Ik kan een Canon 180 mm macro L lens kopen voor iets meer dan 1000 euro , zou deze lens het waard zijn bv. tov de sigma versie die maar iets meer dan de helft van dit bedrag kost ?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
canon 180 tov sigma 180
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: canon 180 tov sigma 180
Testen, zou ik zeggen.
Ik heb destijds ook getwijfeld, maar op sommige fora lees je gebruikerservaringen van mensen die ze beiden getest hebben, en daar komt de Sigma als de scherpste uit.
AF zal bij geen van beiden echt fameus zijn, maar dat is normaal bij zulke lenzen. Trouwens voor écht macrowerk, gebruik ik haast enkel MF.
De 180mm macro is naast de 14 mm groothoek, de enige Sigma die ik heb.”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
Si non, on devient bonbon
Et les gens nous mangent !"
-
Oorspronkelijk geplaatst door dzjeeIk kan een Canon 180 mm macro L lens kopen voor iets meer dan 1000 euro , zou deze lens het waard zijn bv. tov de sigma versie die maar iets meer dan de helft van dit bedrag kost ?
Voor dat bedrag geef ik de voorkeur aan de Canon.Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Otto KnapVoor dat bedrag geef ik de voorkeur aan de Canon.
Op basis waarvan? Persoonlijke ervaring, testen?
Comment
-
Ik zou de veel goedkopere Sigma kiezen, omdat ik er al genoeg perfecte foto's van gezien heb. Die Canon kan nooit dubbel zo goed zijn (die kost dus wel het dubbele).
http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
-
Kijk en vergelijk.
Comment
Comment