Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

18-200 : Sigma of Tamron

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 18-200 : Sigma of Tamron

Ik overweeg één van beide lenzen aan te schaffen voor gebruik op een 10D.
    Ik weet dat er heel veel geschreven wordt over beide lenzen, maar wou eens jullie gebruikerservaringen op een rijtje hebben...

Ik heb veel vertrouwen in de Sigma, maar langs de andere kant blijkt de 200mm slechts een 150mm te zijn.
    De scherpte van de Sigma overtuigt mij wel, alhoewel ik mij afvraag hoe die op oneindig presteert.

Uiteraard kan je ook niet alles verwachten van zo'n lens met dit bereik, en voor zo'n aantrekkelijke prijs, maar ik wens toch af en toe eens met slechts 1 lens op stap te gaan...
    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

Re: 18-200 : Sigma of Tamron

http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=74355

kijk hier eens
    gr, eb

Comment

gewoon in de search hier invoeren '18-200', en je vindt alle informatie...

uit die chinese test daar, bleek de sigma de beste, maar de tamron is met een bepaalde prijs gaan lopen onlangs

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
      [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
      Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Ajuin,
        je bedoelt waarschijnlijk deze http://dc.watch.impress.co.jp/cda/re...4/07/1335.html ?

Als ik de testfoto's van 21kine (http://users.skynet.be/Francis/18-200/) zie presteert die dus wel heel goed van dichtbij !
        Dit wordt ook bevestigd door de knalscherpe foto http://users.skynet.be/Francis/D70/Hans.jpg.

21kine,
        als het je stoort dat ik naar jouw foto's doorverwijs, laat je het maar weten.

Ik vraag mij echter af hoe die "on the field" presteert, vooral op oneindig...

Ik heb wel de indruk dat het meest Nikonians zijn die er al één hebben...

Zijn er ook al Canonians ? Zou die anders wel eens willen uittesten...
        www.damafoto.be
        Facebook Damafoto

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dama
          Ajuin,
          Als ik de testfoto's van 21kine (http://users.skynet.be/Francis/18-200/) zie presteert die dus wel heel goed van dichtbij !
          Dit wordt ook bevestigd door de knalscherpe foto http://users.skynet.be/Francis/D70/Hans.jpg.

21kine,
          als het je stoort dat ik naar jouw foto's doorverwijs, laat je het maar weten.

Ik vraag mij echter af hoe die "on the field" presteert, vooral op oneindig...

Ik heb wel de indruk dat het meest Nikonians zijn die er al één hebben...

Zijn er ook al Canonians ? Zou die anders wel eens willen uittesten...
          Dama, geen enkel probleem hoor, we zijn hier tenslotte toch om mekaar te helpen, niet?
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

idd, die test bedoelde ik. daar wint de sigma

maar de tamron won de Award TIPA 2005 voor de lens AF18-200mm XR Di II

zullen beide dus niet slecht zijn zeker

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajuin
              idd, die test bedoelde ik. daar wint de sigma

maar de tamron won de Award TIPA 2005 voor de lens AF18-200mm XR Di II

zullen beide dus niet slecht zijn zeker
              Klopt, maar de Sigma bestond nog niet toen de Award werd toegekend heb ik ergens op het net gelezen
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

weet ik niet, ik deel gewoon objectief mede
                verbaast me wel dat die ene niet in de test zat, en de andere wel, zijn echt gelijktijdig uitgekomen......

soit, net gezien dat nog iemand anders de sigma heeft en resultaten kan laten zien...
                hoi,nu ben ik zo ver ik sta op het punt de canon EOS 350D te kopen alleen de body en zou daar graag een degelijke lens bij willen waar ik veel kan mee fotograferen,kunnen jullie me helpen welke keus ik moet maken? mijn voorkeur gaat uit naar EF-S 10-22mmf/3.5-4.5USM -of de 28-135mmf/3.5-5.6IS USM :green: de prijs speelt

Comment

Gisteren mijn Sigma 18-200 binnengekregen voor mijn canon 300D.. Door de regen nog niet buiten uit kunnen testen maar vandaag zien de voorspellingen er beter uit.. Ik zal mijn bevindingen doorgeven.
                  Ik weet niet waar je woont Dama. Ik woon in het midden van Nederland (nabij Den Bosch). Als dat in de buurt is mag je hem best een keer uit komen testen. Ikzelf ben nog een redelijke leek dus misschien kan jij me dan op weg helpen met wat andere zaken..

Comment

@21Kine,
                    Thx
                    Dama, geen enkel probleem hoor, we zijn hier tenslotte toch om mekaar te helpen, niet?
                    @Sandstalker,
                    Bedankt voor het aanbod, maar dit is een beetje ver vanuit Zuid-Oost-Vlaanderen.
                    Laat je alvast een paar testshots zien ?

@Ajuin,
                    Ook nog bedankt voor de tip van die extra topic...

Denk dat ik toch voor de sigma zal gaan... Met of zonder TIPA Award...
                    www.damafoto.be
                    Facebook Damafoto

Comment

Hier zijn alvast wat voorbeeldjes van de Sigma 18-200 en vergelijkingen met de Canon 18-55 kitlens, de 28-135 IS USM en de 70-300 DO IS USM. Het weer was wel heel erg grijs vandaag, maar ja...

http://www.pixagogo.com/0280105208

Groeten!

Paul
                      650diesel etc.
                      "There's nothing like adding a touch of chaos to an existing state of confusion."

Comment

Working...
                      X