Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Skydiven met 300D.... Welk Objectief ??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Skydiven met 300D.... Welk Objectief ??

Vraagje :

Een collega van me is gepassioneerd skydiver en wil nu met de digicam de lucht in om foto's te maken. Hij heeft hiervoor een 300D gekocht en zoekt nu een goed breed objectief om van dichtbij zoveel mogelijk op de foto te krijgen, wel zonder al te veel vervorming.

1. Hebben jullie een idee of tips omtrent goeie objectieven ( primes of zooms ? ). Lichtsterkte is ( veronderstel ik ? ) van minder belang aangezien
    je springt bij goed / zonnig / mooi weer.

2. Winkels / shops waar hij eventueel die objectieven een weekendje kan huren om ze eens uit te proberen vooraleer er eentje aan te kopen.

met dank voor de feedback....
    Canon 5D Mk III - Canon 70-200 f/2.8 IS - Tamron 28-75 di - EF 50mm f/1.8 II - EF 85mm f/1.8 USM
    BD0370BE

Re: Skydiven met 300D.... Welk Objectief ??

Lichtsterkte lijkt me nogal wél van belang... Je wilt een zo hoog mogelijke sluitertijd lijkt me. Probeer je camera maar eens goed stil te houden als je uit een vliegtuig aan het springen bent...

Comment

Een objectief huren ik zal dan maar niet vertellen wat je er mee gaat doen Maar het lijkt me wel lastig om springende fotos te maken.
      een fish eye lijkt me mooi voor acties en je kan als je naar beneden wijst mooie luchtfotos maken.
      Nikon D70 | nikkor AFS DX 18-70 f/3.5-4.5G | Nikkor AF 70-300 f/4-5.6G |Lowepro Nova 4 AW | Manfrotto 55db + 141RC

Comment

Hij wil zoveel mogelijk in beeld met minimale vervorming tja dan is het eenvoudig he 10-22 ef-s.

Comment

Op die 12mm ga je zeker vervorming krijgen. Beter gaan voor de Sigma 12-24

Comment

ongeveer het laatste wat ik met mijn 300D zou doen zou uit een vliegtuig springen zijn. Maar goed - kben wel benieuwd naar de resultaten.
            Model of fotograaf ? Registreer je nu op http://www.modellennet.be en vind de ideale partner voor een volgende shoot.

Comment

Hou je ook rekening met de temperatuur- en drukverschillen? Niet alle camera's zijn geschikt voor dit soort werk. Dus: eerst eens goed informeren of je het toestel niet naar de haaien helpt. Temperaturen flink onder nul op grotere hoogte vallen doorgaans buiten het gegarandeerde werkingsgebied van uw toestel. In dat geval zou het niet makkelijk zijn uw waarborg te laten gelden.
              Fullator
              Fotostudio Candela Zone
              website: http://www.chronax.be
              website: http://www.marquisemodels.eu

Comment

Ja, ik vind het wel interessant om eens te weten te komen of zo'n 'light' dslr zoals de 300D dat overleeft !?

Comment

zou voor 12-24 gaan, ma van zoomen komt er wel nie veel in huis denk ik als ge zo uit nen vlieger springt

of nen 14 prime

Comment

uh waarom zou da nie lukke?

me pa heeft vroeger met zen fototoestel meerdere keren uit een c130 gesprongen toen 'm bij de paracommandos was.

en in die tijd had een gewone jongeman heus geen geld om een protoestel te kopen!
                    foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
                      uh waarom zou da nie lukke?

me pa heeft vroeger met zen fototoestel meerdere keren uit een c130 gesprongen toen 'm bij de paracommandos was.

en in die tijd had een gewone jongeman heus geen geld om een protoestel te kopen!
                      tzal ook wel geen digitaal toestel geweest zijn, toch?
                      Model of fotograaf ? Registreer je nu op http://www.modellennet.be en vind de ideale partner voor een volgende shoot.

Comment

van computergeschiedenis ken ik nietveel maar anno 1974 zal het niet vet geweest zijn!

Comment

Denk dat de toestellen in die tijd gemiddeld robuuster waren dan nu!
                          Last edited by Tony smeT; 13 juni 2005, 19:36.

Comment

ja en neen denk ik zo.

zijn huidige shutters dan zo slecht?

uiteindelijk heb je buiten de shutter toch geen bewegende delen meer (in de body)?

ik kan me voorstellen dat er vroeger wieltjes en andere zoude kunnen los komen maar nu zit alles toch 'stevig' vast zonder dat het roteert/draait/beweegt?

mss klopt hij wat stof los! ok maar die dslr zou het toch moeten uithouden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ginooken
                              Vraagje :

zoekt nu een goed breed objectief om van dichtbij zoveel mogelijk op de
                              haha grappige zinswending als je weet dat het over skydiven gaat ...
                              Snapshot before impact ?

Serieus, ik zou zeker voor iets breedhoek gaan ...
                              embee ::: nikon stuff

Comment

Working...
                              X