Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor AF 80-200 f2.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikkor AF 80-200 f2.8

Hi guys,

Ik zou een Nikkor AF 80-200 f2.8 willen aanschaffen (tweedehands). Ik zie alleen dat er daarvan verschillende versie in omloop zijn:
    - AF
    - AF-D
    - AF-S
    En daarbij dan ook nog draai- of schuifzoom...

Die AF is waarschijnlijk de oudste versie, de AF-S de recentste. Moet ik voor mijn D70 direct naar de AF-D of AF-S gaan en de AF laten links liggen? Of is er niet zo veel verschil tussen die AF en AF-D (buiten de ouderdom)?
    Ik heb gehoord dat de draaizoom beter is dan de schuifzoom. Klopt dit?

Hopelijk kan iemand mij hier duidelijkheid in verschaffen. Ik heb een beetje teveel naar die lenzen zitten staren waardoor ik niet meer weet waaraan en waaraf...

Greets,
    Geert
    Nikon D80 + Tokina 12-24 + Tamron 28-75 f2.8 + Sigma 105 f2.8 macro + Nikkor ED 80-200 f2.8 + SB-600

Re: Nikkor AF 80-200 f2.8

Ik ken iemand die al zijn lenzen in schuifzoom zou willen hebben...
    Ikzelf heb nog nooit met een schuifzoom gewerkt, en kan hierover dus niet oordelen. Het is gewoon afhankelijk van persoon tot persoon. Ik denk wel dat het makkelijk is voor een lange tele, omdat je gewoon je arm moet uitsteken. Als draaien zoveel makkelijker was, dan hadden ze toch ook een draaitrombone uitgevonden naast de schuiftrombone, nee?

Mvg

Comment

Ik heb zelf de af ed draaizoom gehad en moet zeggen dat dit een pracht van een lens is!Nu wat de af-s versie betreft of die op de d70 zoveel sneller zou zijn kan ik niet beamen.In ieder geval zou ik voor de draaizoom gaan minder risico op stof dat tussen de lens kan komen.

Comment

Hoi,

Ik heb zelf de 80-200 AF-D schuifzoom en ben daar tevreden mee.
        Denk zelf dat je met de draaizoom nauwkeuriger kan inzoomen.
        Met de schuifzoom is dat naar mijn mening lastiger

Greetz

Bryan
        Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

Comment

ik ga ook voor een tweedehands,
          en ga voor de gewone AF, draaizoom (omwille van stof'verhalen, en precisie),
          en toch de Dversie...
          die gewone AF, D versie is 80% zo snel als de AFS

lees dit eens
          alle versies zijn opgesomd
          Nikon

Comment

Dat van die draaizoom had ik mij ook al bedacht: nauwkeuriger inzomen, stof. Ik heb ooit een schuizoom gehad op een oude Olympus en die schoof uit zichzelf uit als ik het toestel rond mijn nek had hangen. Ik kan mij voorstellen dat daar met een draaizoom minder kans toe hebt. Na wat commentaren gelezen te hebben, heb je voor- en tegenstanders van de beide systemen. Ik zal hier zelf ook een keuze moeten maken...

Ik heb reviews gelezen over de AF-D en de AF-S. Tussen die twee blijkt er niet echt heel veel verschil te zitten. Eventueel wat verschil in snelheid, maar naar scherpe toe zijn de beiden uitstekend. Maar hoe zit het met de oude AF (zonder D)?

Geert
            Nikon D80 + Tokina 12-24 + Tamron 28-75 f2.8 + Sigma 105 f2.8 macro + Nikkor ED 80-200 f2.8 + SB-600

Comment

Ik heb mijn AF-D van vandaag!
              ziet er mij prachtig lensje uit, mss
              vanmiddag vlug eens uitteste, maar
              moet blokken

ziet er goed uit hoor!
              ik zou toch voor de D versie gaan,
              hoewel er nl geen probleem is met non D

die draaiversie kan trouwens niet uitschuiven,
              lens schuift gewoon niet uit! Handig!

aangezien ik niet de AFS versie heb is hij iets
              luidruchtiger, en 'slechts 80% zo snel als de AFS'

ik zou zeggen, ga ervoor,
              ik heb hem ook 2de hands gekocht,
              met lederen case erbij

mvg
              Olivier
              Nikon

Comment

Naar mijn mening zijn alle 80-200 versies scherp. Misschien dat de draaizoom iets sneller is.
                Dat de schuifzooms langer worden om je nek is niet waar. De lens blijft (net als de draaizoom) even lang, alleen de ring zal naar 200mm zakken, wat niets uitmaakt...
                Mijn Foto's

Comment

Ik heb gedacht om die lens aan te schaffen bij Corne! Met een converter 2x!
                  Ik zou dat voornamelijken willen gebruiken voor sport fotografie! Is dit een goeie keuze? Of zijn er betere lenzen ivm sport fotografie??

Moerie
                  D100 en nog veel wensen!

Comment

je verliest je autofocus zodra je er een teleconverter er op schroeft
                    voor (actie)sport is dit niks dus.
                    Met vriendelijke groeten,
                    Ronald
                    www.konings.biz

Comment

@rkonings
                      Bedoel je met de gewone AF (zonder -D)? Met mijn Nikkor 80-200 f4.5-5.6 D en een TC 1.4 blijft de autofocus gewoon werken.

Comment

ik geloof de gewone AF
                        ik zit al te googlen maar kan het zo snel niet meer vinden
                        Met vriendelijke groeten,
                        Ronald
                        www.konings.biz

Comment

Geve, jij spreekt nu niet meer over de 2.8 versie he??
                          weet niet of dat een wezenlijk verschil uitmaakt, of als
                          het aan de al dan niet " 'D'versie zijn" ligt...
                          Nikon

Comment

Blijkbaar hangt het af van de converter of je nog AF hebt of niet (http://www.photo.net/bboard/q-and-a-...msg_id=00CHaN). De TC's van Nikon geven geen AF, die van Kenko (Pro 300) wel. Die van mij is een Kenko Pro 300 1.4. Op die oude lens van mij blijft de AF werken.

Comment

Wat is dat nu weer voor een uitleg ?
                              Mijn 1.7 werkt 100% samen met mijn 70-200

Comment

Working...
                              X