Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand ervaring met Sigma 80 - 400 en EOS 300D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Iemand ervaring met Sigma 80 - 400 en EOS 300D

Heeft er iemand van jullie ervaring met een EOS 300D in combinatie met de Sigma 80 - 400 OS? Ik ben al wat gaan zoeken op het forum en op het net in 't algemeen, maar ik heb tot op heden weinig informatie gevonden ( en de weinige informatie die ik vond sprak zichzelf dan nog tegen...)
    Werkt de Sigma 80 - 400 OS nu wel of niet goed met de EOS 300D?
    Is het bovendien de moeite waard om 300 euro extra te betalen voor de DG versie, wetende dat het niet de bedoeling is om de lens binnenkort terug te verkopen Ik heb nl. nog nergens gelezen dat deze lens met een APS-C sensor last had van chromatische aberatie (ik had begrepen dat de DG coating vooral daarom in het leven geroepen was)
    Bovendien weet ik niet of deze DG versie nu reeds beschikbaar is. Tenslotte meen ik mij te herinneren dat er ergens in een andere thread door Otto Knap beweerd werd dat de huidige lenzen (zelfs zonder DG-merk) reeds een DG coating hadden, maar dat die nog in een 'niet-DG' omhulsel staken...
    meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

Re: Iemand ervaring met Sigma 80 - 400 en EOS 300D

Ik heb ook nog geen vergelijkende test gezien tussen de nieuwe "DG"-lenzen en de oude types.
    Zelf gebruik ik de Sigma 70-200 f2,8 (van begin dit jaar, = géén DG) en die heeft in elk geval geen last van CA, zelfs niet op f2,8 .

Maar als je voor de nieuwe 300 euro meer wil neertellen voor een DG, ga dan eens zien hoeveel de Canon 100-400L kost. Het verschil is dan echt niet groot genoeg meer om toch nog voor de Sigma te kiezen (volgens mijn mening ).

Die Canon zal achteraf ook gemakkelijker te verkopen zijn, en is ook meer waardevast (de "L" lenzen houden vrij goed hun waarde). De meeste gebruikers van de 100-400L zijn zo tevreden dat je die niet gemakkelijk tweedehands zal vinden (er is veel meer vraag dan aanbod).

De 100-400 heeft in elk geval een snellere AF dan de Sigma 80-400.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Is er echt niemand anders die met deze combinatie ervaringen heeft?
      't Sta echt te popelen om de lens te kopen, maar 'k zou toch eerst graag een mening horen van iemand die dit al getest heeft...(mijn vakantiegeld moet toch aan iets gespendeerd worden )

Comment

Ik heb alleen ervaring met de combinatie 300D + 100-400L IS en 20D + 100-400L IS.

En die combinaties werken perfect . Maar de 100-400 is wel duurder dan de Sigma 80-400 (al is het verschil tegenover de nieuwe "DG" versie niet echt groot meer).
        BD0338BE

Comment

Dat wil ik best geloven, maar een 100-400 van canon is inderdaad toch stukken duurder dan de sigma (de niet DG versie wel te verstaan)
          Hoedanook, toch bedankt voor je reactie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flitske
            Dat wil ik best geloven, maar een 100-400 van canon is inderdaad toch stukken duurder dan de sigma (de niet DG versie wel te verstaan)
            Hoedanook, toch bedankt voor je reactie

Weet U wat leuk is ?

Koop nu de 80-400mm bewaar die totdat de duurdere 80-400 DG uitkomt.

Neem dan twee identieke toestellen en ga dan die twee lenzen eens vergelijken. U komt dan tot een fantastische ontdekking .
            Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

En tot welke ontdekking zou ik moeten komen?
              Dat ik beter een canon 100 - 400 had gekocht?

Comment

coatings..

volgens mij beseft sigma dat ze meer en meer klanten en naam krijgen. nu gaan ze hun prijzen daarop aanpassen.

je kan het met autos vergelijken: je gaat toch ook geen milioen uitgeven om met een skoda rond te rijden?

goedkopere merken hebben hun voordeel: ze zijn goedkoper. sommige producten zijn ook een beterkoop.

maar als ze héél dicht tegen de prijs van de gevestigde merken komen, waarom zou je dan geen canon of nikon kopen?
                foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flitske
                  En tot welke ontdekking zou ik moeten komen?
                  Dat ik beter een canon 100 - 400 had gekocht?
                  Dat het verschil bestaat uit twee letters DG, iets andere verpakking, iets andere behuizing van de lens en verder geen verschil. De laatste geproduceerde 80-400 zijn al DG.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap
                    Dat het verschil bestaat uit twee letters DG, iets andere verpakking, iets andere behuizing van de lens en verder geen verschil. De laatste geproduceerde 80-400 zijn al DG.
                    ...en waarom worden die dan nog in het 'oude jasje' gestoken, en niet meteen in het 'nieuwe DG-jasje"?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maniac
                      ...en waarom worden die dan nog in het 'oude jasje' gestoken, en niet meteen in het 'nieuwe DG-jasje"?
                      Omdat ze anders teveel spullen moeten weggooien bij Sigma .

De lenselementen zullen eerder opgeraakt zijn dan de 'jasjes' .
                      BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
                        Omdat ze anders teveel spullen moeten weggooien bij Sigma .

De lenselementen zullen eerder opgeraakt zijn dan de 'jasjes' .

Klopt helemaal. Hebben ze geleerd van de automobielindustrie, een nieuw frontje, een letterje aan het het type toevogen en bingo de prijs gaat omhoog.

Comment

Ik dacht nog een laatste exemplaar te kopen bij geheugenkaart, maar 'k zal dan toch maar even wachten en wat doorsparen voor een Canon 100 - 400 (wel spijtig van die 20 mm die ik moet prijsgeven...maar ja). Die durf ik gemakkelijker via internet kopen zonder ze eerst te testen. Op verschillende reviews las ik namelijk dat de kwaliteitscontroles bij canon toch hoger liggen dan bij Sigma. Bovendien hoef ik mij ook minder zorgen te maken over (toekomstige) compatibiliteit van de lens...
                          In alle geval, bedankt voor al de reacties

Comment

Dat is de beste beslissing die je kan nemen! Succes met je aankoop. Als je gaat knibbelen op een paar euro, dan moet je die op internet kopen. Anders ben je veel beter af bij Otto Knapp. Die geeft je de beste service, Dat is wat ikzelf ondervonden heb.

Peter, volgende keer een korting hé voor die reclame

Groetjes

Neos
                            Last edited by Neos; 2 juni 2005, 04:50.
                            http://www.pbase.com/neos_marc

www.caridina.be

Comment

Zou ook deze lens willen kopen voor mijn EOS 300D maar zit ook met deze vraag... Is er intussen nog niemand die een antwoord kan geven op de oorspronkelijke vraag.. Werkt het of niet??? En wat werkt er dan niet..?
                              Hopend op wat verduidelijking...

Comment

Working...
                              X