Ik heb onlangs een cleaning-kit gekocht bij Geheugenkaart.be en daarin zat een set van paieren viltjes voor lenzen te kuisen. Ik weet echter niet hoe deze papieren doekjes te gebruiken... moeten die zo zonder meer gebruik worden of moet men er eerst een of ander reinigingsprodukt op aanbrengen. Zo'n droog papieren doekje lijkt mij nu niet echt ideaal om vlekken van een lens te verwijderen... Ik heb het ondertussen dan maar met eclipse gedaan en met de stoffen doekjes die erbij geleverd waren. Aangezien die eclipse ook speciaal voor lenzen bedoeld is hoop ik dat ik hiermee de coating van de lens niet aangetast heb
Maar zelfs met eclipse bleef er na het verdampen van het product soms nog een schijn (zo'n paar olievlekachtige puntjes) achter (zou dit te wijten kunnen zijn aan het vet van de vingers? of heb ik gewoon teveel eclipse op het doekje gedaan (zo'n 3-tal druppels)) Zouden zo'n aantal minuscule vlekjes trouwens zichtbaar zijn op de foto? Ik spreek hier dus weldegelijk over vlekjes die maar een tiende wan een millimeter groot zijn en die slechts zichbaar zijn wanneer de lens onder een bepaalde lichtinval bekeken wordt...
Maar zelfs met eclipse bleef er na het verdampen van het product soms nog een schijn (zo'n paar olievlekachtige puntjes) achter (zou dit te wijten kunnen zijn aan het vet van de vingers? of heb ik gewoon teveel eclipse op het doekje gedaan (zo'n 3-tal druppels)) Zouden zo'n aantal minuscule vlekjes trouwens zichtbaar zijn op de foto? Ik spreek hier dus weldegelijk over vlekjes die maar een tiende wan een millimeter groot zijn en die slechts zichbaar zijn wanneer de lens onder een bepaalde lichtinval bekeken wordt...
Comment