorm van bewerking)

Comment

Canon 35 mm f2. Niet meteen een populaire lens, maar ik denk dat dit volkomen ten onrechte is. Met een crop van 1.6 is dit een mooie standaardlens (56mm) die zeer scherp is, licht en relatief prijsgunstig.

Als enig nadeel : geen USM, je zal aan het geluid van de AF motor moeten wennen.

Volgens mij gaat een 50 mm f1.4 of f1.8 te dicht in de buurt van jouw 70-200 liggen om gevoelsmatig een wezenlijk verschil te geven. Maw je gaat nog steeds met een, welliswaar korte, tele op stap zijn.
          DigiCam

Comment

Dit hangt ook erg af van je budget.

Voor buiten-portretten zou ik een 85mm 1.8 (of 1.2...) aanraden. Voor binnen 50mm 1.8 of 1.4.
            Een goede all-round portretlens is de 24-70 2.8L

Comment

de 28-75 f2.8 van tamron
              goedkoop, zeer goed van scherpte en weegt geen ton

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_te_doen
                de 28-75 f2.8 van tamron
                goedkoop, zeer goed van scherpte en weegt geen ton
                Zeker geen slechte keuze, maar hou dan wel je kitlens bij voor het geval het eens wat breder moet gaan .
                (Of koop er een Sigma 18-50 EX DC bij, die is ook heel goed .)
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Voor portretten heb ik een EF 85 1,8 besteld. Heb er al veel over gelezen naar het schijnt doet de lens het even goed als een L lens.

Zal hem pas over drie weken kunnen testen.

Comment

Ik ben nogal wat bezig met modelfotografie en gebruik steevast de Tamron 28-70 f2.8. Schitterende lens, ideale vergrotingsfactor. en 28mm is al behoorlijk breedhoek voor portret. Natuurlijk heb je nog altijd je kitlens voor landschapsfotografie.

Daarnaast heb ik een ganse tijd (tot ik de Tamron had) de Canon 50mm f1.8 gebruikt. Ook heel content van - maar iets lastiger omdat je geen zoom hebt. Van beide heel content!

Natuurlijk - je refereert tov een L-lens. Normaal zou die betere resultaten moeten geven dat de voorstellen hier. L-glas ... tsja ...
                    Model of fotograaf ? Registreer je nu op http://www.modellennet.be en vind de ideale partner voor een volgende shoot.

Comment

Ik ben sinds vorige week ook de trotse bezitter van de Tamron 28-75 f2.8.
                      De eerste experimenten tonen toch aan dat dit een geweldige portretlens is en ook een goei allrounder.

Ik was zeker niet ontevreden met de kitlens van mijn 300D (en gezien de prijs ben ik dat nog steeds niet). Maar de Tamron is toch van een heel andere klasse. Voor mij ook een goeie allroundlens aangezien ik zelden behoefte heb aan meer groothoek en de Tamron toch ook lekker lichtsterk is.

Ik dacht ook eerst de 50mm 1.8 te kopen want die heb ik al eens getest en is echt supergoed voor zeer weinig geld. Maar het zoombereik van de Tamron vond ik toch net iets handiger. Maar ik twijfel er niet aan dat ik die 50mm ooit ook wel eens koop. Al was het maar om die f1.8
                      Bert Stephani

http://www.bertstephani.com

Comment

Het verschil tussen 70mm en 50mm is toch niet te onderschatten. Ook al zijn het maar 20mm. Bij 320mm of 300mm is dat peanuts, maar bij 50 of 70 toch redelijk wat. Daarbij zijn het geen 20mm, maar 1,6x 20mm (dus 32mm).

Mijn op één na favoriete portretlens: 50mm 1.4. Ik heb ook de 1.8, maar gebruik toch altijd de 1.4 (en ja, soms zelfs idd op F1.4).

Mijn favoriete portretlens is de 135mm F2 (maar die is, gezien je vraagstelling, geen optie). Nummerke drie is de 17-40mm

Comment

Working...
                        X