Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma compatibiliteit met Canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma compatibiliteit met Canon

Hallo,

Na de post hieronder ivm de sigma 70-200 + 2x TC, ben ik ook sterk aan het overwegen om me deze aan te schaffen, om als lange tele te gebruiken.
    Ik heb wel een vraagje ivm de toekomstige compatibiliteit met Canon. Kan ik daar problemen mee verwachten binnen enkele jaren? Dus m.a.w., heb ik niet teveel risico om binnen enkele jaren een onbruikbare lens te hebben?
    En als je je lens laat rechippen, kunnen al deze eventuele problemen dan worden opgelost? En wat is de policy van sigma hierrond? Gratis of tegen vergoeding?
    Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

Re: Sigma compatibiliteit met Canon

Er was hier onlangs nog een topic waar die vraag naar boven kwam ... dacht dat Canon dit gratis deed, maar Sigma niet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT
      Er was hier onlangs nog een topic waar die vraag naar boven kwam ... dacht dat Canon dit gratis deed, maar Sigma niet
      Bij Sigma is dat in de meeste gevallen gratis!! (als de lens niet stokoud is natuurlijk). Bij Canon heb ik nog nooit gehoord dat ze dat moesten doen...
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Sigma rechipt in principe gratis, als het mogelijk is... Als het niet mogelijk is, zal je de lens niet kunnen gebruiken op nieuwe bodies...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ODB
          Ik heb wel een vraagje ivm de toekomstige compatibiliteit met Canon. Kan ik daar problemen mee verwachten binnen enkele jaren? Dus m.a.w., heb ik niet teveel risico om binnen enkele jaren een onbruikbare lens te hebben?

En als je je lens laat rechippen, kunnen al deze eventuele problemen dan worden opgelost?
          Als dat objectief het nu doet, zal'ie het (afgezien van mogelijke schade) over een paar jaar nog steeds doen - op dezelfde body. Is dat wat je bedoelt? Canon garandeert helemaal niets over het gebruik van Sigma objectieven en Sigma heeft bewezen dat ze niet in de toekomst van Canon kan kijken. Kortom: niemand garandeert je dat Sigma-objectieven die je nu koopt op toekomstige Canon bodies gaan werken.

Als er problemen ontstaan, zou het kunnen dat Sigma opnieuw alleen maar de firmware hoeft aan te passen. En dan is rechippen waarschijnlijk mogelijk. Maar ja, in de toekomst kijken is altijd moeilijk he!?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joost
            Als dat objectief het nu doet, zal'ie het (afgezien van mogelijke schade) over een paar jaar nog steeds doen - op dezelfde body. Is dat wat je bedoelt? Canon garandeert helemaal niets over het gebruik van Sigma objectieven en Sigma heeft bewezen dat ze niet in de toekomst van Canon kan kijken. Kortom: niemand garandeert je dat Sigma-objectieven die je nu koopt op toekomstige Canon bodies gaan werken.

Als er problemen ontstaan, zou het kunnen dat Sigma opnieuw alleen maar de firmware hoeft aan te passen. En dan is rechippen waarschijnlijk mogelijk. Maar ja, in de toekomst kijken is altijd moeilijk he!?
            Dat de lens op dezelfde body blijft werken lijkt me idd logisch
            Maar ik bedoelde dus nieuwe bodies. Mijn 10D zal het niet eeuwig blijven doen vrees ik. Of eerder, nieuwe specs zullen me wel overtuigen van af en toe een nieuwe body te kopen
            Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

Comment

Simpel gezegd, de Canon EF lenzen zullen werken op alle body's met EF mount. Hoelang de EF mount meegaat weet echter ook niemand behalve Canon, maar de EF zal nog wel een tijdje meegaan.

Van de Sigma weet je niet zeker of het compatibel met de toekomst is. Probleem is dat Canon geen licentie verleent op de communicatie technologie tussen body en mount. Sigma moet door het lezen van de communicatie proberen te achterhalen hoe het werkt. Op het moment dat Canon een nieuw verborgen feature introduceert moet Sigma opnieuw proberen te achterhalen hoe het werkt.

Wil je zekerheid, ga dan voor de Cann tenzij de prijs van de Sigma zoveel lager is dat het goedkoper is om de lens (indien hij niet te chippen is) weg te doen en een nieuwe te kopen.
              Groeten,

Albert Jan

Website AJH
              lidnummer: BD0371NL

Comment

Canon heeft ons destijds met hun FD-objectieven ook doen geloven dat we bij hen safe zaten "voor de toekomst" en zij verwezen daarbij nadrukkelijk naar dat zo "speciale nokje" achteraan de FD-objectieven dat uitsluitend tot doel had "toekomstige" compatibiliteit te garanderen...
                Na deftig geïnvesteerd te hebben in 5 Canon bodies en in de FD-glaswinkel (incl. 800mm f5.6...!) voelt men zich nu toch serieus bedrogen, want niet alleen heeft dat fameuze "nokje" dus nooit zijn nut bewezen, maar véél erger nog, ze hebben bij Canon zelfs de bajonet compleet veranderd, zodat de FD-lenzen helemaal niet meer op nieuwe bodies kunnen worden gebruikt, ook niet in manuele mode!...

Op termijn is en blijft alles dus idd. zeer relatief....

Comment

Bij Canon Optiek blijven is steeds het beste!

Ik deed al mijn Sigma lenzen van de hand om problemen in de toekomst te vermijden. De Sigma's werden vervangen door Canon L optiek daar waar het kon en daar waar het evident was qua lensgebruik. In de andere gevallen koos ik voor de gewone EF Canon optiek zoals bij de 100mm F2.8 Macro, de 50 mm F1.4 en de 85 mm F1.8 drie lenzen waar ik trouwens zeer tevreden van ben. Deze verniewing was de voorbereiding tot de upgrade naar een Pro body, en toen de 1D-Mark II eindelijk kwam, had ik niet het minste probleem met de compatibiliteit van de lenzen.

My2cents, Jeff
                  Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Als enige niet-Canon lens heb ik de Sigma 180mm macro waarbij de AF perfect werkt op zowel m'n D60 als m'n 1D2. Eigenaardig genoeg werk de AF onbetrouwbaar als ik de Sigma 1.4x converter er op gebruik. 't Is niet dat hij niet werkt of 'hunt' (ik heb nog steeds f/5), hij stelt gewoon niet goed scherp. Nu is dat geen probleem voor mij gezien ik voor macro toch MF gebruik maar 't is toch vreemd.
                    Let wel, 't is niet dat je met Canon lenzen geen problemen kunt hebben hoor .

Comment

De enige Canonlens die ik nog heb is de 100-400L en die werkt gelukkig nog altijd prima op de 20D. De 28-135 IS heb ik verkocht omdat die flink tegenviel op mijn 20D (op de 20D van de koper werkte die wel goed ).

En al mijn Sigma's focussen perfect op de 20D (18-50 f2,8 / 150mm Mackro f2,8 / 70-200 f2,8) .
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

Comment

Working...
                      X