Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens Tips ??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lens Tips ??

Hallo ,

Graag had ik is wat meer info gehad over een goede lens voor D70.
    Welke lens is aan te raden bij landschapfotografie (vooral natuurlandschap ,gebergte , kastelen als onderwerpen).
    Ik twijfel tussen een specifieke breedhoeklens ofwel de dubbele kitlenzen (TOPFOTO).
    Ik weet zowiezo dat in de toekomst een telelens en miss. andere zullen worden gekocht (beetje te duur in het begin voor mij)
    Dus kan ik verder met enkel een breedhoek (bruikbaar voor algemene fotografie ?? ) of kan ik beter voor zo'n kit gaan.

Thx

Re: Lens Tips ??

hangt er vanaf wat je budget voor nu,
    en eventueel voor later is... en welk compromis
    je wil maken door nu nog te wachten met een
    bepaalde lens...
    Nikon

Comment

Ik had een budget van +-300Eur in gedachte of beetje meer als ik het kan doen met een 18-200 (ofzo ) kan doen.
      Ik ga me voorloopig toeleggen op het fotograferen van bergachtige landschappen , kastelen ... aangezien dit mij het beste ligt.
      Ik gebruik nu een NIKON CP5700 en zou toch willen overschakelen op een D70.
      Het aantal met macro en tele getrokken foto's in mijn collectie is niet zo groot.
      Mijn budget voor de toekomst ....... wie weet , heb ook geen idee van de prijzen.
      Ben ook niet professioneel bezig :-) , zou nog hobby moeten blijven.

Comment

T777,
        Als voor bergachtige landschappen , kastelen en zo is, zou ik voor een echte groothoek gaan.

Al eens naar de Tokina 12-24 F/4 gekeken ? ietske duurder dan 300 eur.
        maar het is wel eens lens die aan je doelstelling beantwoord.
        BD0497BE : Nikon body + glas
        www.RudyVerrijt.info

Comment

de 18-70 is ook redelijk wat breedhoek (6/9mm minder wel als je vergelijkt met de tokina), en blijkbaar ook een goed lenske, zeker voor de prijs. in de door jou voorgestelde kit zit dan ook de 70-300, zodat je ook eens kan proeven van een tele...

mits die afweging, zou ik het wel weten denk ik.....

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
          [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
          Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Dan zou ik toch gaan voor de 18-200 van Tamron...

Dan heb je ook breedhoek vanaf 18... en tele tot 200 wat toch al een heel stuk is. Plus je hebt het voordeel dat je niet van lens hoeft te wisselen. Sommigen vinden dit geen nadeel anderen wel...

En de 18-200 van Tamron is hier al vele malen gepasseerd... telkens contente mensen die dit objectief hebben...

Comment

Ik dacht dat de meesten hier een SIgma 18-200mm hadden??
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

geeft die 12-24 tokina niet veel vertekening?
                Nikon

Comment

1 ding moet je zeker beseffen ivm de kitlenzen: de 18-70mm is zeker en vast goed, maar de 70-300mm heb ik een ander gedacht over. Die lens is zker goed genoeg tot 200 - 250mm, maar eens je hem echt opendraait tot 300mm verliest hij aan scherpte. Heb foto's genomen op 1/1250s op 300mm die niet 100% scherp zijn, niet uit de hand en niet op statief. Op 200mm haarscherp ..

Voor het geld dat die lens je extra kost in de kit, is het zeker een goede lens ! Op die manier kan je voor weinig geld van tele proeven, maar waarschijnlijk ga je achteraf wel iets beter kopen hoor ...

Groetjes,

DVdB
                  Zo'n schattig Nikon kodakske en wat glas erbij ...

Comment

Mensen alvast bedankt voor de snelle en vele reacties.
                    De 18-70mm kitlens blijkt wel goed te zijn maar de 70-300mm wat minder.
                    Ik denk ook dat ik binnen de kortste keer van de 70-300mm een beetje spijt ga hebben.
                    Ga eens beetje informeren over de 18-200 (sigma-Tamron .... ??) en ook de optie van de Tokina 12-24 in conbinatie met andere.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Olliebollie
                      geeft die 12-24 tokina niet veel vertekening?
                      Bedoel je dat aan de randen een soort 'tonvormige' kromming onstaat ?
                      Deze lenzen zijn gebouwd om dit effect zoveel mogelijk te corrigeren.
                      Ik vind dat het zeer goed meevalt.
                      www.RudyVerrijt.info

Comment

volgens mij zal die 70-300 zn telebereik kwalitatief beter
                        zijn dan de Tamron of Sigma 18-200 zijn/haar telebereik
                        Nikon

Comment

Mocht ik van u zijn, begin met één goeie lens in plaats van 2 minder goeie.
                          Voor landschappen is de 17-55 / 2.8 een echte koning ( wel iets duurder dan de 300€ die je in uw gedachten hebt )
                          Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

T777,
                            Als het budget strikt is, neem de 18-70 ktilens. Ik heb ze zelf ook gehad.
                            Prijs/kwaliteit zeer goed. 18mm is 27mm equivalent op 35mm dus je heb al wat groothoek. Dit was toch je belangrijkste doelstelling, niet. Voor de rest is dit een universele lens. Je zal hem heel veel gebruiken.

Ik zou de 70-300 niet kopen, ook al is ze misschien goedkoop.
                            Maar ik zou wat verder sparen om binnen een paar maanden een tele te kopen van betere kwaliteit. Of je moet er eentje 2de hands kopen.

Er zijn al vele threads geweest over tele's voor Nikon. Doe eens een 'search' , je gaat veel bruikbare tips vinden. Het is belangrijk dat je weet waarvoor je voornamlelijk wil gebruiken. Sport, spotting, vogeltjes,.....

Eens dat je weet wat je wil, kan het zijn dat de 70-300 niet voldoet en dan zit je ermee.
                            www.RudyVerrijt.info

Comment

Idd , ik ga voor de 18-70 kitlens gaan zodat ik kan doorsparen (en beslissen wat ik nu uiteindelijk wil).
                              Deze komt toch maar op iets meer dan 100Eur extra.
                              Hierdoor kan ik rustig verderdoen en nog een jaartje ofzo info (en ervaring !!)verzamelen over lenzen.

Een groot applaus voor dit forum en zijn leden ......

Comment

Working...
                              X