Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 70-300 DO IS USM + Extension tube

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon EF 70-300 DO IS USM + Extension tube

Iemand ervaring met deze lens en een extension tube ?
    Zou dit een goeie combinatie zijn voor macrofotografie ?
    Enig idee wat de minimale focusafstand wordt met extension tubes ?

Thx.
    BB

Re: Canon EF 70-300 DO IS USM + Extension tube

Oorspronkelijk geplaatst door basielbreton
    Iemand ervaring met deze lens en een extension tube ?
    Zou dit een goeie combinatie zijn voor macrofotografie ?
    Enig idee wat de minimale focusafstand wordt met extension tubes ?

Thx.
    BB

Ja dat kan wel maar dient u uit te testen het is namelijk geen a la carte oplossing.

U heeft een converter 1.4 nodig, een 58-500D close up lens. Hierdoor wordt AF gehalveerd en wordt het een f8 lens.
    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Ik heb effe mijn Ef25 II ext tube op mijn 70-300 DO gezet om eens snel te kijken.

De werkafstand is ongeveer een armlengte met zoom op 300mm. Sorry had geen meter maar dit geeft je toch al een idee.

Of je dit al echt macro kan noemen weet ik niet voor mij is het meestal genoeg. Heb ik meer nodig dan kan ik nog mijn 500D DO monteren maar heb dit nog niet gedaan dus veel ervaring heb ik niet met deze combinatie. Heb dit al wel gedaan op mijn 200mm en dan spreek je mijn gedacht zeker over macro (hoeveel het juist is weet ik niet) Maar supergemakkelijk is het dan zeker niet. Als Macro voor jou echt belangrijk is koop je beter een echte Macro lens(en niet zo een waar ze ook macro bijzetten he). Anders kom je volgens mij al heel ver met enkel ext tube of voorzetlens ev beide.

Nog een extra extender is eigenlijk niet nodig. De DO is mijn inziens ook niet de ideale lens voor een extender. In mijn opinie zijn er niet veel zoomlenzen waar een extender goed op werkt.

Comment

Kan Kevlar bijtreden.
        Wil je echt macro doen,dan macrolens.
        De rest werkt wel,maar is behelpen.
        500D met 300 mm waarschijnlijk tot 1:1,maar speelruimte objectafstand zeer klein.Theoretisch 50 cm met lens op oneindig,met dichtste afstandinstelling enkele cm. minder..Met extender meer speelruimte,grotere objectafstand,armlengte van Kevlar,maar afbeeldingsgrootte duidelijk minder.Voordeel:kunt wel met een normale flitser op toestel werken,waar met een 500D dit moeilijker wordt als je met 300 mm lenzen werkt.Werk wel met een 300mm IS,en weet niet wat de afmetingen zijn van een 70-300 DO,maar deze zullen wel niet zoveel verschillen.

Comment

Dankzij blauwmutske ben ik nu tijdelijk in het bezit van de EF25 en in combinatie met de 70-200f4L geeft dat toch leuk speelgoed moet ik zeggen

Hier enkele voorbeeldjes van mijn eerste uurtjes met m'n buik in het gras...

Probeer misschien iemand in je regio te vinden die zo'n tube heeft zodat je het eens kan uitproberen. Bij mij staat die extension tube ondertussen al bovenaan m'n verlanglijstje

Comment

Ik bezit een extension tube, en eigenlijk... de ebste resultaten zijn te bekomen met de kitlens EF 18-55!
            Brandpuntafstand ergens instellen rond de 30mm
            Maximale vergroting is 2X (een onderwerp van 10 mm verschijnt als 20 mm op de sensor.
            Een paar foto's snel online gezet http://pics.idemdito.org/extension.htm
            Marc Doigny | Portretfotografie

Comment

Working...
            X