Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron AF-XR 28-300/3.5-6.3 Di LD IF

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tamron AF-XR 28-300/3.5-6.3 Di LD IF

Enige tijd geleden had ik een post ivm het veel verwisselen van lens, en was op zoek naar een oplossing. Eerst dacht ik een 2e toestel aan te schaffen, maar dat blijkt een dure oplossing, nu vond ik deze lens, Tamron en qua specificaties past ie perfect aan wat ik nu heb in 2 lenzen: 35-70/f3.5-4.5 en 75-300/f4-5.6 USM

Mag ik jullie beoordeling en of ervaringen met deze lens?
    Zijn er andere interessane alternatieven?(liefst met zelfde bereik 28-300)
    En wat met de prijs van deze lens, is dit normaal, ik dacht gezien de specificaties (Di, LD, IF), dat deze lens me 1500 euro ging kosten en tot mijn verbazing vond ik ze tegen 347 Euro (http://www.rm-foto.at/pd-1113691432.htm)

Alvast bedankt voor de info
    Last edited by Henk_01; 26 mei 2005, 21:39.
    2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

Re: Tamron AF-XR 28-300/3.5-6.3 Di LD IF

kheb er zo eentje, en die doet het goed voor zijn prijs.
    beetje soft op 300mm maar ça va.
    zoek even naar wat van mijn vliegtuigfoto's, die zijn altijd met deze lens getrokken.

Heb er ongeveer 370 euro voor betaald in november, groot verschil met 1500€ zoals jij daar vermeld.

groetjes,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi

Heb er ongeveer 370 euro voor betaald in november, groot verschil met 1500€ zoals jij daar vermeld.

groetjes,

Dit was wat ik dacht dat de lens zou kosten, gezien de specificaties zoals ik vermelde, de Di LD, IF....en daarom dat ik deze lens wel uitermate goedkoop vind volgens z'n specificaties.
      2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

Comment

Ik wil de pret niet drukken maar ik zou toch maar eens een 'search' doen op dit forum betreffende de kwaliteit van dit soort lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Meg@pixel
          Ik wil de pret niet drukken maar ik zou toch maar eens een 'search' doen op dit forum betreffende de kwaliteit van dit soort lenzen

'tja, was ook al aan het denken, zo weinig reacties, betekent ofwel dat niet veel mensen ervaring hebben ermee of 't zal gene goeie zijn.....

Comment

Ik ken geen van beide lenzen, maar ik zie wel dat je eigenlijk geen breedhoek hebt, niet met de combinatie van je beide lenzen die je nu hebt en niet met de eventuele Tamron. Over het algemeen zijn de meeste doorwinterde gebruikers niet echt happy met die zogenaamde grootbereik zoomlenzen, ik heb voor de gulden middenweg gekozen en de SIgma 18 - 200 aangekocht. lens voor alle gebruik, maar ik moet ook toegeven als ik foto's maak met bvb de Tamron 28-75 in hetzelfde bereik als de Sigma 18-200, de foto's van de Tamron duidelijk beter zijn en minder soft.
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Meg@pixel
              inderdaad kwalitatief (zowel optisch als de bouw) is deze lens zeker geen hoogvlieger... dat is nu eenmaal het geval bij superzooms (hoewel de sigma wél een betere bouwkwaliteit heeft dacht ik?), en zeker als die onder de 400€ geprijsd zijn....

vgl met de 50-500, ook 10x zoom (om't in consumertermen uit te drukken), maar om en bij de 1000€!!! maar hier heb je dan een dijk van een lens.

Als beginner ben ik nog altijd heel tevreden van de 28-300, maar ik begrijp wel dat de gevorderden dit soort materiaal liever vermijden.

't is maar wat je ervan verwacht en wat je d'er mee wilt aanvangen;
              Op een dag zie ik me deze lens wel inruilen hoor.. maar nu moet ze toch nog ff mee.

Comment

Voor mij is dit een prachtige lens die zeker mooi geprijsd is. Lekker compact om mee rond te trekken en mooi zoom bereik. Bij mij gaat ze er enkel af bij macro opnamen of studiowerk.
                Door deze lens te kopen zal je zeker niets mis doen. Later kan je nog 1000€ uitgeven aan ander glas.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Henk_01
                  ik dacht gezien de specificaties (Di, LD, IF), dat deze lens me 1500 euro ging kosten en tot mijn verbazing vond ik ze tegen 347 Euro
                  Di = enkel geschikt voor digitaal, lijkt me eerder een spec die de prijs drukt vermits je zo'n lens niet op full frame of analoge toestellen kan gebruiken!

En voor die (leuke) prijs kan je helaas toch moeilijk verwachten dat je een scherpe 10x (!!) zoom krijgt!

Ik ben begonnen met 2 lenzen van Sigma en was daar ook tevreden mee, maar nu ik de 50mm & 70-200L heb komen die eerlijk gezegd nog zelden op m'n toestel
                  Ik dacht altijd dat het muggenmelkerij was dat die primes & L-lenzen zoveel scherper zijn, maar zelfs met m'n bescheiden 3mp zie ik overduidelijk het verschil hoor
                  En dan spreek ik over een prime van € 85 hé

Ik had in't begin ook zo het idee om 1 superzoom te kopen zodat ik zeker niet van lenzen moet wisselen maar ondertussen wissel ik liever eens van lens

(die bigma lijkt mij het enige deftige alternatief als superzoom, maar je draagt dan ook héél de dag een baby in je armen )

Comment

Ik heb die Tamron lens nu ook voor ongeveer 6 maand. En voor < 400 EUR heb ik daar al wel veel plezier aan beleefd. Je weet dat je voor die prijs geen top-lens kan krijgen, maar als er genoeg licht aanwezig is, kan je er zeker mooie dingen mee bereiken.

zie mijn album van in Planckendael Deze zijn allemaal met die Tamron getrokken.

Persoonlijk dacht ik dat ik ook minder zou "switchen" van lenzen, maar ik merk toch dat voor die gelegenheden dat je met 70mm toe kom, ik toch liever met de kitlens van mijne D70 werk....

Ik vergelijk deze lens een beetje met mijn eerste "consumer" digitale camera. Die heb ik al snel (na 1,5 jaar) gewisseld voor een DSLR omdat ik er de smaak van te pakken had, en op den duur alleen nog maar de te-kort-komingen van die compacte camera zag (maar plezier heb ik er zeker aan gehad). Ik vermoed dat die Tamron in de nabije toekomst hetzelfde lot zal ondergaan, en dat ik ze ga vervangen door een f2,8 70-200 VR van Nikon (als het budget nog mee wil). Maar ja ineens een lens van > 1500 EUR kopen om ze dan in uw kas te laten liggen omdat het toch ni uw ding is, is ook zonde !

En dat "lenzen-gewissel-gedoe" vind ik eerlijk gezegd wat overroepen. Je moet alleen een beetje uitkijken hoe (en waar) je het doet.
                    D70; new AF-S 18-200mm VR; AF-S 18-70mm 1:3.5-4.5G;

Comment

Working...
                    X