Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Domme vraag ivm lenzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Domme vraag ivm lenzen

Hey iedereen,

Ik heb nu de Canon G2 als fototoestel.

Mijn oog is eigenlijk een beetje gevallen op de nieuwe Canon 350D. Ik zou deze graag aanschaffen.

Maar vooraleer deze aan te schaffen zou ik wat meer willen leren over de verschillende soorten lenzen.

Kan iemand me goede links geven naar websites waar dit alles een beetje staat uitgelegd. Bij al die lenzen staan er een hoop getalletjes, waar ik (nog) niet zo veel verstand van heb.

Ik weet, dit klinkt stom, maar een mens moet ergens leren eh.

Ik ben met mijn canon G2 vooral bezig met macrofotografie (insecten) en gewoon zeg maar vakantiekiekjes te nemen.

Daarvoor zou ik dus de 350D willen aanschaffen.
    Nikon D7000 - Nikkor Zoom lens AF-S DX VR 18-200mm f/3.5-5.6G

Re: Domme vraag ivm lenzen

Hier kan je al wat info vinden

Canon lenzen

Groeten,
    Rudy
    Neem ook eens een kijkje op mijn WebSite : RudFoto

Comment

Denk dat je beter eerst een goed boek aankoopt of online veel opzoekwerk doet zodat je weet wat al die getalletjes willen zeggen, want anders zou je wel eens een serieuze miskoop kunnen doen m.i.!

Het BD-forum was en is voor mezelf en ongetwijfeld voor menig ander hobby-fotograaf een enorme bron aan info...

Heb gisteren toevallig een paar uurtjes tussen de bloemetjes en bijtjes gelegen, met een 70-200f4L lens en een EF25 extension tube ... dit zijn enkele van de resultaten

Comment

En je kan dit even bekijken:

Hallo allemaal, Van objectieven heb ik mij tot nu toe nog niet zo veel aangetrokken, mijn kitlens en een tweedehands aangekochte 75-300 van Canon zijn (op dit moment?) voor mij voldoende, maar toch volg ik graag de discussies over de verschillende lenzen en hun pro en contra's. Ik moet eerlijk toegeven :o dat mij hiervoor

Jan.

Comment

Domme vragen bestaan niet. En als ze wel bestaan zijn domme vragen vragen die niet gesteld zijn.

Comment

Als engels geen probleem vormt zou ik even op deze site (http://www.luminous-landscape.com/) gaan kijken. Met name onder tutorials is een schat van informatie te vinden
            Groeten,

Albert Jan

Website AJH
            lidnummer: BD0371NL

Comment

Lees deze FAQ eens.
              Als je dit helemaal gelezen hebt, kan je je een goed beeld vormen van de EOS technologie, en ook de lenzen van Canon

Volgende week overhoring
              "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar
                Lees deze FAQ eens.
                Als je dit helemaal gelezen hebt, kan je je een goed beeld vormen van de EOS technologie, en ook de lenzen van Canon

Volgende week overhoring
                Ah, die wilde ik ook net aanraden, maar je was me voor. Super site!
                Gijs
                Canon apparatuur

http://gijsvo.fotopic.net/

Comment

Allemaal heel erg bedankt voor de info. Ik ben volop aan het lezen.

Er werd mij ook het boek van Erik Mansvelder aangeraden. Welicht ga ik dit ook aanschaffen.... enkel het prijskaartje houd me nog wat tegen.... 54 eurokes...

Zijn er mensen die me een tip kunnen geven qua lenzen aanschaffen?

1. een lens voor portretten te fotograferen, de dagdagelijkse kiekjes, vakantiekiekjes...

2. een echte "macro" lens voor insectjes te fotograferen. Ik doe dit nu superveel met mijn canon G2 en wil dit blijven doen.... ik vind dit echt boeiend!! Met dank aan Tinne, die me indertijd die hobby onbewust heeft leren kennen.... werkt aanstekelijk eh

Ik schrik een beetje van het verschil in prijzen, en weet daardoor het bos door de bomen niet te vinden. Ik zou niet willen overdrijven in de prijs. Zeg maar de goeie middelmaat.
                  Ik was al heel tevreden met mijn Canon Powershot G2 qua kwaliteit en zou dit willen evenaren, of liefst nog beter natuurlijk.

Ik zal wellicht veel moeten oefenen om er resultaat mee te halen, maar elk begin is moeilijk.

Alvast bedankt!

Ah ja, nog ietske.... jullie horen en zien niet veel van mij op het forum, echter ben ik vaak aan het fotograferen, en lees ik zo goed als dagelijks het forum!! Ik ben dus een "stil" BD lid
                  Nikon D7000 - Nikkor Zoom lens AF-S DX VR 18-200mm f/3.5-5.6G

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kwakkwak
                    Zijn er mensen die me een tip kunnen geven qua lenzen aanschaffen?

1. een lens voor portretten te fotograferen, de dagdagelijkse kiekjes, vakantiekiekjes...

2. een echte "macro" lens voor insectjes te fotograferen.
                    Mijn tip voor een algemeen bruikbare lens is de Canon EF-S 17-85 IS. De combinatie EF-S 18-55 + EF 28-135 IS is wel minder duur. En als je echt goede kwaliteit wil dan is de EF 17-40L een goed begin. Nu met cash back even duur als een EF-S 17-85.

Mijn tip voor een macro lens is de Canon EF-S 60 macro.
                    Minder duur zijn de Canon EF 50 macro of de Sigma 50 macro.
                    Maar als je insecten wil fotograferen dan zal de werkafstand van enkele cm onvoldoende zijn.

Als je ooit eens een echt goede lens wil die nog een beetje betaalbaar is dan is mijn tip de Canon EF 85 1,8. Deze lens wordt een vaste 135 mm lens op een 350D. Deze lens is beter dan L maar zonder het prijskaartje van L.

Jan.
                    Last edited by Jan_10D; 1 juni 2005, 20:37.

Comment

Ik heb op macro gebied leuke ervaringen met de 70-200f4L in combinatie met de EF25 extension tube ... 2 uurkes mee mogen 'spelen' en nu dan maar gekocht op eBay
                      (voorbeeldjes op www.bezigmetbeelden.be en tijdelijk enkele full size hier)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kwakkwak
                        2. een echte "macro" lens voor insectjes te fotograferen. Ik doe dit nu superveel met mijn canon G2 en wil dit blijven doen.... ik vind dit echt boeiend!!
                        Hey Tine,

Gebruikte je hiervoor add-on lenzen, of gewoon de makro/supermakro die op de G serie zit?

Indien met add-on, heb je dan voorbeelden van foto's?

Thanks,

Svekke.
                        Canon Powershot G6

Comment

Working...
                        X