Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

apo 100-300 F4 EX IF HSM

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• apo 100-300 F4 EX IF HSM

Heeft er iemand ervaring met de APO 100-300 F4 EX IF HSM van sigma?
    Bedoeling is deze te gebruiken voor sportfotografie,naar het schijnt zou ze snel focussen of misschien iemand een tip? zit nu met een apo 70-300 super macro, uitstekende lens voor zijn prijs enkel wat traag voor sportfotografie
    Groeten Sensor

Re: apo 100-300 F4 EX IF HSM

ik ben er toch content van ('k heb ze nu al ruim een jaar)

heb ze gekocht bij Corné (www.cornevaniperen.com)

op www.hotshots.be (en via de link albums) vind je verschillende shots met de Sigma 100-300 f4 (oa. motorcross)
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71
      ik ben er toch content van ('k heb ze nu al ruim een jaar)

heb ze gekocht bij Corné (www.cornevaniperen.com)

op www.hotshots.be (en via de link albums) vind je verschillende shots met de Sigma 100-300 f4 (oa. motorcross)
      ja nu twijfel ik al tussen de 100-300, en de 50-500mm van sigma die laatste is niet echt veel duurder, supertele maar minder lichtsterk en zou deze geschikt zijn voor sportfotogr.sorry ben maar een beginneling...... mij dunkt heb je hier al gauw een statief nodig, niet erg handig lijkt me, alhoewel moeilijke keuze vind ik toch wel... die bigma of hoe noemen ze hem,is ook wel geschikt voor natuurfotografie -vogels- en das ook leuk, ja nu weet ik het niet meer by the way ik ben in bezit van canon 300D
      Groeten Sensor

Comment

Triker heeft deze... en hij maakt er heel knappe foto's mee.. weegt inderdaad wat.. maar hij heeft deze op de sd in Arnhem toch een hele dag meegesleept zonder statief... Denk dat die bigma best te doen is... staat in ieder geval ook op mijn lijstje. Maar inderdaad minder licht sterk.
        Dus oppassen met moeilijke licht situaties. Weet niet voor welke sport het zou zijn?

Mvg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Snarfie
          Triker heeft deze... en hij maakt er heel knappe foto's mee.. weegt inderdaad wat.. maar hij heeft deze op de sd in Arnhem toch een hele dag meegesleept zonder statief... Denk dat die bigma best te doen is... staat in ieder geval ook op mijn lijstje. Maar inderdaad minder licht sterk.
          Dus oppassen met moeilijke licht situaties. Weet niet voor welke sport het zou zijn?

Mvg
          in ieder geval geen indoor sporten, had eerder gedacht aan watersporten, surf, kite enz,maar lijkt me wel moeilijk uit de hand die bigma
          Groeten Sensor

Comment

de Sigma 100-300 weegt anderhalve kilo
            maar ik gebruik em bijna uitsluitend uit de losse hand
            de handling is ok
            'k zen gene struise kerel en op 't eind van den dag voel je da wel in je arm
            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Hier nog een tevreden gebruiker van de sigma 100-300, ik heb ze nog niet zo lang in bezit maar ze bevalt me echt wel. Onlangs heb ik er beelden mee gemaakt van telegeleide vliegtuigjes en die dingen zijn behoorlijk snel.Ik denk dat ze inzetbaar is voor meerdere sporten. Enkele pluspunten zijn: snelle en interne focus, f4 wat voor dit bereik zeker ok is, ze ligt ook goed in de hand en is nog net niet te zwaar.
              Eric Van Aerschot BD0730BE

Comment

S***t om de een of andere reden steeds over deze lens gekeken, zat te twijfelen voor de Canon 70-200 L F4 maar nu deze Sigma wat zitten opzoeken op www en ziet er érg interessant uit...en dit voor €698
                Ik haat dat getwijfel van mij
                Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Haai8
                  S***t om de een of andere reden steeds over deze lens gekeken, zat te twijfelen voor de Canon 70-200 L F4 maar nu deze Sigma wat zitten opzoeken op www en ziet er érg interessant uit...en dit voor €698
                  Ik haat dat getwijfel van mij

waar kan ik ze vinden voor die prijs???

thanks all voor de reacties, maar wordt het nu die bigma of 100-300 f4 van sigma, ben der nog niet uit....
                  Groeten Sensor

Comment

Mbt de Bigma opletten want je hebt een "nieuwe" versie, dus je kunt de "oude" nog vinden aan int. prijs

De Sig 100-300 kost hier €698

Comment

amai da's wel een lage prijs zenne
                      betrouwbaar ?

bij Corné staat ze aan 849€

Comment

betrouwbaar ?

Ik heb het niet zo op kopen op internet, enkel wanneer ik het zelf kan afhalen, anders niet... maar goed in een fotozaak in
                        budel kan ik ze bestellen voor 750 euro, lijkt me wel wat...
                        Groeten Sensor

Comment

Corné brengt ze aan huis

maar als je ze aan die prijs kan kopen
                          don't hesitate my friend :-)

Comment

betrouwbaar ?

Ja en die doet me nu twijfelen
                            Deze prijs vind je terug bij meerdere winkels hoor doch ik denk de reden te kennen, komt binnenkort net zoals bij de Bigma een DG versie uit als ik goed ben ingelicht

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Haai8
                              Ja en die doet me nu twijfelen
                              Deze prijs vind je terug bij meerdere winkels hoor doch ik denk de reden te kennen, komt binnenkort net zoals bij de Bigma een DG versie uit als ik goed ben ingelicht
                              is het dan niet verstandiger om af te wachten op die dg versie? of maakt dat kwalitatief niet veel uit in de portemonnais waarschijnlijk wel, en misschien dat die niet dg versie straks nog goedkoper staat
                              Groeten Sensor

Comment

Working...
                              X