Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zijn jullie tevreden over de EF 24-70 F2.8 L USM ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Zijn jullie tevreden over de EF 24-70 F2.8 L USM ?

Oorspronkelijk geplaatst door Diego_eos300D
    Ik heb ook op punt gestaan om de 24-70 2.8L te kopen. Maar na een paar voorbeeld foto's te hebben bekeken op pbase heb ik het toch niet gedurft. Ook al heb ik een 1D.
    Je mist eigenlijk wel iets, hoor.
    Als deze lens niet tegenspartelt, is ze fenomenaal goed.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

EF 17-40 4L en EF 85 1.8 op pbase zagen de meeste foto's van deze lens er zeer scherp uit op 2.8 (denk dat deze even goed presteert als een L lens) Maar dat zou ik eens aan de bezitters van deze lens moeten vragen wat ze er van vinden.
      Ik gebruik zowel de 24-70L als de 70-200L IS, en ik vind de EF 85 1,8 beter dan deze L.

Ik denk wel dat de 17-40L minder goed is dan de 24-70L. Maar de 17-40L heb ik zelf nog niet kunnen testen.

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
        Ik gebruik zowel de 24-70L als de 70-200L IS, en ik vind de EF 85 1,8 beter dan deze L.

Ik denk wel dat de 17-40L minder goed is dan de 24-70L. Maar de 17-40L heb ik zelf nog niet kunnen testen.

Jan.
        Denk het ook dat de EF 85 1.8 een topper is. Wel heb ik hem nog niet om te kunnen testen. Wat de 17-40 4L zal presteren weet ik nog niet. Heb hem gekozen omdat hij goedkoper is en lichter. Maar vooral dat meer aan groothoek. Als de lens op 5.6 zeer goed presteerd zal ik al zeer tevreden zijn.
        Aangezien ik mijn 70-200 4L verkocht heb. Heb ik ook nog een 70-200L 2.8 besteld. (versie zonder IS).
        Zou de kwaliteit van 70-200L 2.8 en 70-200L 2.8 IS gelijk zijn? Wil deze inzetten voor sportfotografie. Dus hoge sluitertijden. Ben benieuwd of die 2.8 goed bruikbaar is.

Comment

Zou de kwaliteit van 70-200L 2.8 en 70-200L 2.8 IS gelijk zijn? Wil deze inzetten voor sportfotografie. Dus hoge sluitertijden. Ben benieuwd of die 2.8 goed bruikbaar is.
          Ik ben geen ervaringsdeskundige , maar als je de reviews erop naleest, wordt de versie zonder IS als een _klein_ beetje beter beoordeeld dan de versie met IS. Slechter zal die bijgevolg zeker niet zijn. Voor sportfotografie is IS nochtans toch wel handig vermoed ik ...
          "Away put your weapon, I mean you no harm"

Comment

De 2.8 is absoluut bruikbaar op allebei de types. Beide lenzen zijn zelfs uitstekend wijd open, maar de versie zonder IS is een tikkeltje beter.
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G.
              De 2.8 is absoluut bruikbaar op allebei de types. Beide lenzen zijn zelfs uitstekend wijd open, maar de versie zonder IS is een tikkeltje beter.
              Theoretisch gezien is de versie zonder IS een tikkeltje beter. In de praktijk ga je daar niet veel van merken... die IS geeft je makkelijk zat 3 stoppen winst. Je gaat dus minder camera-shake onscherpte hebben.

Met een 1,4 extender op een APS body heb ik een 'equivalente brandpuntsafstand' van 440 mm. Met de IS ingeschakeld kan ik nog zuivere foto's trekken op 1/30 s... Volgens de normale vuistregel zou ik 1/400 s moeten gebruiken.

En OK, voor sportfotografie zoek je die trage sluitertijden niet op, maar ook bij 1/200-1/400 s is er nog een klein beetje 'camerashake' dat in je beeld sluipt...

sugar
              r
              "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Mannen, bedankt voor de reacties. Ik ga het toch riskeren. Desnoods, moest de lens tegenspartelen zoals Pieter G zegt, een callibratie laten doen. Als ik mij nu deze lens aanschaf zit ik voor jaren goed, als canon niet met een andere mount gaat afkomen toch, maar dat zal wel niet hé? Zowel op een 20D als op 1D is deze lens super. Op een 10D geeft ze soms problemen ,maar deze zijn te verhelpen. Der moet iets spanning inzitten hé? Ik heb nu een EOS 20D en een EOS 3 en de evolutie gaat vooruit, dus als ik eens de lotto zou winnen ,ne vette 1D...

@ Digipics357

Jef, bedankt voor de uitnodiging, ik hou deze zeker in beraad.

Groetjes

JO
                Groetjes
                ----JO

Comment

Zou de kwaliteit van 70-200L 2.8 en 70-200L 2.8 IS gelijk zijn?.
                  zonder IS is beter... minder glas=beter! kijk maar eens hoeveel stukken glas er de IS en de niet-IS zitten (verschil).
                  -=- Light is the key...

Comment

Working...
                  X