Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron AF18-200MM F/3.5-6.3 XR Di II

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Tamron AF18-200MM F/3.5-6.3 XR Di II

Beste Tony en Dirk,

Voor mijn begrip: Gaat het geconstateerde verschil in kleur nu over de (paars/blauwe) "ring" of de (gele) "staaf" of misschien beide? Ik kan met enige moeite wel verschil zien in de tint geel maar de ring is toch identiek qua kleur in beide foto's

Groeten,

Humphrey

Comment

lijkt me gewoon verschillende belichting door het inzoomen... is gewoon in zijn geheel wat donkerder

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk
        Foto1

Foto2

Exif zit in de foto's.
        Op 'foto2' zie ik aarbeien

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hapa
          Gaat het geconstateerde verschil in kleur nu over de (paars/blauwe) "ring" of de (gele) "staaf" of misschien beide?
          Ik had het over de 'blauwe' ring in foto 1 die in foto 2 toch meer naar het purper neigt ... de gele staven neigen in foto 1 dan weer meer naar het oranje.
          Maar door mijn vraag wijken we hier weer sterk af () want het gaat gewoon over de kwaliteit van de lens, die kleurafwijking zal waarschijnlijk door de auto white balans zijn vermoed ik...

Comment

kleur lijkt me ook bizar om over te discussiëren

kan ik de exif van de aardbei-foto krijgen aub? weet niet hoe ik die vind in de foto, in PS ook niet gelukt. maar de hoekjes bovenaan lijken me wel invloed te ondervinden, of ligt dat aan de opstelling? want onderaan niets te zien...

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
            [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
            Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Volgens de exif gegevens (eerst foto opslaan en dan exif opvragen) zijn de aardbeien genomen met f/14 en de ring ook.
              Ook niet vermeld is in hoeverre is nagescherpt maar m.i. kun je uit deze foto's HELEMAAL NIETS opmaken over de kwaliteit van de lens. Hoekscherpte, resolutie bij f/4 en f/8, lichtafval bij grote lensopeningen en vervorming zijn veel belangrijker en DAAR zit vaak enig onderscheid.
              Het contrast van de foto's is lekker, maar de ene is bij volle zon en de andere geflitst, dus ook dat zegt weinig.

Ik ga er dus voorlopig maar van uit dat het allemaal soep met ballen is voor de echte fotograaf met lensfouten van hier tot Tokio
              maar ik zou natuurlijk op deze post wel voorbeelden willen zien waar meer uit op te maken valt.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

Comment

Working...
              X