Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 70-200L f4 vraagskes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 70-200L f4 vraagskes

Om terug te komen op de lens + TC. Ik heb ze beide. Ook de combi is erg goed, de lens alléén is super. Snel, nauwkeurig en scherp.

Gezien wat jij wilt fotograferen zou ik echter direct kiezen voor de 100-400. Meer bereik is het sleutelwoord hier. Verder moet je er rekening mee houden dat de combi altijd op f5.6 zit. Mijn ervaring met de 10D heeft me geleerd dat de AF minder nauwkeurig en trager wordt naarmate je de grens van f5.6 nadert. 2x TC is regelrecht waardeloos

Ik weet niet of dit ook voor de 350D geldt, maar ik vermoed dat het verschil niet al te groot is met de 10D qua AF-systeem. De 100-400 vertrekt van f4.5 dacht ik zo uit het hoofd tot f5.6 op 400mm. Scheelt dus net iets in het begin.

Zoals hierboven al gezegd, de 1D serie is de perfecte camera voor dit soort werk. De grens van de 1D ligt op f8 voor AF, dus f5.6 ligt ruim binnen de marge. AF is hoe dan ook nauwkeuriger dan de 350D.

Simpel gezegd, ga voor die 100-400 en mogelijk later voor een 1D, al dan niet mk II. Dat zou ik althans doen en ga ik ook doen in de toekomst
    Groeten,

Albert Jan

Website AJH
    lidnummer: BD0371NL

Comment

De vergelijking met een stuur klopte helemaal niet, de bedoeling was goed maar ze is er verkeerd uitgekomen Hoe groter het stuur, hoe minder kracht je moet uitoefenen, om dezelfde hoekuitwijking van je wielen te bereiken. Maar dan is de analogie met fotografie natuurlijk weg. Maar als het gesnapt is is het gesnapt...

Mvg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door racekonijn
        Nu enkel nog leren hoe foto's te verscherpen met PS
        Verwacht geen wonderen van PhotoShop hé, een foto als deze hierboven ga je nooit 'scherp' krijgen.
        Ik denk dat je de moeilijkheidsgraad van wat je fotografeert onderschat, volgens mij zit je aan een mooi gemiddelde hoor!? Denk jij dat een pro met pro materiaal enkel maar scherpe shots maakt misschien??
        Maak gewoon gebruik van het feit dat je digitaal werkt ... wil je volgende keer 200 scherpe foto's, wel neem er dan in totaal 400

Comment

Working...
        X