Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Combinatie Minolta en Sigma

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Combinatie Minolta en Sigma

Heb recentelijk een "gerucht" gehoord dat het mogelijk is dat Sigma lenzen ervoor zorgen dat de Autofocusmotor van de Dynax 7D aan gort draaien.

Iemand ervaring ermee??
    Konica Minolta 7D | 28-75, F2.8, Nikon Coolpix 2500

Re: Combinatie Minolta en Sigma

Oorspronkelijk geplaatst door elmootje
    Heb recentelijk een "gerucht" gehoord dat het mogelijk is dat Sigma lenzen ervoor zorgen dat de Autofocusmotor van de Dynax 7D aan gort draaien.

Iemand ervaring ermee??
    Heel bizar zou dat zijn, aangezien de focusmotor in de lens zit en niet in de camera...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Volgens mij zit de motor wel degelijk in de cam bij Minolta... Tenminste, dat was zo bij mijn 700si (analoog)...

Dus dan zou het kunnen maar het lijkt me nog steeds onwaarschijnlijk. Als Sigma werkelijk met dit probleem worstelt dan zullen ze veel schadevergoedingen mogen betalen want dan is je cam kapot door een mankementige lens van hun...

Comment

Ik dacht dat de motor in de body zat en dat die (de niet USM of AFS aangedreven autofocus) lenzen aandreef. USM en AFS werkt met kristallen die uitzetten bij geleiding van elektrische impuls en zo de lenselementen in beweging zetten. Bij niet USM of AFS lenzen drijft de motor een regelvijs aan van de autofocus. Dit kan je zien aan je lensmount.

Mvg

Comment

Het schijnt dat het probleem zich voordoet wanneer de camera van Autofocus naar Manuele Focus ingesteld wordt. Door een Electromagnetische verbinding tussen de body en het objectief zou het dus mogelijk zijn dat door aan de autofocus ring te draaien de motor die dus in de body zou zitten, beschadigd raakt.

Schadevergoedingen zouden door de leveranciers ondervangen worden door het feit dat men altijd adviseert originele objectieven en accessoires te gebruiken.
          Konica Minolta 7D | 28-75, F2.8, Nikon Coolpix 2500

Comment

Kan je mij dr bron van deze info geven?

Volgense mij zit er lekker niets motor in de Dynax...

Ik heb 2 sigma's en nog geen enkel probleem mee gehad...
            I need more time in my life. Don't you? :-) http://www.ramael.be

Comment

Working...
            X