Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke investering als eerst ???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke investering als eerst ???

Nu ik dan eindelijk weer voor de keuze sta om een semi-prof lens te kopen, het volgende :

Wat kan ik beter investeren? 1.Een fatsoenlijk groothoek-midrange (canon 17-40 F4 L (€679,- - €100,- cashback = 579,- / of 2.Een tele (canon 70-200 F4 L (€602,- - €100,- cashback = € 502,-

Fotografeer momenteel veel, Indoor parties,portrait,openlucht optredens.
    Nikon D70s / Nikkor AF-S DX 18-70/3.5-4.5G IF ED,Nikkor AF 50/1.8 D,Nikon, Sigma 70-200mm F2.8 EX APO HSM Nik-D DG, SB-800 Speedlite , 2x Dane-Elec CompactFlash XTreme 512 Mb/44x / Canon Powershot A 510

Re: Welke investering als eerst ???

is wel een totaal verschillende keuze die je wil maken. groothoek<->tele

bij het zien van je signature, merk ik op dat je nog geen echte tele hebt. wel, dan zou ik voor die 70-200 gaan...

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Ik zou in jouw geval ook voor de tele gaan
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Bij Nikon hebben ze daarvoor een lichtsterke 17-55mm 2.8 . Je hebt natuurlijk al een 18-55 mm, maar die is jammer minder lichtsterk voor binnen.
        Hangt er vanaf hoe dicht je buitenoptredens kan naderen natuurlijk en in welke lichtomstandigheden je zal moeten werken. Ik vrees inderdaad, zoals ajuin zegt dat het een beetje moeilijk wordt.
        Een snelle tele zal zich dan wellicht opdringen voor jou portretten en buitenoptredens. Tenzij je je nog een 50 mm 1.4 of 1.8 kan veroorloven.

Groetjes,
        Pol.
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Zou ook voor de 70-200 gaan. Indien je budget hebt zou ik zelfs de 70-200 f2.8 overwegen. f4 is vaak toch vaak net niet snel genoeg weet ik inmiddels uit ervaring. Heb hem zelf ook.

De f2.8 heeft wel als nadeel dat hij groter, zwaarder en vooral duurder is. Dat zijn dan weer redenen om voor de f4 te gaan. Blijft een handig lensje van hele goede kwaliteit
          Groeten,

Albert Jan

Website AJH
          lidnummer: BD0371NL

Comment

de 2.8 is natuurlijk wel flink pak duurder...

misschien een combinatie van wat is gezegd tot nu toe: koop die tele, en met het geld dat je zelfs nog uitspaart, moet je bijna niets bijleggen voor een 50mm 1.8 (99 EUR dacht ik)

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
            [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
            Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Working...
            X