Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon lens vragen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon lens vragen

ik ga mss overschakelen naar Nikon, nu was ik zo eens bij de lenzen aant kijken, maar vind mijn weg er niet direct in.

Om te beginnen zal ik maar naar AFS kijken zeker, ik geloof dat dit de nieuwe reeksen waren?

En wat is bijvoorbeeld het verscil tussen de AFS 17-35 f/2.8 IF ED & de AFS 17-55 f/2.8G DX?

want ik zoek een groothoek zoom, en aan de 70-200VR ga ik niet twijfelen.

Re: Nikon lens vragen

DX betekent dat de lens niet geschikt is voor analoge camera's.
    Een DX lens heeft dus een kleinere beeldcirkel die perfect past op digitale toestellen.

Mag ik je ook vragen waarom je de overstap naar Nikon overweegt ?
    natwork.be

Comment

DX-lenzen kan je wel op een analoge body gebruiken maar je verliest een deel van je mm vanwege vignettering.Bijv. mijn 12-24mm F4 DX is perfekt bruikbaar analoog vanaf 16mm tot 24mm.Van 12 tot 15mm geeft ie vignettering.

Hier vind je allerhande info over de Nikkors:

Danny's Photosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nat
        DX betekent dat de lens niet geschikt is voor analoge camera's.
        Een DX lens heeft dus een kleinere beeldcirkel die perfect past op digitale toestellen.

Mag ik je ook vragen waarom je de overstap naar Nikon overweegt ?
        Omdat ik een D70 zeer goedkoop heb kunnen krijgen bij een andere aankoop. Nu weet ik niet als ik héél zeker de overstap ga maken, ik kan ook gewoon een betere canon body kopen.
        Het kwam mij gewoon mooi uit als ik die D70 had en door de rest te verkopen een 70-200 zou kunnen kopen en na een maandje vakantiewerk nog een 17-35 + 50mm (mss 17-55).

Comment

thx voor de info, alle info over nikon objectieven mag atlijd, ik ken denk ik wel elk objectief van canon vanbuiten en elke afkorting, maar nu is het ff verwarrend

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T
            Omdat ik een D70 zeer goedkoop heb kunnen krijgen bij een andere aankoop. Nu weet ik niet als ik héél zeker de overstap ga maken, ik kan ook gewoon een betere canon body kopen.
            Het kwam mij gewoon mooi uit als ik die D70 had en door de rest te verkopen een 70-200 zou kunnen kopen en na een maandje vakantiewerk nog een 17-35 + 50mm (mss 17-55).
            ps: eigelijk zou ik graag met 2 lenzen 17-35 en 70-200 toekomen, ik denk dat dit mogenlijk is. Ik gebruik het meeste groothoek, maar de 70-200 ook vooral om portret en sport.

Comment

Dan zou de 17-55 2.8 en de 70-200 2.8 de ideale combinatie zijn...

Mvg

Comment

klopt, zit er qua scherpte veel verschil in? En buiten dat, hoe doet die het dan full frame of met een 1.4 sensor?

Comment

Denk niet dat er verschil in scherpte zal zijn tss de 17-35 en de 17-55. Alleen vinden sommigen blijkbaar de 17-55 een handicap om hem op een FF te gebruiken. Nu, als je zinnens bent deze lenzen nog op een analoge body te plaatsen, kies dan voor de 17-35. Ik denk echter niet dat er in de nabije toekomst bij Nikon FF DSLR's aankomen in het middenassortiment.
                  Ik heb de 17-55 in mijn assortiment en vind het, voor mij althans, de beste standaardlens. Zit altijd op de body. Verwacht overigens de 28-70 mm f/2.8 maar denk niet dat dit mijn allround lens gaat worden.
                  En als je het over een D70 hebt moet je rekenen met een 1.5 cropfactor.

Groetjes,
                  Pol.
                  Last edited by enero; 8 juni 2005, 18:21.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

thx all, dan denk ik dat ik heb gevonden wat ik zocht

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens
                      D70 + Nikkor AFS 18-70mm 3.5-4.5 G ED| AF 50mm 1.8 D| AFS 70-200mm 2.8 G VR| AFS DX 17-55mm 2.8 G IF ED| AF Micro 105mm 2.8 D| AFS 28-70 2.8 D verwacht| Kenko 1.4 Pro300
                      Een mooie setje heb je daar bij elkaar Pol.
                      De eerste 2 heb ik ook en van de volgende 2 droom ik...3000 euro voor 2 lenzen. SLIK.
                      natwork.be

Comment

Working...
                      X